Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildekritikken


Mirai
 Share

Recommended Posts

Vanskelig bilde å redigere, fordi det er mye blader i alle retninger, litt lillafarger osv.. samt det er ikke super kvalitet på det, så man kan ikke blåse det opp og få mauren stor og klar. Blir litt sånn uklar følelse/grums over bildet..

blomsten.jpg

Det var jo gress rundt blomsten og flua, også ville jeg ikke redigere det vekk, for jeg skulle se hva dere syntes

om bilde, helt uredigert. Men lillafarger ? .. :D

- Jeg har ikke værdens beste kamera, som sakt, så derfor er det vell ikke så veldig bra kvalitet på bildet ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tar sinnsykt mange bilder på lure coursing treninger/prøver. Utfordringen min er å få bilder som ikke er kjedelige og platte.. Føler jeg traff litt annerledes her!

Posted Images

Det var jo gress rundt blomsten og flua, også ville jeg ikke redigere det vekk, for jeg skulle se hva dere syntes

om bilde, helt uredigert. Men lillafarger ? .. :D

- Jeg har ikke værdens beste kamera, som sakt, så derfor er det vell ikke så veldig bra kvalitet på bildet ..

Det er lillatoner innimellom gresset, i bakgrunnen, i skyggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker litt kritikk på dette bildet ! :P

Jeg har tatt det med mitt Olympus speilreflekskamera ! :D

Jaaa, jeg prøvde bare og fikse litt på bildet :D Er skikkelig dårlig i photoshop, men jeg prøvde og forsterke fargen ol.

Synes det var et veldig fint bilde.

Blomsten4.jpg

Blomsten3.jpg

Blomsten2.jpg

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus

Trenger litt kritikk på disse bildene, er ikke noe født fotograf :rolleyes: Men dette er to bilder jeg igrunn ble ganske fornøyd med:

MeganMaestro011.jpg

Minsissbilder001.jpg

Begge bildene er uredigert og tatt med digitalkamera. Kom gjerne med redigerte eksempler om noen har lyst til det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ålright.. :lol:

Noen flere bilder jeg ble fornøyd med... Kommentarer?

-029-.jpg

-025-.jpg

-079-.jpg

Hunden ble skarp og tydelig, og du er heldig som har en hund med de fargene - enklere å ta bilde av! ;)

Ellers har jeg noen småting jeg ville gjort noe med nå: bakgrunnen - himmelen er utbrent, det er ikke noe farge igjen på den. Du kan beskjære bildet sånn at himmelen blir borte, og det tror jeg blir penere enn om den er med (selv om den sikkert var fin da du tok bildet). Hadde det ikke vært for himmelen, hadde det andre bildet vært kjempefint, men nå får du en lys/lyseblå kald strek rundt hele hundens hode, som er litt vanskelig å redigere bort sånn uten videre. Hadde lyset vært varmere (det kler din hunds farger best), hadde bildet vært kjempefint! Hun ser veldig majestetisk ut der hun står! (Maja- majestetisk..hihi..)

På det nederste bildet ville jeg ha forsterket rødfargene litt, for da kommer kveldssolen i pelsen bedre frem. Sånn kanskje:

-079-.jpg

Har litt dårlig skjerm, så det er mulig du kunne forsterket rødfargen enda mer. Det er nesten bare å prøve seg frem; kanskje ser det allerede unaturlig ut for deg som kjenner hunden?

Til neste gang ville jeg tatt av selen på hunden; det ser ganske enkelt mye penere og tidløst ut. På det øverste bildet er lyset også veldig "flatt", og jeg synes lyset på det nederste bildet er bedre på din hund enn på det første, så du kan tenke litt på hvordan du stiller opp hunden i forhold til lyskilden. Men for all del - det er lov å eksperimentere og å bruke sånt bevisst! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden ble skarp og tydelig, og du er heldig som har en hund med de fargene - enklere å ta bilde av! :P

Ellers har jeg noen småting jeg ville gjort noe med nå: bakgrunnen - himmelen er utbrent, det er ikke noe farge igjen på den. Du kan beskjære bildet sånn at himmelen blir borte, og det tror jeg blir penere enn om den er med (selv om den sikkert var fin da du tok bildet). Hadde det ikke vært for himmelen, hadde det andre bildet vært kjempefint, men nå får du en lys/lyseblå kald strek rundt hele hundens hode, som er litt vanskelig å redigere bort sånn uten videre. Hadde lyset vært varmere (det kler din hunds farger best), hadde bildet vært kjempefint! Hun ser veldig majestetisk ut der hun står! (Maja- majestetisk..hihi..)

På det nederste bildet ville jeg ha forsterket rødfargene litt, for da kommer kveldssolen i pelsen bedre frem. Sånn kanskje:

-079-.jpg

Har litt dårlig skjerm, så det er mulig du kunne forsterket rødfargen enda mer. Det er nesten bare å prøve seg frem; kanskje ser det allerede unaturlig ut for deg som kjenner hunden?

Til neste gang ville jeg tatt av selen på hunden; det ser ganske enkelt mye penere og tidløst ut. På det øverste bildet er lyset også veldig "flatt", og jeg synes lyset på det nederste bildet er bedre på din hund enn på det første, så du kan tenke litt på hvordan du stiller opp hunden i forhold til lyskilden. Men for all del - det er lov å eksperimentere og å bruke sånt bevisst! :)

Takk for innspill! :P

Da skal jeg prøve meg frem med det du sa, og sjekke om det blir bedre neste gang. Å ta av sela er sikkert også lurt, har ikke tenkt så mye på det.. Takk :huh:

Og ja hun er Maj(a)estetisk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn med denne høstsola som er for tiden; hvis du stiller deg opp mellom sola og hunden (og klarer å ikke få din skygge med på bildet), blir lyset varmt og rødlig. Jeg er bombesikker på at det ville kledd Maja! Du kan også prøve å få sola inn fra siden, kanskje på skrå fra siden, vinklet inn mot ansiktet/fronten til hunden, sånn at ikke ansiktet får masse skyggepartier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om dette bildet?

*klippe bilde*

Syn at sela var på .. Noen som kunne prøvd og redigert bort den?

Syns bildet var litt kjedelig, rett og slett. Hunden var alt for midtstilt, og bakgrunnen var kjedelig. Hadde bakgrunnen vært mer uskarp, hadde det vært penere. Beskjær bildet sånn at hunden ikke kommer midt i, lysne det kanskje en bitteliten anelse, og ta av selen til neste gang. Hvis hunden ikke kan være løs, bruk i stedet et pent lærhalsbånd uten dikkedarier på. Det blir mer setter-aktig og tidløst hvis man først må ha på noe slikt liksom. Nå ligger også selen veldig langt opp, hadde den ligget lengre ned, hadde jeg villet lagd et portrett av bildet, skikkelig nærbilde altså, men nå ville man ha måttet kutte for mye av halsen for at det skulle blitt pent. Refleks er i alle fall skikkelig fy-fy! Det tar seg aldri godt ut på bilder!

Ellers var hunden skarp og fin, og ansiktet kom tydelig frem, noe som er litt vanskelig med mørke hunder. Likte det rolig uttrykket på hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn med denne høstsola som er for tiden; hvis du stiller deg opp mellom sola og hunden (og klarer å ikke få din skygge med på bildet), blir lyset varmt og rødlig. Jeg er bombesikker på at det ville kledd Maja! Du kan også prøve å få sola inn fra siden, kanskje på skrå fra siden, vinklet inn mot ansiktet/fronten til hunden, sånn at ikke ansiktet får masse skyggepartier.

Takk! Skal prøve å få det til, og hvis det blir noen fine bilder kommer de hit for mer innspill :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns bildet var litt kjedelig, rett og slett. Hunden var alt for midtstilt, og bakgrunnen var kjedelig. Hadde bakgrunnen vært mer uskarp, hadde det vært penere. Beskjær bildet sånn at hunden ikke kommer midt i, lysne det kanskje en bitteliten anelse, og ta av selen til neste gang. Hvis hunden ikke kan være løs, bruk i stedet et pent lærhalsbånd uten dikkedarier på. Det blir mer setter-aktig og tidløst hvis man først må ha på noe slikt liksom. Nå ligger også selen veldig langt opp, hadde den ligget lengre ned, hadde jeg villet lagd et portrett av bildet, skikkelig nærbilde altså, men nå ville man ha måttet kutte for mye av halsen for at det skulle blitt pent. Refleks er i alle fall skikkelig fy-fy! Det tar seg aldri godt ut på bilder!

Ellers var hunden skarp og fin, og ansiktet kom tydelig frem, noe som er litt vanskelig med mørke hunder. Likte det rolig uttrykket på hunden.

ikke midt på ?

Skikkelig synd at sela var på altså! Tingen er at eiren av bikkja har skikkelig lyst til å ha det bilde på stua som portrett av bikkja, og sela MÅ bort! Hvordan blir det om du redigerer den bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig bilde synes jeg! Jeg tok meg den frihet å redigere det litt jeg. Fjerna en del av toppen fordi jeg synes at når det er så blurrete så blir det litt for mye skurr i bilde. Apen var dødsrå! Jeg var frekk nok til å fjerne litt apematrester fra munnen hans. Jeg har skarpa det opp ganske mye og det kan nok være at det ble litt for skarpa men... ;) Lysna det en god del + gjort fargene litt varmere.

2980324365_2161884c6d_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte det når det var litt uskarpt, dust, tåkete, blålig og kjølig og kaldt. Sånn umiddelbart ville jeg gjort det venstre øyelokket litt mørkere; nå var det veldig lyst og trakk mye oppmerksomhet til seg.

Det skal jeg prøve på. Takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neh, skjønner ikke helt hvorfor dere ikke vill ha hunden på midten, blir det litt ubalansert?

Men bildet ble mye finere! Takk

Det er for å få en "bevegelse/retning" i bildet. Noe jeg forøvrig mener faktisk ikke er nødvendig på portrettbilder, da gjør det ingenting at motivet er mitt i. Subjektivt, selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var så sjarmerende det bilde av den lille apen... måtte teste det i bildeprogrammet.... nå var jo ikke bilde i så stor oppløsning, så ser den lider under det.. og dette var gjort i full fart. Men er utrolig sjarmerende bilde altså! mye man kan gjøre med det ;)

011120081627091A7y65e9nrAj.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...