Gå til innhold
Hundesonen.no

Hannhunden Bambo 09.06.08


Linevh
 Share

Recommended Posts

Bambo 2005-2008 (09.08.05 - 09.06.08)

Bambo har betydd mye om meg, han var min bestevenn. Bestevenner er alltid utrolig tungt å miste. Han skjønte når jeg strengte støtte, når jeg var lei og når jeg var sur. Men han var der for meg hver gang. Han kom alltid til meg, og la hodet sitt på låret mitt og så på meg med de vakreste øynene en hund kan få. Jeg var lykkelig med deg, og jeg vil ikke leve sånn her. At du er borte, borte for alltid. Jeg gråter hver gang jeg spiser, fordi du pleide alltid å "tigge" med å legge hodet ditt på låret mitt. Åh, de nydeligste øynene. Jeg savner de. Og den søte snuten din. du pleide alltid å kysse meg, når du så jeg trengte det. Du har vært en utrolig fin hund. Det som er utrolig er at du kunne kjenne et menneske inn og ut. Du skjønte alt, om når jeg trengte hva. Det var helt utrolig.

Du ble 2 år og 10 måneder. Ikke lenge før du skulle fylle år, og jeg hadde bestemt meg for å overraske deg med den fineste bursdagen. Hadde til og med begynt å kjøpe inn eklusive godbiter som du skulle få. Tenk at du nå er borte, for en så simpel ting. Eller, kan jo ikke kalle det simpel. Men det kunne vært unngått.

Du hadde bitt alle i familien (mamma, pappa og broren min), men ikke meg. Du kjente meg, og jeg kjente deg. Jeg visste hvordan du hadde det når du bet. Du var usikker, redd og gjorde det i selvforsvar. Jeg skjønner deg, og er på din side. Men det kunne som sagt, vært unngått. Bare jeg hadde fått lengre tid til å "fikse" deg, hadde dette kanskje gått. Hvorfor alltid ta den letteste utveien? Å avlive gir følger, vonde følger.

Den 9/6-08 måtte du dessverre avlives, jeg gråt å gråt. Hadde vært med deg konstant de 5 siste dagene. Og natten til den 9. sov du til og med i sengen min. Hele natten, og for første gang. Jeg lå vålen å så på deg, du lå der så fredelig. Jeg gråt å gråt, mens jeg tenkte på at dette var din siste natt.

Det kunne vært unngått, dette også.

Til og med av dyrleger fikk jeg høre at jeg hadde kustus på Bambo. Dette gjorde meg glad, for å vite at det ikke var umulig. Men mamma og pappa ville ikke høre på mine tips. De tok heller den letteste veien. Avliving.

Så nå sitter jeg her igjen, men ingenting. Med min bestevenn fratatt fra meg. Det grusomste som kunne skjedd.

Jeg savner deg Bambo, du vil alltid være i mitt hjerte.

-Losing you is like living in a world with no air.

R.i.p, bestevenn

-Line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...