Gå til innhold
Hundesonen.no

Hesteraser


Wheaten terrier

Hvilken av disse hesterasene?  

156 stemmer

  1. 1.

    • Nordlandshest/Lyngshest
      12
    • Fjording
      17
    • Islandshest
      30
    • Araber (ganske foskjellig fra de andre her da:P)
      27
    • Døl eller Haflinger eller Newfoundlandshest
      25
    • Andre
      45


Recommended Posts

Varmblodshester er og blir best! Når den tid kommer at jeg skal ha hest, skal jeg ha en dansk varmblod eller noe lignende. Det er fordi de har en bra størrelse, fine bevegelser, er stødige og ekte. Har så mange bra erfaringer med varmblodshester at det skal det være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar
Vel...om du vil ha en frekk, sta, egen, "tøff i trynet og skal bestemme alt selv" ponni, så velg deg deg mini hingst! :wink:

Her må det tre voksne personer til for å holde fast når det skal raspes tenner - kun fordi han ikke VIL...hihih.. Flaming Love

Ellers er gemytt som på vanlig shetland.

:D

En grei vallakk er vel det beste! ;)

:D okei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemte fjording jeg. Fikk virkelig opp øynene for den rasen da jeg gikk vk1 hest.. Red ei utrulig sær å spesiell fjordingmerr som jeg ble litt glad i selv om hun var veldig egen å sær...

Men som absolutt favoritt er frieser!! Nydeli hest :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min DRØMME hest er Shire...:De kan veie opp til 5 tonn og trekke 2 tonn.

De er så nyyyyyyydelige!!! *sukk*

shire2.jpg

shire_horse.jpg

http://i11.photobucket.com/albums/a183/sha...tina/shire4.jpg

Ellers så ville jeg hatt en god norsk fjording...Finnes det et mer idyllisk syn enn en fjording som beiter på en bondegård langt oppå fjellet? *drømme seg vekk*

fjording.jpg

Og en ting jeg SKAL ha når jeg flytter for meg selv og finner et sted som jeg skal bo resten av livet er en mini shetlandsponny. Den skal få selskap av et par villsauer og en lama :D Jeg vil ha en liten tykk brun en ;);)

minishetl.jpg

shire er jo bare sååå nydelige men jeg tro Tinkere http://dyrenett.no/no/s/an/vis.asp?art=Hes...1&id=140772&s=3

er minst like fine, så bilde av noen og falt for dem. men har jo ikke litt peiling på hest så det får være med det at de er fine.

skulle sett husverten når jentungen sa til han at hun skulle få hest.

ett lengre tryne skal en lete lenge etter altså også spør han bare kor skal den bo då? i carporten???

bådemeg og jostein holdt på å le oss i hel når vi så trynet på husverten :D kan nesten vedde på at hadde han sotte på en stol så hadde han ramla av den. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjash, ville vel kanskje ikke hatt noen av disse rasene, hehe..

Hvis jeg en gang i fremtiden kommer til å kjøpe meg hest, så skal jeg ha en ridehest. Altså varm eller halvblods. Alle typer halvblods er jo geniale sånn sett da :D

Har brukt alt for mange timer i salen på å omskolere travere, så den jobben gidder jeg ikke starte på igjen, hihi..

Men er mettet på hest etter å ha tilbringt nesten hver eneste dag i 14 år i stallen. Holder meg til hunden nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islandshest!! Finnes ikke bedre hest. Akkurat passe stor, hardfør og aller best å ri på! Så jeg ville absolutt ha vurdert en islending hvis jeg skulle fått hest. :D

Er også begeistret for svære hester. Tungdøl er flotte, og deilige kraftplugger å ri på. Liker Shire godt. :D Er ikke så veldig glad i tynne "pingle" hester. Det må være litt tyngde og kraft. :wink:

Så sånn sett er jeg ganske motsatt enn med hunder. da er det omvendt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Nordlanshest i flere år, så blir vel det.. Har også vært hestepasser/halvveis eier for en fallabella hingst. Et lite monster..

Når jeg skal ha hest igjen skal jeg ha en halvblods eller en varmblods. Gjerne Trakhener eller Oldenburger, og aller helst hingst. ingenting slår hingstene!

Trakhener

grand%20royal%20m.jpg

Flambo20draf.jpg

Oldenburger

RTEmagicC_oldenburger-karossier.jpg.jpg

bild10.394x269.jpg

Liker de littegrann tyngre varmblods/halvblodshestene bedre enn f.eks fullblods, og jeg liker hester som er allsidige og som kan nå høyt i sprangklassene/feltrittsklassene, og der har dessverre araberen litt for langt igjen for min smak.. :D Men de er vakre da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skal ha hest igjen skal jeg ha en halvblods eller en varmblods. Gjerne Trakhener eller Oldenburger, og aller helst hingst. ingenting slår hingstene!

Liker de littegrann tyngre varmblods/halvblodshestene bedre enn f.eks fullblods, og jeg liker hester som er allsidige og som kan nå høyt i sprangklassene/feltrittsklassene, og der har dessverre araberen litt for langt igjen for min smak.. :D Men de er vakre da

Hihi, som jeg skulle sagt det selv :D Venninna mi har en Hannoveraner hingst på for nå. Gud for en nydelig hest, å så ukomplisert å håndtere. Var med som hestepasser på et stevne på Øysand i sommer, han oppførte seg mye bedre enn de fleste hoppene og valakkene som prøvde å være bråkjekke, hihi..

Åsså har jo hingstene nakken "innebygd" da, deilig å slippe den jobben ;) Bare å dra sammen bakbeina på den, så går hesten som ei klokke, hihi..

Legger ved et par bilder jeg tok av Mari og Magyar på stevne. Dette er hestens første stevne, og at han hadde ikke gått på bane på flere år før hun fikk ham. Men de ridde godkjent både LC og LB, så det var en bra debut ;)

IMG_1231_lite.jpg

IMG_1236_lite.jpg

IMG_1232_lite.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islandshest på meg..

passe str til meg som er så lav.. hehe også synes jeg de er så fantastik fine..

De andre hestene er fine å da.. men jeg ville valgt Islandshest.

Fikk tilbud om å kjøpe en travhest for noen år siden.. jeg ville gjort den om til ridehest da.. i stede for trav hest.. men jeg hadde ikke så mye penger da så jeg måtte si nei.. men det tar jo mye tid så nå får det holde med Tini

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...