Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildekritikken


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tar sinnsykt mange bilder på lure coursing treninger/prøver. Utfordringen min er å få bilder som ikke er kjedelige og platte.. Føler jeg traff litt annerledes her!

Posted Images

OK, jeg prøver meg med tre feriebilder.

Det tredje bildet er også for meg nesten et veggbilde, det er så tøffe farger og strukturer. Jeg lette lenge for å finne et stort nok tak (det er altså takstein), og likte den skrålinjen jeg fikk i dette. Dog plager pipa i høyre øverse hjørne meg, vurderer å croppe den bort.

spania389.jpg

Stilige bilder! Likte spesielt godt dette siste. Øynene blir jo satt helt ut av spill, men det er noe av det jeg liker ved det. Nesten litt artistisk :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilige bilder! Likte spesielt godt dette siste. Øynene blir jo satt helt ut av spill, men det er noe av det jeg liker ved det. Nesten litt artistisk :lol:

Enig med Yodel, det takbildet var stilig, selv om hodet gikk litt i spinn om man stirret på det lenge nok :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilige bilder! Likte spesielt godt dette siste. Øynene blir jo satt helt ut av spill, men det er noe av det jeg liker ved det. Nesten litt artistisk :wub:

Enig med Yodel, det takbildet var stilig, selv om hodet gikk litt i spinn om man stirret på det lenge nok :lol:

Litt som disse 3D-bildene hvor en skulle lete etter en skjult dinosaur? :D

Edit: Jeg ser en diger smiley hvis jeg stirrer lenge nok...

Endret av Emma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Litt som disse 3D-bildene hvor en skulle lete etter en skjult dinosaur? :lol:

Edit: Jeg ser en diger smiley hvis jeg stirrer lenge nok...

Hihi det gjør jeg og. Trenger ikke stirre spesielt lenge en gang. Jeg likte takbildet. Pipa gjør ingen ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kjapt og tilfeldig utvalg av noen av mine bilder. Tar gjerne imot tips og kommentarer. Photoshop er jeg ingen racer på men tar gjerne imot tips til eventuell redigering av bildene også.

45176a89.jpg

a9b785e3.jpg

Dette er inne i et tempel i en grotte i Sri Lanka. Det var veldig mørkt der og ikke lov til å bruke blitz, så dette var det beste jeg kunne få til.

DSC_0544.jpg

Edit: IW, har ikke lest den første posten, fjerner noen av bildene...

Jeg prøver igjen jeg, med bildekritikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella8pv: Det siste bildet der har jeg sett på en del ganger nå, og jeg liker det veldig godt! Hadde vært moro å sett det med fokus på figuren også, men det antar jeg blir værre nå :lol:

Bilde nr 2 syns jeg også er veldig fint.

Bilde 1 blir litt for vanlig for meg, men for all del. Veldig bra både fokus og alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pent bilde, bare synd at himmelen og delvis trærne helt i bakgrunnen er så overeksponert/utbrent. Overeksponering sucks! My sin pels blir alltid utbrent hos meg og det er såå irriterende :lol:

Hehe, det sliter jeg med på Vita også :lol: Men er det redigerbart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella8pv: På det første bildet burde ikke den grønne som er helt fremst i bildet vært der.Jeg ville også ha gjort en annen utskjæring. Bruk et fotoprogram og sett opp skarpen og kontrasten. Det er litt uskarpt.

Det andre bildet har litt rar fokursering. Det er noen steiner her og der som har fokus. Det ødelegger dette bildet for meg. Jeg ville kanskje også ha tatt bildet i en litt annen vinkel.

Det siste er helt greit, men ville kanskje kuttet litt i bunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på Tuppe her, de aller fleste bilder har godt av en liten "omgang" i Photoshop eller lignende :lol:. Som jeg har nevnt før ett eller annet sted, så kan et middels bra bilde bli riktig bra dersom man jobber litt med det i et bildebehandlingsprogram.

Hehe, det er godt å høre! Jeg vet jo egentlig at også proffe fotografer som regel fikser litt på bildene sine, men likevel føler jeg alltid at jeg "jukser" litt når jeg sitter og justerer og retusjerer i Photoshop :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest LeenaM
Kritikk takk:

kjempetagetes.jpg

fint bilde! synes det er fint når man gjør det bak litt utydelig, ihvertfall når det er grønt gress =) er ikke noe flink når det gjelder bilder, men likte dette veldig godt : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labbis: På det første har hun et grønnskjær i ansiktet, det ville jeg tatt vekk med f. eks sponge tool i Photoshop. Uttrykket er veldig fint. Trestammen (?) til venstre tar litt oppmerksomhet.

På det andre ville jeg kuttet bittelitt av høyresiden, de er veldig midt i bildet. Prøv og se hvordan det blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er godt å høre! Jeg vet jo egentlig at også proffe fotografer som regel fikser litt på bildene sine, men likevel føler jeg alltid at jeg "jukser" litt når jeg sitter og justerer og retusjerer i Photoshop :blink:

Jeg har også hatt den følelsen at jeg jukser når jeg fikser på bildet i photoshop, men nå er det jo også sånn at de fleste litt avanserte speilreflekskamera faktisk krever at du jobber med bildene i etterkant - de er ikke innstilt for å levere fiks ferdige bilder til print rett fra kamera liksom ;). Ofte må man skarpe opp bildene litt i etterkant for å få dem optimale - så neida - vi JUKSER ikke *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labbis: På det første har hun et grønnskjær i ansiktet, det ville jeg tatt vekk med f. eks sponge tool i Photoshop. Uttrykket er veldig fint. Trestammen (?) til venstre tar litt oppmerksomhet.

På det andre ville jeg kuttet bittelitt av høyresiden, de er veldig midt i bildet. Prøv og se hvordan det blir!

Takk skal du ha :blink: Skal gjøre det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella8pv: Det siste bildet der har jeg sett på en del ganger nå, og jeg liker det veldig godt! Hadde vært moro å sett det med fokus på figuren også, men det antar jeg blir værre nå :lol:

Bilde nr 2 syns jeg også er veldig fint.

Bilde 1 blir litt for vanlig for meg, men for all del. Veldig bra både fokus og alt.

Takk for kritikk :angry:

Joda, jeg har det siste med fokus på figuren også, men likte det liksom bedre med fokuset på gardinen fordi jeg føler at det ble litt mystisk på en måte. Som om man står foran gardina og kan ta et skritt inn i tempelet om man vil/tør. Der fokuset er på figuren blir gardina litt...feil? Man må på en måte vite at det er en gardin der for å se hva det er. Men viser det frem likevel selv om jeg ikke er kjempefornøyd med det.

DSC_0546.jpg

Ellers føler jeg også som andre har nevnt her, at man "jukser" litt ved å bruke photoshop. Eller, jeg liker selvsagt photoshop godt, men synes det er litt synd at fotografering nå ikke kun handler om å ta et flott bilde men også å perfektere det på data. Sånn sett ønsker jeg meg mer kritikk på det fotomessige, ikke hva man burde gjort i photoshop.

Legger ut to bilder til, jeg, for kritikk :lol:

DSC_0777.jpg

DSC_0972.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...