Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildekritikken


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tar sinnsykt mange bilder på lure coursing treninger/prøver. Utfordringen min er å få bilder som ikke er kjedelige og platte.. Føler jeg traff litt annerledes her!

Posted Images

tok noen bilder på tur i dag :)

ble ganske fornøyd med 2 av dem :)

386405_10151133159095408_757905407_22029600_14061799_n.jpg

406449_10151133159425408_757905407_22029603_1852462340_n.jpg

Hva sytes dere?

Fine bilder,særlig likte jeg bakgrunnen og fargene på det øverste. Men synd du har klippet ørene, det ødelegger for meg. Men fine skarpe bilder.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testing av Macro'n :D

392199_10151126675245468_791750467_22391802_1635811366_n.jpg

Fint utgangspunkt, liker komposisjonen og fargene. Desverre skranter det for dybdeskarpheten.

Prøv med en mindre blender, mulig du trenger høyere lukkertid eventuelt høyere ISO også(spørs hvor mye mindre blender du bruker)

Sliter selv med å få til dybdeskarpheten på macrobilder skikkelig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville puuuusekatter! Hva synes dere?

DSC07494-1.jpg

DSC07536.jpg

Begge er helt uredigerte, men skal fikses litt på i PS når jeg kommer meg hjem på et eller annet tidspunkt :P

DSC07861.jpg

Disse her føles det som henger et par tusen år etter i tid, så bildet ble litt kult med "skikkelig gammelt"-preg synes jeg da? Kanskje?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Europia: Det var noen gedigne løvebilder! Hva slags brennvidde?

Bildet av menneskene gjorde seg godt med gammelt preg. Veldig bra bilder alle sammen.

Kizz: Bildet med hunden som "flirer" var bare toppers!

For øvrig mange fine blinkskudd som er kommet inn etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei... dette er ikke riktig.

Denne funksjonen som beskrives her har ingenting med fokuspunkter å gjøre. Disse punktene bestemmer lysmålingen og ikke fokuspunkter.

Det som menes er at du bør stille inn kameraet til KUN å fokusere med det midterste punktet i søkeren og da må du trykke på den knappen heeeelt øverst til venstre på kameraet ditt (se bildet over) og justere til kun det midterste fokuspunktet lyser.

Mulig jeg er dum, men menyknappen du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte veldig godt svart/hvitt bilde nr. 2 :)

Har

faktisk litt sansen for sort/hvitt bilder. Ikke alltid det passer, men her var dte blink synes jeg :)

Takk. Jeg liker uttrykket i bildet selv. Men det er faktisk ikke svart/hvitt. Hvis du ser nøye etter kan du se at det er litt gulskjær i skyene f.eks.

Dette bildet: http://www.photosight.org/photo.php?photoid=111227&ref=section&refid=999 er v.3 i s/h og det liker jeg helt klart best av de 3 versjonene (mitt bilde)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC07861.jpg

Disse her føles det som henger et par tusen år etter i tid, så bildet ble litt kult med "skikkelig gammelt"-preg synes jeg da? Kanskje?

Trudde ein augneblink at han eine som hoppa var svæææært høg der han sto på bakken. Heil til eg oppdaga at det faktisk står ein person bak han :lol: Men likte det gamle preget på bildet, det passa veldig godt på ein måte ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok ikke "dum", for det er den øverste knappen til høyre jeg mener :)

Men seriøst... Du sparer så utrolig mye verdifull tid ved å lese bruksannvisningen. Dette står tydelig forklart der.

Mulig at Nikon sin håndbok er mer kronglete enn Canon sin, men det med lysmåling, matrix og fokusmåling synes jeg er svært innviklet. Nå har jeg hatt dette kamera i snart 3 år, og i dag fant jeg ut av det med fokuspunkt og justering av det.

Har du alltid fokus midtstillt, eller blar du det til høyre eller venstre noen ganger?

Og hva er bruksforskjellen på midtstillt fokus og den funksjonen der du kan låse fokus ved å trykke inn en knapp rett ved søkeren(60D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er fok her som tar noen sinnsykt flotte bilder! (grønn av misunnelse... hehehe)

Jeg knipser stort sett bare hunder og natur, men av og til sniker det seg med noen MENNESKER på bildene :D

Er disse tre ok?

Jeg er ganske så fornøyd med dem selv, men jeg er fryktelig amatør, så skulle gjerne hatt noen tips til forbedringer :)

P8130044.jpgP8130183.jpgP5144414.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizz: Flotte bilder! Er ikke helt enig med meg selv om det i midten skulle hatt med mer av beina på gutten, dvs. hele beina. Lurer på om det hadde vært heldigere med stående format? Men fint uttrykk på ham på både det og fiskebildet:). Fin himmel på det øverste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizz: Flotte bilder! Er ikke helt enig med meg selv om det i midten skulle hatt med mer av beina på gutten, dvs. hele beina. Lurer på om det hadde vært heldigere med stående format? Men fint uttrykk på ham på både det og fiskebildet:). Fin himmel på det øverste.

Har ikke tenkt over det med beina på det midterste...

Og heller ikke på stående format *gruble*

Tusen takk for tilbakemelding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekte meg litt med lang lukkertid for en stund tilbake, vil gjerne ha litt tilbakemeldinger på resultatet :)

(beklager eventuelt dårlig facebookkvalitet)

401089_10150475390140423_679970422_8924334_1610010722_n.jpg

Omg! Har du sett den Harry Potter filmen? Øhm, tror det var "Fangen fra Azkaban".. Når han sitter på den lekeplassen og de sorte skygge-greiene jager han og sånt! Det bildet minnet meg skikkelig om den filmen. Nå fikk jeg sykt lyst til å se den! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg! Har du sett den Harry Potter filmen? Øhm, tror det var "Fangen fra Azkaban".. Når han sitter på den lekeplassen og de sorte skygge-greiene jager han og sånt! Det bildet minnet meg skikkelig om den filmen. Nå fikk jeg sykt lyst til å se den! :D

ja! Stilig! Det har jeg aldri tenkt over, men når du sier det så ser jeg det også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...