Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildekritikken


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tar sinnsykt mange bilder på lure coursing treninger/prøver. Utfordringen min er å få bilder som ikke er kjedelige og platte.. Føler jeg traff litt annerledes her!

Posted Images

459778_10150636293815423_679970422_9418639_1106074703_o.jpg

466434_10150636293175423_679970422_9418634_357318507_o.jpg

459797_10150634104750423_679970422_9413717_1428421061_o.jpg

Hva synst dere?

Øverste bilde:

+ Fint bilde av katten!

- Mørk kant på høyre side forstyrrer.

- Feil i fokuseringen. Nesen er skarpere enn øynene.

Midterste bilde:

+ Skarpe å fine øyne :)

- For mye "vekt" på venstre side av bilde, noe som vil si at komponeringen er litt feil.

- Forstyrrende elementer.

Nederste bilde:

Litt usikker på budskapet ditt her.... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øverste bilde:

+ Fint bilde av katten!

- MØrk kant på hØyre side forstyrrer.

- Feil i fokuseringen. Nesen er skarpere enn Øynene.

Midterste bilde:

+ Skarpe å fine Øyne :)

- For mye "vekt" på venstre side av bilde, noe som vil si at komponeringen er litt feil.

- Forstyrrende elementer.

Nederste bilde:

Litt usikker på budskapet ditt her.... ?

Takker :)

Øverste: fokuset ble dessverre feil der ja, men fØlte utrykket til katten veide litt opp for det :)

MØrk kant: når du sier det så ser jeg det også.

Midterste: Slet litt med å finne en fin "vektbalangse" der, er allerede croppet litt, men får gå tilbake og gjØre det på ny :)

Forstyrrende elementer, er det blomsteresaken bak på vendtre side du tenker på da?

nederste:

Ikke noe særlig budskap her egentlig, bare et par sko og bein :P Eller "ungdommer ute å griller" budskap kanskje :P

Edit kommer!

Tok noen urbane snapshots i dag mens jeg ventet på at Moses skulle få sommerklippen:

Bilde nr 1: Finner ikke no fokuspunkt her, øynene klarer ikke å finne ut hva du egentlig vil vise. For mye som skjer på en gang kanskje? :P

Bilde nr 2: Liker forsåvidt bilde, men hadde kanskje vært enda stiligere om du fikk til noe panorama aktige greier med hele lengden på kranen? Eller muligens ikke, greier ikke helt å bestemme meg der.

Bilde nr 3, 4 og 7: Får ikke noen veldig wow følelse av disse, aner ikke hvorfor, men er liksom noe som mangler.

Bilde nr 5, 6 og 8: simpelthen elsker dem! Fanger oppmerksomheten min skikkelig og jeg ser hva du prøver og vise, tiltaler meg rett og slett. :D

Ikke veldig detaljert kosntruktiv i dag, men men, satser på du fikk noe utav det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for kritikken Rocket :)

Jeg følte litt for å vise stedet slik det var fra mitt ståsted og da hadde jeg ikke lyst til å lage "vinnerbilder" ut av det. Ikke firdi jeg hadde klart det altså, men jeg la egentlig mest vekt på selv dokumenteringen av stedet.

Egentlig så hadde jeg også med meg feil objektiv da jeg hadde andre planer, men 70-200mm f/2.8L usm IS II fungerte faktisk fint til slik fotografering :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Europia. Så koselig å lese

Liker begge dine bilder veldig godt. Bra fokusert og skarpe og tatt i rett øyeblikk. Jeg er veldig svak for dus bakgrunn. Selv om det er rot bak så gjør det liksom ikke noe.

Jeg har hatt lite motivasjon på fotofronten den siste tiden. (ikke helt ideelt når man studerer foto og straks skal i gang med eksamen) Pusset støv av kameraet i stad og tok ett bilde av Mike. Har ikke tilgang på ordentlige programmer så det er ikke cropet eller redigert noe. Når jeg får tilgang på det kommer jeg til å crope en del øverst og ellers gi på litt mere kontraster.

post-5378-0-90690100-1333896706.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette: Bildet med løpende hunder synes jeg ble veldig fint. Skarpt og med plass for hundene til å løpe i. Men så er jeg ikke ekspert, da.

Linda: Morsomt bilde av hunden med solbriller!Liker at hund og stol er klare og bladene bak er mer duse.

Soelvd: På det øverste bildet føler jeg at nesa er mer i fokus enn øynene? Valpen har nå søte dådyrøyne likevel... Er det border collie?

Du kan laste ned Picasa3 på duste-pc-en. Det har kommet ganske mange redigeringsfunksjoner der nå. Gratis googleprogram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...