Gå til innhold
Hundesonen.no

Grr blir så irritert!


Brunette88

Recommended Posts

Ei jente i klassen har skaffet seg valp, rottweiler... Okay tenkte jeg.. Ikke akkurat en førstegangs hund, men hun har vel erfaring da.. Etter å ha pratet en stund med henne fant jeg ut at hun kunne null komma niks om hund... Hun bare spurte foreldrene endag og de sa ja, faren synes rottweilere var tøffe, så det blei de:s Ingen av dem har noen gang hatt hund før... Ikke skal de bruke HAN til noe eller... De får han om to uker, ikke snakk om å lese bøker eller noe, ikke kommer han fra seriøs oppdreter eller, han er 5 uker når de får han.. JEg blir så sint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt er så fælt... over 50 % sjans for at den enten avlives eller omplasseres!

En i klassen min er omtrent samme. Han vet ikke om de har labrador eller blanding :roll: Han sier han liker den er ulydig, og at de ikke vil ha en lydig hund. på valpekurset trener de uten bånd, så hundene stikker og løper rundt. Himmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jente i klassen har skaffet seg valp, rottweiler... Okay tenkte jeg.. Ikke akkurat en førstegangs hund, men hun har vel erfaring da.. Etter å ha pratet en stund med henne fant jeg ut at hun kunne null komma niks om hund... Hun bare spurte foreldrene endag og de sa ja, faren synes rottweilere var tøffe, så det blei de:s Ingen av dem har noen gang hatt hund før... Ikke skal de bruke HAN til noe eller... De får han om to uker, ikke snakk om å lese bøker eller noe, ikke kommer han fra seriøs oppdreter eller, han er 5 uker når de får han.. JEg blir så sint!

Høres IKKE bra ut. Får de han når han er 5 uker??? Er det fra en registrert oppdretter? Dette er ikke lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off :) Hva om du bare sier en dag; så kult at du skal få deg hund, lyst til å bli med på valpekurset og se en dag? eller noe i den dur? For det er så mange som reagerer så utrolig dårlig hvis de får kritikk.. Men om du klarer å få henne med i et miljø så får hun iallefall hjelp med den. Rottis er ikke akkurat noen førstegangshund. Også er det hannhund i tillegg, som mister mye av den verdifulle første tida med mamma og de andre valpene? Redd de kan få litt problemer med den og andre hannhunder etterhvert ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe har gjort det allerede! Har dårlig erfaring med å kritisere folk! Har pratet lenge med henne og alt.. Ho er grei og det, men har ikke peiling bare! Har en liten bichon havanais tispe, 4 måneder eldre:p Men ikke så store;p Skal vene dem til hverandre etter hvert og, hun skal bli med meg imorgen til rottweiler trenning, får å komme litt inn i miljøet.. forhåpentlig hvis kanskje jeg klarer å konvertere henne til å bli en av oss(Hundefolk!) Hun virker interesert.... Men har ikke peiling... Har skrevet lista ferdig, og gitt henne nr til ei vennine av mamma som driver med rottweiler, som kommer til å bli glad å bli kontaktet.. Huff håper bare hun tar råda mine.. Vil ikke gå for fort fram med henne eller.. Så det ikke blir så mye på en gang at hund mister interesen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Vel... Nå sier hun at det er et problem hund, at de kommer sannsynlig vis til å avlive han, siden han bjeffer(Å herregud! Valpen bjeffa!) Og det har til og med TISSET OG BÆSJET inne! Du skjønner, den vil ikke forstå at det må skje ute, så lurte hun på hvordan jeg fikk mine til å være renslige... GRRRR! Mine er ikke valper lenger! f**n ass.. Og ja,, Han er problem hund skjønner du.. Han biter... GRRR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jente i klassen har skaffet seg valp' date=' rottweiler... Okay tenkte jeg.. Ikke akkurat en førstegangs hund, men hun har vel erfaring da.. Etter å ha pratet en stund med henne fant jeg ut at hun kunne null komma niks om hund... Hun bare spurte foreldrene endag og de sa ja, faren synes rottweilere var tøffe, så det blei de:s Ingen av dem har noen gang hatt hund før... Ikke skal de bruke HAN til noe eller... De får han om to uker, ikke snakk om å lese bøker eller noe, ikke kommer han fra seriøs oppdreter eller, han er 5 uker når de får han.. JEg blir så sint![/quote']

Hvis jeg var deg, ville jeg fått beskjed om hvilken oppdretter dette er. Det er aldeles UHØRT [-X å drive slikt. Man selger ikke en valp på 5 uker. Den er langt fra klar til å bli tatt vekk fra sin mor og sine søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir så irritert når jeg hører om sånne tilfeller :) avliving?vel,det kan vel bli vanskelig å få en dyrlege til å avlive en frisk valp,eller? prøv å få henne til å omplassere han isteden,det finnes et "omplasseringsbyrå"som driver med bare rottweiler.har sett annonsene deres på finn.no flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...