Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildekritikken


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tar sinnsykt mange bilder på lure coursing treninger/prøver. Utfordringen min er å få bilder som ikke er kjedelige og platte.. Føler jeg traff litt annerledes her!

Posted Images

Skaffe en ekstern blitz :) Inne bilder med kameraet sin innbygde blitz blir sjelden bra. Hvis du tar nissebildet som eksempel, så ser du den får en stygg skygge på venstresiden der, og et veldig skinn på kroppen (skygge også til venstre for nesa). Skal man ta gode innebilder, så kreves det masse lys slik at ikke blitzen hopper opp og fyrer av! :)

Blomsterbildet var det beste, veldig behagelige farger der syns jeg. Her ser du at blitzen heller ikke skjemmer så mye som på nissebildet. En rask forbedring er å kutte vekk det brune som er på venstresiden inni blomsten der, som jeg ikke husker hva heter :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver å legge ut noen jeg også :P

Alle bildene er tatt med litt forskjellige billige digital kamraer, og de er ikke redigerte :D

kom gjerne med ris og ros :P

i147835995_77011_4.jpg

i148077020_8710_4.jpg

IMG_1779.jpg

Dette er jo i teorien kjedelig, men jeg likte det veldi

IMG_2075.jpg

IMG_3445.jpg

DSCF0430.jpg

DSCF0429.jpg

IMG_5157.jpg

Oj, ble litt mange bilde dette, sorry :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å ikke kommentere de innleggene som bryter med reglene for tråden :rolleyes2:

Charlotte: Portrettbildet har veldig gode farger syns jeg, men har du mulighet for å få pittelitt mer lys på ventresiden der? Det venstre øyet (eller, hennes høyre :whistle: ) gror litt igjen.

Av soppbildene liker jeg det første best, pga. farger der også. Det andre blir litt kaldt og for blått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å ikke kommentere de innleggene som bryter med reglene for tråden :)

Charlotte: Portrettbildet har veldig gode farger syns jeg, men har du mulighet for å få pittelitt mer lys på ventresiden der? Det venstre øyet (eller, hennes høyre :P ) gror litt igjen.

Av soppbildene liker jeg det første best, pga. farger der også. Det andre blir litt kaldt og for blått.

Det er litt vittig hvor forskjellig man ser på bilder, egentlig - og all bildekritikk blir jo til slutt bare smak og behag. JEG likte faktisk det siste bildet til Charlotte best. Jeg likte det litt blå inntrykket og omgivelsene på bildet var reinere og ryddigere enn på det øverste som hadde litt mye annet som tok oppmerksomheten min bort fra motivet (barnåler og sånt).

Ellers er jeg enig om portrettet - litt lysere ved det ene øyet hadde gjort seg :lol:.

EDIT: Det nederste bildet kunne kanskje vært noe beskåret i nedkant, samt på høyre side - eller som sagt: stilig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bilder er jo ekstremt subjektivt :lol:

MEN jeg er enig med deg i at det første er veldig rotet, helt klart. Det er jo veldig liten dybdeskarphet som også er med på å gi "rotet" inntrykk pga. forskjellige skarphetsnivåer i bildet. Men jeg likte de varme tonene nok til at det "vant" over nr.2 denne gangen, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4jan09j.JPG

Synd den busken/gresstua dekker alt imellom rumpa og fronten hennes - bildet hadde vært utrolig mye renere og penere å se på om gresset der var noe kortere, eller hvis Lisa sto på siden av slik at ikke det ser ut som om man har tatt bilde av en gresstue med en hund bak :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...