Gå til innhold
Hundesonen.no

Royal Canin vs Purina Pro plan


Monika!

Recommended Posts

Forer Lucas med Labb nå, har snart spist opp sekken, men skal bytte for først tenkte jeg på pro plan, men har mest lyst til å fore med Royal. hvilket for anbefaler dere? av de to.

proplan koster 399 for en 15kg sekk, royal var det vel noe med 500, ca 100 kr mer da. det er jo ikke så ille.

Fikk med prøveposer hjem idag da, det lukta faktiskt litt godt, bedre enn Labb iallefall. :D

og et spm til.: Mener dere det er riktig å gi en 3mnd gammel valp, baby grøt, brødskive med leverpostei, litt tørrfor + litt matrester? får man ikke en kresen hund da? eller får man en kresen hund når den bare får tørrfor? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forer Lucas med Labb nå, har snart spist opp sekken, men skal bytte for først tenkte jeg på pro plan, men har mest lyst til å fore med Royal. hvilket for anbefaler dere? av de to.

proplan koster 399 for en 15kg sekk, royal var det vel noe med 500, ca 100 kr mer da. det er jo ikke så ille.

Fikk med prøveposer hjem idag da, det lukta faktiskt litt godt, bedre enn Labb iallefall. :D

og et spm til.: Mener dere det er riktig å gi en 3mnd gammel valp, baby grøt, brødskive med leverpostei, litt tørrfor + litt matrester? får man ikke en kresen hund da? eller får man en kresen hund når den bare får tørrfor? :?

jeg brukte pro plan i ca 2 år, og hadde en hund som røytet hele tiden... Nå bruker jeg Royal og er fornøgd med det foret.

Det andre spørsmålet ditt... tror at om du vil ha en valp som blir sær i matveien så gir du den det du skreiv der... Har aldri gitt valp babygrøt og matrester... Ikke så mye leverpostei heller (for da fiser de sånn!!) Har gitt tørrfor og av og til tørr skalk jeg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg syns royal canin foret er best. De fleste hunder som er vant med tørr for liker det.

Min mening er at hunden burde ha tørr for som hovedfor. Med evt suplemang av våtfor. Dette også for tannhygienen. Så de får brukt tennene sine. Det er ikke no problem å gi litt leverpostei og slikt ved siden av, men som vane er det som regel ingen god ide. De blir fort kresene av sånt!

Min får det innimellom, men spiser alikevel tørrforet sitt når han får det. Så det varrierer nok litt fra hund til hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...