Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildekritikken


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tar sinnsykt mange bilder på lure coursing treninger/prøver. Utfordringen min er å få bilder som ikke er kjedelige og platte.. Føler jeg traff litt annerledes her!

Posted Images

Skal jeg ødelegge skikkelig nå? *fnis* Ærlig kritikk

Bildet var lite skarpt, noe mørkt.

Hunden synes jeg generelt ikke hva så fint på dette bildet, den manglet litt utrykk, og den ser ut som rumpa er det høyeste punktet på bildet. Helt til slutt, båndet ødela bildet litt også, :)

Haha, jeg hadde aldri lagt ut et bilde i en tråd som heter bildekritikk om jeg ikke ønsket tilbakemelding :P Herlighet, halve moroa er jo borte om man kun får "åååh fiiiin, alt er fint altså. Søt hund" tilbake, liksom, det er jeg faktisk ikke så interessert i selv om det er trivelig. Det kan heller lages en egen bildeskryttråd for de som er redde for/uinteresserte i kritikk.

Men, takk for tilbakemeldingen, jeg er langt på vei enig, men har ikke heelt klart å sette ord på hva jeg ikke har likt, sånn i detalj, vel, utenom at båndet og at det er så mørkt. Trenger et ekstra par med øyne som ikke er redd for å være ærlige iblant altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan svare for hele bunten nå. :P

*klippe bort bilde*

Jeg føler det mangler "skarphet" Finner dessverre ikke eksterne harddisken min så dette er fb versjonen.

Synes eksponeringen er veldig bra i dette bildet og fargene er også fine.

Det som er litt synd er at fokuset er på kinnet til oteren, ikke på øynene.

Det eneste jeg ser i dette bildet som er "feil".

Jeg vil gjerne ha kritikk på dette bilde :)

*klippe bort bilde*

*håperikkedereødeleggermineføleleseravbildet*

Synes dette bildet var veldig fint. :)

Skarpt på øyne og nese, og alt annet er bluret ut, som jeg synes blir veldig fint og "drømmende", kanskje. :P

Ingenting å pirke på egentlig. :)

*klippe bort bildet*

Enkelt og grei, jeg liker dette bildet. Hva synes resten?

Synes også det er et fint bilde. :)

Veldig fint med litt rufsete pels i vinden. :P

Det eneste som er litt dumt, men helt sikker veldig vanskelig å få til med den type pels, er å få øynene godt fram. De ligger jo gjemt i skyggen. :P (og det er jo selvfølgelig ingenting du kan gjøre noe med.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Jeg vil gjerne ha kritikk på dette bilde :)

4395557560_3aaf987046_b.jpg

*håperikkedereødeleggermineføleleseravbildet*

Damn dette minnet meg om bildet jeg la ut av Chibi. Utrolig fint var det synes jeg :D

luna-litebilde.jpg

Dette var bare nyyyyydelig :wub:

Jeg prøver en siste gang jeg. Ja dette er et facebookbilde, derfor crappy kvalitet.

46747_1608448332299_1268913370_31681089_4604628_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ville beskjært bort gresstustene helt nede til høyre samt vannet forran "gressbanken".

2. Når jeg komponerte bildet ville jeg beveget kameraet litt mer til høyre, slik at det ble mer plass forran snuten enn bak rompa på hunden.

3. Bildet er LITT ullent. (Uskarpt)

Ellers så er bildet veldig flott, så du har all grunn til å være fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øverste bilde:

Flott bilde, men synes det blir litt for midtstilt. Føler også at det er litt "ullen" skarphet. Ellers ser det bra ut :)

Nederste bilde:

Bortsett fra at det kanse ut til at det er litt feil med fargene (virker som om den midterste klypen skal være hvit?) så synes jeg faktisk dette var veldig bra!

Klypene og tauet er sylskarpt, mens bakgrunnen har en behagelig bokeh. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bildet tok jeg i dag, og jeg ble egentlig ganske fornøyd med det. Hva synes dere?

Skulle ønske fokuset var på øynene fremfor snuten. Kamera har veldig lett for å fokusere på det som er i midten av bildet, nemlig snuten. Derfor er det fordel å bruke manuell fokus på portrettbilder. For meg blir det også litt for tett, uten at det egentlig er noe detalj-bilde. Liker godt lyset og fargene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske fokuset var på øynene fremfor snuten. Kamera har veldig lett for å fokusere på det som er i midten av bildet, nemlig snuten. Derfor er det fordel å bruke manuell fokus på portrettbilder. For meg blir det også litt for tett, uten at det egentlig er noe detalj-bilde. Liker godt lyset og fargene :)

Takk for kritikk. Enig med det med fokusen, jeg burde bli mye flinkere til å bruke manuell. Det skal jeg ta med meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett lite råd for dere som ikkevetdetnår det gjelder fokusering:

Når kameraet står på Auto og eller hvis ikke dette er endret siden du pakket opp kameraet så finner kameraet automatisk fokuspunkter selv ut fra kontrast og avstand i bildet. Er nesen nermest, så anntar ofte kameraet at det nettop er nesen som er hovedmotivet og derfor prioriteres skarpheten nettopp pådenne og ikke øynene.

Det du må gjøre er å endre fra "autofokus" til at kameraet ALLTID bruker det midterste fokuspunktet. På denmåten kan man selv bestemme hva som skal være skarpt i bildet og ikke kameraet. Kameraet bare "gjetter" når den får velge fokuspunkter selv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...