Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildekritikken


Mirai
 Share

Recommended Posts

Jeg tenker ikke på fokus, den er grei nok, men dybdeskarpheten. Jeg innbiller meg at med mindre blenderåpning og herav lengre lukkertid ville du fått en større skarphet over et mye lengre område enn du har på bildet ditt. Jeg skulle gjerne sett at uskarpheten startet mye lengre bak, men det er smak og behag :)

Tenkte på fokus som i fokuspunkt i bildet. Min opprinnelige plan var et slikt "i det uendelige" med togspor bilde, hvor fokuset sitter motsatt av hvor det har havnet i bildet over her.

Enig i dybden, tok noen med bredere dybde vet jeg, men de ble slettet på stedet pga feil linjer i bildet. Og så kom toget mitt så fikk ikke tid til å ta flere bilder. :/

Her er forøvrig ett jeg tok motsatt vei, men det ble mye mer rotete og den paraplyen i sporet irriterer jeg meg grønn over. Føler dog fokuspunkt og dybden er en smule bedre her. Tror jeg må ned og ta flere togsporbilder, practice makes perfect var det ikke slik? :P

1911616_10151874814770423_1711140818_n.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tar sinnsykt mange bilder på lure coursing treninger/prøver. Utfordringen min er å få bilder som ikke er kjedelige og platte.. Føler jeg traff litt annerledes her!

Posted Images

Tenkte på fokus som i fokuspunkt i bildet. Min opprinnelige plan var et slikt "i det uendelige" med togspor bilde, hvor fokuset sitter motsatt av hvor det har havnet i bildet over her.

Enig i dybden, tok noen med bredere dybde vet jeg, men de ble slettet på stedet pga feil linjer i bildet. Og så kom toget mitt så fikk ikke tid til å ta flere bilder. :/

Her er forøvrig ett jeg tok motsatt vei, men det ble mye mer rotete og den paraplyen i sporet irriterer jeg meg grønn over. Føler dog fokuspunkt og dybden er en smule bedre her. Tror jeg må ned og ta flere togsporbilder, practice makes perfect var det ikke slik? :P

Spennde med slike elementer synes jeg.

12416840745_5c9d10a0a9_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det når dere sier det. Rart det der hvor blind man kan se seg på sine egne bilder :P

Ler. Om du er opptatt av geometri og symetri vil jeg ha foreslått å kutte bildet i toppen. Før sporet svinger. Og så ville jeg kanskje kuttet litt på høyre langsiden. Dette er bare pirk altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Så rart! Er det på flere bilder? Ser jo nesten ut som en forlenging av vinduskarmen, men allikevel ikke. Kan jo være gjenspeiling av lyset utenifra, men allikevel ser det veldig "kamera-aktig" ut :P merkelig.

Utrolig nok ikke. Bare på dette bildet. Synes det er skikkelig rart selv kjenner jeg :P

Jeg syns generelt man skal unngå å ta bilder innendørs :P Lyset blir ofte feil og kvaliteten dårligere, bakgrunnen blir rotete og stjeler oppmerksomhet etc.

Ingenting i verden kan stjele oppmerksomheten fra Angus :aww:

... jeg er helt enig altså. Utebilder liker jeg selv best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig skulle jeg vært opp i nattens mumlende mørke og fotografert sledehundløp, men p g a tett snødrev og et par rundsnu'er på slapseføre resignerte jeg og venter til i natt med å kjøre. Været skal visstnok bli bedre i løpet av kvelden. I mellomtiden gjør jeg noe jeg ikke kan. Kommentarer?

12541848224_c85012cafd_h.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig skulle jeg vært opp i nattens mumlende mørke og fotografert sledehundløp, men p g a tett snødrev og et par rundsnu'er på slapseføre resignerte jeg og venter til i natt med å kjøre. Været skal visstnok bli bedre i løpet av kvelden. I mellomtiden gjør jeg noe jeg ikke kan. Kommentarer?

Intenst og vakkert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nokon tankar rundt desse? :)

Jeg er ikke spesielt bra på bilder og enda verre på å gi konstruktiv kritikk så dette får bli mine høyst personlige kommentarer.

For slike bilder jeg glad i å gå tett på motivet og la bare bittelitt rundt det antyde miljøet. Jeg synes best om store blenderåpninger slik at bakgrunnen duses nok ut til ikke å bli påtrengende.

På det øverste bildet synes jeg hunderompa forstyrrer men at den hvite hunden er herlig :) Jeg ville nok gått nærmere eller zoomet kraftig inn slik at mye av forgrunnen forsvant. Lyset fra himmelen visker ut mye av strukturen i pelsen synes jeg.

Det nedre bildet synes jeg du har vært mer heldig med. Fine duse farger men også her ville jeg gått mye nærmere eller zoomet inn slik at toppen av forgrunnen bare ble vist som en myk rund halvbue. Jeg ville ha kuttet ca halvparten av steinen i bakgrunnen til venstre og tatt vekk ca 1/4 av bildet fra toppen og ned.

Selv synes jeg slike bilder er vanskelige men på det nedre bildet synes jeg at hunden har fått fin farge og struktur og bakgrunnen er fin og dus. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig flott bilde av gaupa. Du har klart å få fokus på øynene som viser et intenst blikk :) Liker godt at du ikke har dybdeskarphet. Jeg skulle ønsket litt mer luft i blikkretningen. Det er vel det eneste pirket jeg har :)

Takk skal du ha :) men tror du ikke at den fordømrade pusen ikke gadd rygge enda jeg ba så pent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er eit område på tur i skauen der det er sol og skygge om ein anna, ein grusom plass å ta bilder. Men i dag måtte eg nesten utnytte solstrålane som skein gjennom :)

Obs: fb kvalitet.

Nydelig. Rett og slett nydelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Plutselig kom sola og fargene.

13061739805_240379fea9_o.png

Skikkelig fint! Noe som jeg definitivt kunne tenkt meg å hatt på veggen, det eneste som plager meg bittelitt er at det er så mørkt i bunn. Eks. om du prøver å kutte bittelitt av bunnen, men uten å miste den kule utstikkeren på høyre side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Skikkelig fint! Noe som jeg definitivt kunne tenkt meg å hatt på veggen, det eneste som plager meg bittelitt er at det er så mørkt i bunn. Eks. om du prøver å kutte bittelitt av bunnen, men uten å miste den kule utstikkeren på høyre side.

Kan selvfølgelig lysne bunnen bittelitt. Legge på ei lysere maske og "male tilbake" alt det andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Det var bare rått! Helt magisk :D

Tusen takk Kristin :) Tok en liten tur i skogen bak garasjen for å se etter frosk og hoggorm, men litt for tidlig for det ennå. Så da ble det denne lille bekken som kommer til å tørke ut i løpet av sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...