Gå til innhold
Hundesonen.no

Hesteraser


Wheaten terrier

Hvilken av disse hesterasene?  

156 stemmer

  1. 1.

    • Nordlandshest/Lyngshest
      12
    • Fjording
      17
    • Islandshest
      30
    • Araber (ganske foskjellig fra de andre her da:P)
      27
    • Døl eller Haflinger eller Newfoundlandshest
      25
    • Andre
      45


Recommended Posts

Jeg liker forsåvidt disse rasene jeg også. Men de er ikke yndlingene mine. Liker veldig godt Hannoveranere, Pintoer og Holsteinere jeg da.

Velg ut i fra hva du skal bruke den til du :angry: Hvis du skal konkurrere eller noe burde du velge en lettere variant, hvis det bare er for kos så er disse rasene suuupre :) Nordlandshesten har utrolig godt gemytt og tåler røff bruk.

MVH Jeanette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Grå fjording er nyyydelig! :huh: Var på Etnemarknaden i helga, og der var det en grå hingst, slank og stram med maaasse lugg å kraftig hale! den var sååå nydelig! :)

for de som vil, kan ta seg en tur innom VIPen min på Hestemarked.no. Har masse bilder av hestene, og andre sine hester der! Håper på innlegg i gjesteboka :P

VIP Pøbla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Glemte å legge inn bilde av araberen min tidligere i tråden her.

Lugano.jpg

Bildet over er av meg og araberhingsten min Lugano tatt på Halden festning under en araberhest utstilling på midten av 1980 tallet.

Får ta med et bilde av min venninnes nydelige Frieser hoppe også. Dette er Shakira, og bildet tok jeg søndag 27. august 2006.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

En gang døl alltid døl!! Jeg har vokst opp med det og kommer nok alltid til å ha en av de. Kommer nok til å ha mangen andre raser også, for å "teste de ut", der i bland tenesse walking horse, utrolig flotte hester, jeg er veldig fasinert av de:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Caroline skrev: Har sett islendinger som imponerer i dressur og sprang, men har virkelig det til gode hos nordl./lyngsen. Da har jeg sett finere fjordinger. Men vis meg gjerne gode eksemplarer! Så kanskje jeg liker de hakket bedre ;)

Hva mente du med "da har jeg sett finere fjordinger"? :glare: mistenker at du ikke synes fjordinger går fint i dressur/sprang?

og som dere sikkert da skjønner, er fjordingen min absolutte favoritt ;)

ingenting kan måle seg med en fjording på sitt beste i dressur :wub:

ellers liker jeg godt islendere (red ei nydelig skimmelhoppe ett års tid, og skulle egentlig ha henne på helfôr før jeg falt for fjordhoppa Jenka, og kjøpte henne. Islandshoppa, som forøvrig heter Gledi frà Melsætra, hadde jeg uansett ikke kunnet kjøpt a.fordi eier ikke ville selge, b.fordi prisen var en smuule for høy :P )

Men synes de er litt små ;p

Araberen er min favoritt blant de edlere rasene, sammen med trakheneren og oldenburgeren :D

Likevel er det de litt tyngre rasene, og da helst de norske, som står mitt hjerte nærmest :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 6 months later...
  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...