Gå til innhold
Hundesonen.no

Bailey sin tråd


Tollertassen

Recommended Posts

Er så utrolig spent på hvordan han gjør det på sin første utstilling i helgen, er faktisk super nervøs :) ! Også skal vi jo til Sverige til sommeren også, det blir hvertfall skummelt, gurimalla :)

Åh, skal du stille han på verdenstutstillingen? Decoy skal også det :) Blir nok utrolig mange juniorhunder ettersom jeg har forstått, blir spennende jah!

Tror nok det går helt fint i helgen, jeg. Du får nå ha lykke til hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen nye bilder siden kameraet ligger hos en venninne etter en fest :rolleyes: . Uansett fikk jeg ikke stilt Bailey siden han går på smertestillende om dagen.

Jeg har lenge stusset på at "spøkelsesalderen" til Bailey har vært lang og voksende i omfang. Til slutt tok jeg kontakt med en atferdsterapaut som anbefalte oss å eliminere det fysiske først. Dette fikk meg til å tenke at ja, det har jo vært småtegn til at han kan ha det vond, som litt halting i blandt, ikke like å bli tatt på baken osv.

Turen gikk til vetrinær som tydelig merket at han hadde vondt på høyre bakdel. Han går nå på Rimadyl og hadde to dager i starten på muskelavslappende. Er veldig spent på hva som egentlig feiler nurket mitt, men er også glad siden jeg ser at han nå er mye lykkeligere. Spørsmålet nå er da om dette kun er noe muskulært som har hengt seg opp eller noe mer alvorlig. Han spiser lite om dagen, men jeg håper dette kun er en effekt av at vi har byttet fra valpefor til voksenfor.

På den positive siden har Bailey nå bestått bronsemerket av i går, og vi var de eneste førsteforsøkende som klarte det. En til stod, men dette var andre forsøk. Gjett om mor er stolt av både hund og seg selv :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe karakterene var så som så, 107 :P Var vel egentlig bare glad for å stå siden jeg ikke regnet med det i det hele tatt. I prinippet fikk vi vel beskjed om å droppe det av vet :wub: , men jeg tenkte at om jeg tok det rolig så var det jo ikke noe værre enn å gå tur med han. Mistet mye på tempo, og dette er jo noe vi sliter med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått svar, det er noe som ser galt ut på den ene ryggvirvlen, men får å se dette konkret må man ta en ct-scan. Han ville at vi først skal fullføre den kuren han går på med Rimadyl før vi eventuelt tar noen videre handlinger. Det var sambo som i all hast dro til vet. siden de ringte og sa at de hadde en spesialist på stedet om vi kom med en gang.

Han har mere hvite tegninger på den ene siden av virvelen, og det kan visst kun avsløres om årsak ved denne scanen. På den positive siden så mente han at det kan hende at det faktisk er i orden etter denne kuren. Hvorfor aner jeg ikke, synes selv at det hørtes veldig merkelig ut.

Så nå skal kuren fullføres og vi skal leve som vanlig og se etter forverrende tegn, jeg liker det ikke helt, men må jo nesten stole på vetten. Håper det værste nå er forbi og at vi kan gå løs på nye spennede oppgaver sammen :)

Nå ligger pelsen utslått ved siden av meg fult neddopet, med hodet på puten og selvsagt mors beste pledd over seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Mye har skjedd siden jeg oppdaterte her sist ja, hehe. B er røngtet AA og har tatt to CERT i løpet av de fire utstillingene som han har vært på :)

Dessuten har han blitt en flott ung herremann (helt objektivt)

Første båttur og en smule nervøs, på slutten av turen var han rene skipshunden

Superturpkrderen2009110.jpg

diversesommer09246.jpg

diversesommer09288.jpg

diversesommer09299.jpg

diversesommer09154.jpg

Superturpkrderen2009332.jpg

Superturpkrderen2009445.jpg

Superturpkrderen2009448.jpg

stblilde.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Så fin han er :ahappy:

Særlig med rød sløyfe :)

Kanskje vi kan gå tur en dag ettersom du også bor i bærum?

Tusen takk :) Vi må jo helt klart få gått en tur sammen, det er alltid koselig med nye turvenner! Tror jeg trente sammen deg en gang i bærum brukshundklubb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...