Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildekritikken


Mirai
 Share

Recommended Posts

5 minutter siden, mushi skrev: Ser blekt ut på mobilen også.

Men ser fargene på pelsen og hunden ellers sånn noenlunde riktig ut? "Intensiteten" på fargene kan sikkert justeres av noen som kan og bakgrunnen kan endres uavhengig av hunden [emoji4]

Jeg personlig ville hatt litt mer rødskjær i bildet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tar sinnsykt mange bilder på lure coursing treninger/prøver. Utfordringen min er å få bilder som ikke er kjedelige og platte.. Føler jeg traff litt annerledes her!

Posted Images

Akkurat nå, vivere skrev:

Hunden ble for grønn? Da får jeg kalibrere skjermen her :)

Ja, litt. Nå sitter jeg på telefon, så det kan hende det er bedre på en ordentlig skjerm, men nå ser hele bildet litt for grønt ut. Bakgrunnen er verst, men hunden kunne nok vært litt rødere etter min smak 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farge, kontrast og lys er et evig problem når jeg lever til trykkerier i jobbsammenheng, særlig siden det ikke bare er ett trykkeri som brukes, så skjermen min må være litt allround. Har fått meg noen overraskelser, særlig når det gjelder blåtoner, som på trykk iblant blir for lilla. 

Det spiller nok inn hvordan øyet oppfatter farge også, så det er vanskelig å finne en fasit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, HHH skrev:

Farge, kontrast og lys er et evig problem når jeg lever til trykkerier i jobbsammenheng, særlig siden det ikke bare er ett trykkeri som brukes, så skjermen min må være litt allround. Har fått meg noen overraskelser, særlig når det gjelder blåtoner, som på trykk iblant blir for lilla. 

Det spiller nok inn hvordan øyet oppfatter farge også, så det er vanskelig å finne en fasit.

Har korrigert med Spyder Pro 3. Programvaren er minst en generasjon gammel og jeg er usikker på om den nye profilen er lagret. Morsomt med slike utfordringer med noe som jeg absolutt ikke kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Caroline skrev:

Jeg har ikke møtt Ivo, men jeg brukte Ia som referanse for fargene :P Vanskelig å vite hvordan du vil ha det da, for alle har jo forskjellige preferanser. Jeg synes originalen var fin også, for man ser jo på hele bildet at det er lav sol. 

image.jpg

Det er absolutt et av de jeg liker best @Caroline Jeg bruker fortsatt bare pad'en, men det ser mer naturlig ut her i alle fall ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
1 time siden, Mirai skrev:

Stilig gjeterbilde! Er det originalutsnittet eller har du beskjært det slik med vilje? 
Ville muligens gjort noe med hvitbalansen og fargene for å gi det litt mer snert :) . 

Har kuttet litt av toppen og fjernet noe krattskog med "content aware". Skal prøve å endre fargene litt ved en senere anledning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort en komposisjonsoppgave, det var veldig gøy å tenke ut ideer og prøve ut. Så det er ikke meningen at hvert enkelt bilde skulle være supervakkert altså. 
Siden det er maks 3 bilder må jeg prøve å velge de 3 beste av 20.

12794414_10153858012351399_6936874631666

12747955_10153858012451399_6831219596813

12768405_10153858012331399_9845845381037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Marie skrev:

Har gjort en komposisjonsoppgave, det var veldig gøy å tenke ut ideer og prøve ut. Så det er ikke meningen at hvert enkelt bilde skulel være supervakkert altså. 
Siden det er maks 3 bilder må jeg prøve å velge de 3 beste komposisjonsmessig (ikke de jeg likte best *au*) av 20.

12794414_10153858012351399_6936874631666

 

Jeg synes det er kjempefint! :D Eneste som irriterer meg litt er at horisonten bare er biiiiittelitt skeiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lunatic skrev:

Jeg synes det er kjempefint! :D Eneste som irriterer meg litt er at horisonten bare er biiiiittelitt skeiv. 

Takk for konstruktiv kritikk, det tenkte jeg nemlig ikke på! 
(Tror jeg redigerte inn to bilder til etter du siterte, ser du fikk med skrivefeilen også nemlig.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Marie skrev:

Har gjort en komposisjonsoppgave, det var veldig gøy å tenke ut ideer og prøve ut. Så det er ikke meningen at hvert enkelt bilde skulle være supervakkert altså. 
Siden det er maks 3 bilder må jeg prøve å velge de 3 beste av 20.



12747955_10153858012451399_6831219596813

 

Åå, likte dette velig godt :ahappy: Det gamle stoffet på gardinene, og svart hvitt gjorde at hele bildet virket veldig gammeldags. Liker også at vi ikke ser ansiktet til hunden, så kan vi lure på hva den ser på. Litt mystisk bilde! Spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, MegaMarie skrev:

Åå, likte dette velig godt :ahappy: Det gamle stoffet på gardinene, og svart hvitt gjorde at hele bildet virket veldig gammeldags. Liker også at vi ikke ser ansiktet til hunden, så kan vi lure på hva den ser på. Litt mystisk bilde! Spennende :)

Tusen takk, så hyggelig å høre. Jeg liker dette bildet godt selv, av de samme grunnene. :flowers: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Marie skrev:

Takk for konstruktiv kritikk, det tenkte jeg nemlig ikke på! 
(Tror jeg redigerte inn to bilder til etter du siterte, ser du fikk med skrivefeilen også nemlig.)

Skeive horisonter er noe av det verste jeg vet nemlig, så jeg har et haukeblikk for dem :sleep: Men det er heldigvis lett å fikse på i ettertid. Ellers så digger jeg hvordan absolutt alle linjene bare drar inn mot Ellie, også skyene som kutter rett under henne. Finfint bilde :) 

Det kan kanskje være verdt å tenke på om man skal fjerne den "flylinjen" som går inn i hodet hennes?

 

Og det av Skessa er bare kjempevakkert :heart: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Marie skrev:

@Lunatic

Oioi, alt du ser! Gull verdt. Hvorfor så jeg ikke den flystripa? Nå ser jeg ikke annet! :o

Nyydelig bilde! Elsker at det er så mørkt men at alle strukturene i pelsen fremdeles syntes! :wub:

Haha, man blir bare mer og mer obs på sånne ting når man går på skole for å se sånne ting :P

Takk! :heart: Det var poenget. Oppgaven var sort på sort, helst i studio (noe jeg sliter med). Jeg synes det var kjempevanskelig å få fram skygger og kontrast, men samtidig beholde pelsstrukturen. Ble dog ganske fornøyd med dette  :) 

27 minutter siden, Caroline skrev:

Åh, er det du som har hatt besøk av Ylvis :P 

Jaa! Han var utrolig søt og snill, men herregud så svær han var. Rakk meg nesten til brystet jo! Jeg kommer fortsatt ikke over det :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...