Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildekritikken


Mirai
 Share

Recommended Posts

AnetteH: På det første ville jeg kanskje foreslå at du hadde satt deg lenger ned, komme mer på øyehøyde med de to. Jeg liker at Amiga såvidt titter frem på siden der!

Bilder hvor mer enn en hund sitter på bord syns jeg som regel ikke blir så veldig bra, det ser fort veldig oppstilt ut og det er vanskelig å få begge hundene til å se bra ut. Samt bakgrunnen er litt kjedelig rett og slett pga. årstiden :)

Jeg liker portrettet av BC'en best. Foreslår en tettere beskjæring for å få enda mer fokus på de intense øynene.

Snøhaugen i front er fin og skaper dybde i bildet (bevisst?).

Rydde opp i kvistene som stakk ut over alt.

Lagt til bittelitt gult i øynene for å fremheve dem mer. Redusert littegrann på høylys i bakgrunnen for å gjøre det litt mer behagelig å se på (mindre hvitt).

bc1q.jpg

bc2h.jpg

Funker i svarthvitt også, ser muligens annerledes ut i kontrastene fra skjerm til skjerm.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tar sinnsykt mange bilder på lure coursing treninger/prøver. Utfordringen min er å få bilder som ikke er kjedelige og platte.. Føler jeg traff litt annerledes her!

Posted Images

Monica T: Min kommentar er at bildet ditt fikk meg til å LENGTE ETTER SOL OG SOMMER! Veldig koselig bilde, fikk så lyst til å sette meg på den benken!

Ellers har jeg lyst til å minne om reglene for denne tråden, står i startinnlegget: Max 3 bilder pr. post, og ikke quote bilder i svar, men henvise til bildet en vil kommentere. (F. eks: Monica, bilde nr. 3 med hagebenken var et skikkelig blinkskudd). Iallefall har jeg problemer med å få laste opp tråden og sidene på grunn av store mengder kopierte bilder. Og så blir det litt tungvint å måtte scrolle nedover gjentatte bilder.

:) Det var mitt nattønske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer jeg med noen bilder av klumpen min igjen :) Setter stor pris på kommentarer! Tok frem den gamle 70-300mm på denne turen, men ser ikke ut som den blir brukt noe særlig fremover.. Tror jeg holder meg til min kjære 50mm :P

7AAX3.jpg

XitW5.jpg

qvlAm.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovozero: Likte det nederste bildet. Men ville brettet opp det øret som henger. Og så kunne den visne blomsten bak hunden vært redigert vekk og bildet beskåret litt bak hunden. Vil ha mer luft foran hunden enn bak om du skjønner hva jeg mener. Ellers fine, klare bilder. Bittelitt kortere lukkertid hadde kanskje ført til mindre utbrent i det hvite.

Bellare: Fint portrett. Jeg ville nok ha stelt hunden litt i ansiktet, funnet øynene og rettet litt på skjegget på hundens venstre side. (Høyre i bildet). Men kanskje det er litt av hundens personlighet?

Nikita: Du har nesten fanget blåtimen (nesten: for det ser ikke ut til at solen er helt nede enda) og fått fremhevet blåtonen med den hvite hunden mot det blå. Ville nok prøvd en litt annen eksponering for å ikke få utbrent pels, men så hadde kanskje resten av motivet blitt for mørkt. Morsomt uttrykk på hunden og fint at halsbåndet er i samme farge som landskapet (det er vel flaks, tenker jeg)? Et rødt halsbånd hadde ødelagt mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikita: Du har nesten fanget blåtimen (nesten: for det ser ikke ut til at solen er helt nede enda) og fått fremhevet blåtonen med den hvite hunden mot det blå. Ville nok prøvd en litt annen eksponering for å ikke få utbrent pels, men så hadde kanskje resten av motivet blitt for mørkt. Morsomt uttrykk på hunden og fint at halsbåndet er i samme farge som landskapet (det er vel flaks, tenker jeg)? Et rødt halsbånd hadde ødelagt mye.

Takk takk for kommentaren på bilde :) Kan jo prøve ¨å redigere det litt :P hehe. Visst ikke noen har lyst å gjøre det for meg :)?

Jaa, det med halsbånde var nok flaks :) hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bellare: Fint portrett. Jeg ville nok ha stelt hunden litt i ansiktet, funnet øynene og rettet litt på skjegget på hundens venstre side. (Høyre i bildet). Men kanskje det er litt av hundens personlighet?

På bildet kjem ho så og seie rett i frå stellebordet, og det er ikkje så enkelt og få all luggen opp i strikken når mykje av det som er fremst er alt for kort :lol: Og den barten hennar trur eg ho brukar som "sutteklut" av og til, dermed ikkje så enkelt å fikse på når ho stadig vekk stappar den inn igjen i munnen :baby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bildet kjem ho så og seie rett i frå stellebordet, og det er ikkje så enkelt og få all luggen opp i strikken når mykje av det som er fremst er alt for kort :lol: Og den barten hennar trur eg ho brukar som "sutteklut" av og til, dermed ikkje så enkelt å fikse på når ho stadig vekk stappar den inn igjen i munnen :baby:

Ja men da er det jo personligheten hennes som kommer til syne! Ser jo ut som en liten skøyer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde med meg 50mm objektivet ut og knipsa litt bilder av frøkna. Her er det eg vart mest fornøgd med, så setter pris på ris og ros! :)

l_1330815600_48928.jpg

Nydelig hund, og nydelige farger over hele bildet. Det er liksom litt "matt" og drømmende, samme med hunden + at pelsen ser helt vidunderlig myk ut! :) Fin bakgrunn, den passet liksom rett inn med hunden og fargene dens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuglebildene var nydelige. God skarphet og farger på dem, det ser veldig friskt ut i lufta.

Er det første landskapsbildet litt skjevt, eller ser det bare sånn ut pga. de mange forskjellige linjene i bildet? Jeg liker det, ser ut som et illustrasjonsbilde til en eller annen bok om Norge, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk usikker på om det er skjevt, men for meg så virker det ikke skjevt vertfall. Kan være at bildet "lurer" oss litt. men for all del, jeg nekter ikke for at det kan være litt skjevt... :)

Ser ut som synsbedrag. Linjene i elven og hellingen spes. i det bakerste fjellet tror jeg lurer øyet.

Jeg likte veldig godt det første fuglebildet. Greie å fange fuglen i den pososjonen! Fine farger også.

Brukte du ND-filteret på landskapsbildet?

PS. Jeg skulle gjerne imøtesett litt kritikk på mine bilder :no: men det er heller skralt med det. :baby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som synsbedrag. Linjene i elven og hellingen spes. i det bakerste fjellet tror jeg lurer øyet.

Jeg likte veldig godt det første fuglebildet. Greie å fange fuglen i den pososjonen! Fine farger også.

Brukte du ND-filteret på landskapsbildet?

PS. Jeg skulle gjerne imøtesett litt kritikk på mine bilder :no: men det er heller skralt med det. :baby:

Takk skal du ha Tricolor :)

Nei, er ikke brukt ND filter i landskapsbildet nei :)

Kritikk kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steke pølser på bål.

Kritikk?

Jeg synes dette var et stemningsfullt bålbilde. Det er tre ting som trekker litt ned i mine øyne:

1. Den kvisten nermest kameraet er litt forstyrrende.

2. Bildet virker litt "blast". Tror jeg ville kjørt op kontrasten litt.

3. Ville kanskje også gjort det en tanke skarpere.

Ellers så er komposisjon og teknikk på plass i mine øyne.

"Svakhetene" jeg nevner er ofte noe man normalt gjør i etterkant :)

Endret av IW
Fjernet bildequote
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:) Kvisten er en grein med pølse på, ser at den også kunne kommet inn fra siden.

Ellers så er jeg antakelig for tilbakeholden med å dra for mye i spakene i redigeringen. Men har originalfilen så kan fikse det ved behov.

Ps. Har noen dyrebilder en side tidligere :baby: Tynt med kritikk på dem også. :icon_cry: Jeg nekter å tro at de er dårlige :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotosafari i Kristiansand Dyrepark

Glade farger.

En god latter forenger livet.

Middagshvil.

Kritikk takk!

Pappegøyen:

Jeg synes det ble alt for mye farger her. Nesten så jeg får litt vondt i øynene av å se pådet. Men ellers såser det veldig flott ut. Skarpt er det også. :)

Gapet:

Såabsolutt det beste av disse tre bildene. Kunne tenkt meg en litt mer diffuse bakgrunn og kanskje fjernet noen sjenerende flekker i snøen, men alt i alt et veldig flott bilde. Igjen, så er dette også skarpt og fint :)

Liggende tiger:

Litt usikker. Fint bilde i seg selv, men føler dette bildet er litt "ullent" og virker litt uoppskarpet. Er liksom ikke noe "smell" i bildet. Vil se skarpe øyne på tigeren og gjerne med gjenspeil. Kan se ut som om bildet er croppet (beskjært) en del?

Endret av IW
Fjernet bildequote
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...