Gå til innhold
Hundesonen.no

Trekking av melketenner


Nina

Recommended Posts

Imorgen skal Ero få trekt 2 hjørnetenner. Hvordan foregår trekkinga? tar det lang tid, og hvor mye koster dette?

Det foregår slik:

Ero blir lagt i narkose. (en ganske lett narkose) Så finner vetten fram et langt pirke redskap som han lirker mellom tannen og tannkjøttet, for å løsne tannkjøttet fra tannen. Når han har gjort det helt opp til roten, finner han frem en liten tang, og drar ut tannen. Tada!

Tidsmessig tar det ca 15 min, så fremt det ikke skjer noen komplikasjoner. Noen vetter vil ha hunden under observasjon til den våkner. Ca 2 timer.

For Enya sin trekking betalte jeg 1240 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det foregår slik:

Ero blir lagt i narkose. (en ganske lett narkose) Så finner vetten fram et langt pirke redskap som han lirker mellom tannen og tannkjøttet, for å løsne tannkjøttet fra tannen. Når han har gjort det helt opp til roten, finner han frem en liten tang, og drar ut tannen. Tada!

Tidsmessig tar det ca 15 min, så fremt det ikke skjer noen komplikasjoner. Noen vetter vil ha hunden under observasjon til den våkner. Ca 2 timer.

For Enya sin trekking betalte jeg 1240 kr.

Ok, takk for svar. Litt nysgjerrig på hva som skal skje med gogutten min imorgen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Lisa måtte de sy igjen sårene etter hjørnetennene. Gjorde de det på hunden din også? Sårene har rodd fint her hvertfall, hun spiser oppbløtt mat og får ikke tyggebein eller hard leker på noen dager.

Nei, det måtte de heldig vis ikke gjøre. Det var ganske lange røtter på hjørenetennene, men det gikk bra uten å sy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...