Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildekritikken


Mirai
 Share

Recommended Posts

Hva tenker dere om dette? Førsteinntrykk? 

 

Postet bilde

Selv er jeg fornøyd og ikke fornøyd på samme tid. Jeg liker "renheten" i det, og fargene. Men samtidig er det ett eller annet jeg ikke klarer sette fingeren på. Det er litt kjedelig kanskje? Samtidig var det dette jeg gikk for og, jeg ville ikke ha med noen trær i bakgrunnen osv. På en måte gir det meg litt "retro" følelse, og det var og noe av tanken bak. Jeg veksler mellom å like det kjempegodt, til meh... Nei nå roter jeg meg bort, interessant med input iallefall

Skjønner helt hva du mener og veldig enig. Tror dog det som "plager" meg er at hunden løper så godt som rett imot, hadde nok vært bedre med noe skråstilt eller noe så det så ut som han var på vei til høyre hjørne feks.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tar sinnsykt mange bilder på lure coursing treninger/prøver. Utfordringen min er å få bilder som ikke er kjedelige og platte.. Føler jeg traff litt annerledes her!

Posted Images

Hva tenker dere om dette? Førsteinntrykk?

ND3_4773_35311.jpg?resize=1002%2C666

Selv er jeg fornøyd og ikke fornøyd på samme tid. Jeg liker "renheten" i det, og fargene. Men samtidig er det ett eller annet jeg ikke klarer sette fingeren på. Det er litt kjedelig kanskje? Samtidig var det dette jeg gikk for og, jeg ville ikke ha med noen trær i bakgrunnen osv. På en måte gir det meg litt "retro" følelse, og det var og noe av tanken bak. Jeg veksler mellom å like det kjempegodt, til meh... Nei nå roter jeg meg bort, interessant med input iallefall

Enig med @SiriEveline . Jeg tror noe av det som er "problemet" her er at det blir ganske enkelt. Bildet hadde nok blitt mer spennende om hunden hadde løpt tvers over eller imot ett av hjørnene. Bare så vi så litt mer av den :)

Ellers synes jeg det er veldig fint! Fargene er kjempefine, og det er veldig rent og pent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn umiddelbart: Likte de avstemte fargene på gresset og himmelen og "renheten" på den løpende hunden :) På den andre siden synes jeg hunden blir litt for "statisk" uten at jeg har noe å sette fingeren på. Kjempeflotte farger og nydelig motiv så dette likte jeg. Når jeg blir flink nok skal jeg prøve på noe lignende :)

Ja er det jeg tenker og, selv om det er et løpebilde og hunden er i full fart mot meg kommer det ikke så godt frem...

"Når jeg blir flink nok"... :lol: fjomp!

Liker fargene godt, men hunden ser litt uproposjonert ut, stort hode og korte bein, skulle sett den i et annet moment/annen vinkel :)

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Det hadde jeg ikke tenkt på engang, men du har kanskje rett i det. Takk for tilbakemelding :)

Skjønner helt hva du mener og veldig enig. Tror dog det som "plager" meg er at hunden løper så godt som rett imot, hadde nok vært bedre med noe skråstilt eller noe så det så ut som han var på vei til høyre hjørne feks.

Enig med @SiriEveline . Jeg tror noe av det som er "problemet" her er at det blir ganske enkelt. Bildet hadde nok blitt mer spennende om hunden hadde løpt tvers over eller imot ett av hjørnene. Bare så vi så litt mer av den :)

Ellers synes jeg det er veldig fint! Fargene er kjempefine, og det er veldig rent og pent :)

Ja, det er nok helt riktig. Jeg prøver ofte å få til løpebilder der han løper i en annen retning enn rett mot meg, men det er nærmest umulig når jeg er alene på tur. Han vil jo alltid til meg. Hadde han løpt rett mot meg hadde han heller ikke sett rett inn i kamera da, og det er noe jeg liker med bildet, han har øyenkontakt hele veien. Men... prosjektet mitt fremover blir å få til et samme type bilde med Casper på vei i en annen retning!! :)

Takk for tilbakemeldingene, dere satte fingeren på noe av "problemet" med bildet!

Fra workshop i bitearbeid i august i år. Huset i bakgrunnen skulle vært flyttet, men bortsett fra det?

12017697_10153458750540860_4427953361160

Enig med innlegget over her, utsnittet er veldig bra, det første jeg så var hundens munn. Et bra øyeblikksbilde. Liker hvordan skyggen legger seg horisontalt, og at du ikke har kuttet den av.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om dette? Førsteinntrykk?

*bilde av løpende Casper*

Ja, jeg tror det er både fargene, utsnittet og i hvilket løpesteg han er i :P . Han blir litt "liten og klumpete" i bildet.

Ikke så veldig nyttig, kanskje, men dette bildet kunne jeg med glede hatt på veggen. :)

Det er jo en nyttig hyggelig kommentar da! Koselig å høre :) .

Fra workshop i bitearbeid i august i år. Huset i bakgrunnen skulle vært flyttet, men bortsett fra det?

*bilde*

Ikke så mye kommentarer fra min side, stilig bilde! Kunne kanskje vært litt skarpere, men det ser ut som det ikke var så bra med lys der?

@Ginaml :

Syns det var et kjempefint bilde, kunne godt hatt det på veggen hvis det var min hest. Men; er det uskarpt pga. opplastning til nettet, eller mangler det litt på fokus? Syns at på sånne nære portrettbilder så er det viktig at det er helt skarpt. Hvis du kan ta av grima neste gang tror jeg det blir 100%! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye kommentarer fra min side, stilig bilde! Kunne kanskje vært litt skarpere, men det ser ut som det ikke var så bra med lys der?

Tusen takk :) Problemet var heller at det var for lyst. Jeg skulle gjerne hatt en blender eller to større for å få en mer diffus bakgrunn. Motivet synes jeg er skarpt nok men jeg skal ikke protestere om du mener det motsatte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) Problemet var heller at det var for lyst. Jeg skulle gjerne hatt en blender eller to større for å få en mer diffus bakgrunn. Motivet synes jeg er skarpt nok men jeg skal ikke protestere om du mener det motsatte :)

Jeg lastet det ned og åpnet det i program på Macen, og da ser det faktisk veldig skarpt ut, for bildet er jo mindre enn det vises her på sonen. Så da vet jeg ikke helt hva som er riktig :P . Kanskje det bare er at det ligger inni forumet som gjør at det blåses litt opp og ser mindre skarpt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lastet det ned og åpnet det i program på Macen, og da ser det faktisk veldig skarpt ut, for bildet er jo mindre enn det vises her på sonen. Så da vet jeg ikke helt hva som er riktig :P . Kanskje det bare er at det ligger inni forumet som gjør at det blåses litt opp og ser mindre skarpt ut.

Det var jo det jeg sa, jo :P Bildet er kopiert fra fjesingen og det i seg selv reduserer kvaliteten betydelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg forsiktig innom her, har lufta kameraet ved et par anledninger i det siste. Ellers har det støvet ned i rundt 1,5år. Teknikken og slikt er rusten, men hva synes dere?

(bilder fra fb)
Fra prekestolen for ca 1mnd siden
11873363_10153037050270423_3049806841322

(Egne tanker, blir himmelen for lys? Er folkene på selve preikestolen irriterende, for ufokuserte? Burde hele bikkja vært i fokus eller er det bedre at bakparten er litt uklar? )

Og Månafossen for ca 3 uker siden.
11942073_10153050617690423_3704449876583

Relativt fornøyd med kompisisjonen her, tror jeg fikk til det ganske ok. Kunne hatt litt mer luft under Rocky. Irriterer meg at sela er skeiv, men det får jeg ikke gjort så mye med nå. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg forsiktig innom her, har lufta kameraet ved et par anledninger i det siste. Ellers har det støvet ned i rundt 1,5år. Teknikken og slikt er rusten, men hva synes dere?

(bilder fra fb)

Fra prekestolen for ca 1mnd siden

(Egne tanker, blir himmelen for lys? Er folkene på selve preikestolen irriterende, for ufokuserte? Burde hele bikkja vært i fokus eller er det bedre at bakparten er litt uklar? )

Og Månafossen for ca 3 uker siden.

Relativt fornøyd med kompisisjonen her, tror jeg fikk til det ganske ok. Kunne hatt litt mer luft under Rocky. Irriterer meg at sela er skeiv, men det får jeg ikke gjort så mye med nå. :P

Fine bilder! :D

Dei folka var litt forstyrrande, ja, tykkjer eg i alle fall. Kan du ikkje berre redigere dei vekk? :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg forsiktig innom her, har lufta kameraet ved et par anledninger i det siste. Ellers har det støvet ned i rundt 1,5år. Teknikken og slikt er rusten, men hva synes dere?

(Egne tanker, blir himmelen for lys? Er folkene på selve preikestolen irriterende, for ufokuserte? Burde hele bikkja vært i fokus eller er det bedre at bakparten er litt uklar? )

Jeg liker best slike "tett innpå bilder" med mindre omgivelsene er av vesentlig betydning. Sånn omtrent ville jeg kanskje valgt ut fra det bildet du la ut. Har lysnet øynene og hodet litt og klippet vekk det som jeg mente forstyrret. Andre kan ha helt motsatt mening :)

12002268_10153463788575860_8585840412951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver meg med eit bilde eg og! :D Har tatt litt bilder i sommar, og vil gjerne ha kritikk på for eksempel dette. Prøver å bli flinkare til å dele og vise fram sjølv om eg sjølv alltid har noko å utsette på bilda. ;)

Eigne meiningar i spoiler! :P

Det håret foran auga irriterer meg, og skulle gjerne ha hugsa å ta av halsbandet... Men mest av alt, blir det veldig teit at halen er kutta på tuppen? Og, er det litt for mørkt?

DSC_03741.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@plutte fader, hadde skrevet masse og så trykket jeg feil ett eller annet sted så alt forsvant :P . Jeg ville hatt litt mer kontrast i bildet, sånn at det fikk litt mer "pow". Det er jo kanskje mest en smakssak.

Enig i at håret foran øyet godt kan forsvinne, samt den pillesaken som henger fra halsbåndet. Bildet fungerer veldig bra i svarthvitt også, med riktig kontrast! :) Litt mer luft over hodet sånn at øyet kommer litt nærmere det gyldne snitt.

Veldig pirk fra min side altså, bildet er veldig fint!

https://goo.gl/photos/NXPd9c5QDN3CMo4b7

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@plutte fader, hadde skrevet masse og så trykket jeg feil ett eller annet sted så alt forsvant :P . Jeg ville hatt litt mer kontrast i bildet, sånn at det fikk litt mer "pow". Det er jo kanskje mest en smakssak.

Enig i at håret foran øyet godt kan forsvinne, samt den pillesaken som henger fra halsbåndet. Bildet fungerer veldig bra i svarthvitt også, med riktig kontrast! :) Litt mer luft over hodet sånn at øyet kommer litt nærmere det gyldne snitt.

Veldig pirk fra min side altså, bildet er veldig fint!

https://goo.gl/photos/NXPd9c5QDN3CMo4b7

Tusen takk! Så deilig med litt skikkelig tilbakemelding! Skal jobbe litt meir med det! :D

Vart det litt mørkt forresten? Ting ser ofte veldig annerledes på min skjerm. ;)

Edit:

Kjempefint! Bildet er veldig mørkt på telefonen min, hadde vært stilig om hunden var lysere og poppet litt fram på bildet :)

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Takk! Me skreiv visst samtidig. :D Eg trur kanskje det er mørkare enn eg hadde tenkt at det skulle vere, for det ser ein god del mørkare ut på telefonen enn det gjorde på skjermen eg sat og redigerte på. Kan forsøke å lysne det litt!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...