Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildekritikken


Mirai
 Share

Recommended Posts

ja! Stilig! Det har jeg aldri tenkt over, men når du sier det så ser jeg det også! :D

:lol: Litt random kommentar, ser jeg. Veldig stilig bilde, var det jeg egentlig skulle frem til. Og nå har jeg satt på film, så jeg kan jo i tillegg takke deg for den idéen :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tar sinnsykt mange bilder på lure coursing treninger/prøver. Utfordringen min er å få bilder som ikke er kjedelige og platte.. Føler jeg traff litt annerledes her!

Posted Images

Ville fjerna treet til høgre, det tok ein del av oppmerksomheten og vart litt irriterandes. Mulig den eine steinen kunne blitt fjerna også, men den er ikkje fullt så iøyenfallande som treet :P

Redigere vekk, eller bare klippe?

(Har ikke program som kan redigere vekk ting...)

Nå som du har påpekt det, ser jeg det selv, og har fått skikkelig oppheng i det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne ha kritikk på disse bildene! :)

YVaLg.jpg

Her ville jeg klippet bort en god del på høyre side, slik at det blir mer balanse i bildet. Ideelt sett skulle det kanskje vært litt mer plass på venstre side og, men det er det jo ikke noe å gjøre med nå, og hodet blir uansett ikke kuttet. Ellers ville jeg brukt dodge-tool på øynene, for å fremheve de litt mer, de er litt uskarpe, evnt. prøvd å skarpe opp hele bildet, men ikke sikkert det blir så heldig.Men ellers så synes jeg det er et kjempeflott bilde, likte alle sammen, hvilken linse har du brukt her, og har du behandlet dem noe i etterkant? Er så fint lys på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ville jeg klippet bort en god del på høyre side, slik at det blir mer balanse i bildet. Ideelt sett skulle det kanskje vært litt mer plass på venstre side og, men det er det jo ikke noe å gjøre med nå, og hodet blir uansett ikke kuttet. Ellers ville jeg brukt dodge-tool på øynene, for å fremheve de litt mer, de er litt uskarpe, evnt. prøvd å skarpe opp hele bildet, men ikke sikkert det blir så heldig.Men ellers så synes jeg det er et kjempeflott bilde, likte alle sammen, hvilken linse har du brukt her, og har du behandlet dem noe i etterkant? Er så fint lys på dem.

Er enig med deg her, ble litt mye luft på ene siden i forhold til den andre. Skal prøve å fikse litt på øynene!

Jeg har brukt Canon EF 50mm f/1.4 USM på alle bildene, og kameraet Canon EOS 7D. Behandlet dem litt i photoshop, men pleier nesten bare å skarpe opp og endre litt på fargene. :)

Virkelig flotte bilder!

Spesielt det første og det siste. :)

Tusen takk!

Kan legge ved originalbildene :)

W8rcx.jpg

j1zgC.jpg

d8CL7.jpg

Det meste jeg har gjort er som sagt å skarpe dem opp egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6703452393_4b4246a24f_b.jpg

Liker veldig godt, men skulle ønske mer fokus på øynene.

Jeg har en hem´lighet...

6707694765_599a2106ef_b.jpg

Grisesøtt bilde.. :)

Vil gjerne ha kritikk på disse bildene! :)

YVaLg.jpg

Øverste er søtt som sukker, men gjerne mer fokus på øynene og klippe bort litt på høyre side. :)

En dag i november, i motsol og tåke ga sånne bilder:

DSC_0119-1.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver inn noen bilder fra facebook som jeg er fornøyd med, men jeg vil tro hadde blitt ENDA bedre med korrekt redigering. :)

373849_10151056871425161_792935160_21957212_870278806_n.jpg

n792935160_2969455_4954.jpg

n792935160_3003655_3518.jpg

n792935160_5662999_6449.jpg

Bilderr091.jpg

Dette siste har jeg ikke gjort noe som helst med bortsett fra å laste det opp i photobucket. Hvordan redigere det på best mulig måte?

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vivere: Ulvebildene dine er jo bare... Skulle gjerne hatt anledning til fotografering på nærmere hold selv. (Eller bedre zoom, men en tur bak ulvegjerdet skule jeg ikke sagt neitakk til.

Bjerknez: Likte komposisjonen og fargene på det siste bildet. Ser jo regnet hølje ned.

Synnøve: Fint bilde av måken. Synes det er skarpt og fint.

Julebakstbildet: Synd de hendene kom i veien. Du kan godt beskjære bildet så de blir fjernet. Synes barnet bør være midtstilt. Bare så synd at det lille kjevlet og deigen forsvinner da, men jeg ville nok ha ofret det likevel. Fint med kakeformene som er litt ute av fokus, stort pluss at barnet ikke har masse mel i ansiktet. Det ser alltid kunstig ut. Med litt oppskarping og redigering har du et flott motiv til neste julekortsesong. Motivet er fint og man ser at det ikke er et oppstilt bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6713136617_06366c074e_b.jpg

Den mørke dingsen foran labben ble veldig forstyrrende, og så kunne du bedt ulven rygge litt bakover så du hadde fått med hele frambena.. ;)

Et par bilder jeg tok denne uken på vestlandet:

rusky.jpg

rusky2.jpg

Liker at man skikkelig ser at det er ruskevær. Og den blågrønne bølgen i det øverste bildet gjorde seg.

Hiver inn noen bilder fra facebook som jeg er fornøyd med, men jeg vil tro hadde blitt ENDA bedre med korrekt redigering. :)

373849_10151056871425161_792935160_21957212_870278806_n.jpg

n792935160_2969455_4954.jpg

n792935160_3003655_3518.jpg

n792935160_5662999_6449.jpg

Bilderr091.jpg

Dette siste har jeg ikke gjort noe som helst med bortsett fra å laste det opp i photobucket. Hvordan redigere det på best mulig måte?

Noen tips?

Liker måkebilder, jeg. Kanskje kjørt opp kontrast bittelittegrann?

Tulipanbildet: Hadde du hatt mer lys, så hadde du nok fått et langt bedre bilde, akkurat nå vet jeg ikke helt hva du har fokusert på.

Georginer er fiiiine.. :)

Dråpebilder har jeg ikke greie på..

Bakebildet: Kjempesøtt! Fjern hender på venstre side hvertfall. Gutten burde vært i sentrum, men for å vise at det er "bakedag" så syns jeg det er viktigere å få med litt kjevle og sånn rundt omkring.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...