Gå til innhold
Hundesonen.no

Når er løpetiden over?


Kathrine

Recommended Posts

Jeg bare lurer på når man kan være helt sikker på at løpetida er over? Har alltid trodd at det var 3 uker, men etter å ha lest litt rundt blir jeg usikker.. :oops:

Har søkt litt rundt på nettet og funnet så mange forskjellige svar :-o Har funnet at man må passe ekstra godt på i alt fra 2-8 uker..

Er det rart jeg blir forvirra #-o ](*,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt sikker på at løpetiden er ferdig så regner du 4 uker fra første dag tispen blør. Det er heller ikke hele løpetiden at pispen er mottakelig. Beste måten å finne ut på når i løpetiden hun står, er å se om hun legger halen til siden. Da må du passe godt på henne! Ellers kan det resultere i valper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på om det er forskjell på tiden for de forskjellige rasene. Har masse hundefolk som jeg snakker med og de sier det samme ang. løpetid på tispene sine, tell 4 uker etter at hunden har begynt å blø så er du sikker på at løpetiden er helt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eehhh tinka står for hannhunder fra hun er på ca 8-9 dagen etter hun har begynnt å blø til løpetiden er ferdig #-o ca 3 uker etter at hun har begynt å blø. m

alle mine tisper løper i 3 uker sånn ca, men en hannhund vil jo selvfølgelig være litt intteresert i tispen en stund etter løpetiden også for luktene henger jo igjen. så mitt tips er at når du ser at tispen er ferdig med å blø så gir du hunden din et ordentlig bad og vasker henne god rundt Vulva (altså rundt tissen, hvis noen ikke visste hva vulva betyr) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...