Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Hund som klør!

6 innlegg i emnet

Hunden min klør seg veldig mykje. Har vore til dyrlegen med ho, men ho finn ikkje ut kva det er.

Nokon andre som har erfaring med dette??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jo være så mangt. Om hunden er valp-> 2år, så kan det til og med være bare hormonelt.

Det KAN være allergi, men det må du ta en blodprøve for å finne ut.

Det at hunden røyter nå, hvis den gjør det, kan framprovosere kløe.

Midd, lus og annet utøy KAN det være, men det har sikkert veterinæren avkreftet ved hudskrap?

Hunden kan også reagere på stoffer i hundefòret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hunden min er 12 år, så det er ikkje ein kvalp.

Dyrlegen tok ingen blodprøve av hunden. Trudde kanskje at det var skabb, men det var det ikkje .

Hunden min klør seg heile tida, og no har ho klødd av seg pelsen på nåkre områder av kroppen ...

Er litt bekymra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket veterinæren for lus? Jeg har lite tro på at er allergi siden hunden er 12 år, og symptomene kom brått. En allergisk reaksjon kan det derimot være. Men det første som slo meg var lus eller annet uttøy, som lopper...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok ingen her vet det bedre enn dyrelegen, heller ikke uten og sjekke henne. Sorry.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så fint at det kan gå så greit med tilvenning til å være alene. Jeg hadde sett for meg at vi måtte ha en skikkelig plan på dette, nesten sånn "i dag skal valpen være alene i 37 minutter"  Men da kan det ihvertfall gå lettere enn hva jeg har tenkt (også kan det sikkeret bli vanskeligere også). Vi går nok for løsningen med at valpen (og etterhvert den voksne hunden) får være sammen med min far da. Så må vi bare være oppmerksomme på at den kan være litt alene innimellom, og som dere sier, så skjer det sikkert litt av seg selv. Ikke så stas å ha den med til matbutikken f.eks. 
    • Usj. God bedring! 
      Jeg blir ofte forkjøla når været er ustabilt. Kaldt og surt ene dagen, og så varmt igjen, og så surt vær. 
      Håper det gir seg med dette.  Ja, man blir jo vant til å tenke på flere enn seg selv, og da blir det til at man bare gjør det veldig enkelt, eller ikke gidder. 
      Merket jo det når jeg bodde alene. Stekt et egg, posesuppe, eller noe fra McDonalds, Pizzabakeren, eller ett eller annet liknende.  Nå skal i hvert fall frokosten inntas. Oppvarmet pizza fra i går. Hadde så mye igjen, og det er for dumt å kaste osv. Og så er det så enkelt, og jeg slipper å tenke   Etterpå må jeg finne fram turbukse, finne frem flere godbiter, og så komme meg ut i bilen. Sjef har tydeligvis skjønt hvilken dag det er, så han går rundt og piper, og er estatisk hver gang jeg reiser meg  
      Søndag betyr langtur nemlig. Den har han ventet på en stund nå  
    • En av butikkene som kritiseres for veldig små størrelser er Bikbok - det er en skandinavisk kjede. HM - ja, vi vet jo hvor de kommer fra. Zara er spansk med butikker over hele Europa. Man bør vel kunne forvente litt annet fra disse enn fra wish.
    • Blir egentlig ikke så mange dager det vil bli "dobbelt", hadde det vært hver dag hele uka er det ikke noe jeg ville planlagt. Har mye tid etter dagvakter merker jeg, så blir hovedsakelig hund det blir brukt på uansett. Skal jobbe turnus, så blir også iallefall en senvakt ila uka, da kan hundene være hos mine foreldre på kvelden. Da blir det tur/trening med begge før jobb. Også har jeg naturligvis et par fri dager. Så det blir stort dett maks tre-fire dager det er snakk om, og den gamle hunder må ikke gå en time hver dag, og som du sier kan hu også bli med på hele langturen i blant    og på jobben vil hu få masse oppmerksomhet, pluss at det er et stort inngjerda området hu kan løpe fritt på Etter en dag med på jobben tenker jeg at hu trenger litt hvile, så vil ikke ha dårlig samvittighet for å la hu bli igjen alene litt da. 
    • Det blir beskrevet som "game of thrones in space ", synes kanskje ikke det er helt riktig beskrivelse men skjønner litt hvorfor og, det er ganske stort. En av hovedpersonene ligner ganske mye på Jon Snow og Basert på bøker. Er vel 200 år inn i fremtiden, menneskene har kolonisert bla. mars, og situasjonen er spent mellom jorden og mars. Også skjer det litt mystiske ting. Flinke skuespillere og spennende karakterer, og veldig bra laget. Som sagt synes jeg det gikk litt trått i starten, jeg skjønte vel ikke alt heller så kanskje derfor det var litt kjedelig (), men nå gleder jeg meg iallefall masse til sesong 3!   God bedring til dere begge! Dårlig gjort om de har latt Prima fryse da...?! Da hadde jeg blitt sur. Det er kaldt om natta ute nå...
  • Nylig opprettede emner