Gå til innhold
Hundesonen.no

Kvinne har 48 hunder


Argyr

Recommended Posts

  • Svar 882
  • Created
  • Siste svar
Guest lijenta

Det holder da ikke med lite sted. JEg som bor på et lite sted en annen plass i landet og ikke kjenner folk i utstillingsmiljøet eller rasen viste med en gang hvem det var. Hun har jo stukket seg fram med sine meninger på nettet og det holdt for at jeg skulle kjenne henne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder da ikke med lite sted. JEg som bor på et lite sted en annen plass i landet og ikke kjenner folk i utstillingsmiljøet eller rasen viste med en gang hvem det var. Hun har jo stukket seg fram med sine meninger på nettet og det holdt for at jeg skulle kjenne henne igjen.

Helt enig! Jeg bor langt oppi nord og har hørt mye om denne damen oppigjennom de to siste årene eller så. De fleste som er litt aktive på nett som vi her inne får slike ting med seg. Hun har ikke akkurat bare vært på èt forum heller da.. Hun hadde vel sitt eget også en gang? Som hun styrte værre med, synes jeg å huske. Drama fra begynnelse til slutt :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Jeg bor langt oppi nord og har hørt mye om denne damen oppigjennom de to siste årene eller så. De fleste som er litt aktive på nett som vi her inne får slike ting med seg. Hun har ikke akkurat bare vært på èt forum heller da.. Hun hadde vel sitt eget også en gang? Som hun styrte værre med, synes jeg å huske. Drama fra begynnelse til slutt :P

Ho har da det fortsatt. :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kvinnen i Åsnes som er politianmeldt for sitt hundehold, har svart med å politianmeldte Mattilsynet for påstått brudd på taushetsplikten."

http://www.glomdalen.no/nyheter/article3465645.ece

Ikke akkurat sjokkerende at det sku komme derfra liksom... *sukk*

Men mest imponert over at det ikke har skjedd noe med denne damen og saken fra før jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du får inn i forvaltningsloven og dens forskrifter så skal det ganske mye til for at Vedtaket på denne personen skal bli endret. Så lenge det ikke er saksbehandling feil. Brudd på taushetsplikten gjor ikke nødvendigvis at vedtaket på henne blir endret, det skal mye til faktisk.

Men hun kan lage en egen sak når det gjelder taushetplikten ja, og er den brutt så er det helt greit for meg... Bare ikke det blir ansett som en årsak til evt saksbehandlingfeil (men taushetsplikten har ikke så mye med saksbehandlingen rundt vedtaket å gjøre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det "verste" er vel at det virker som om denne oppdretteren faktisk kan MYE om hunder, og det er nesten det tristeste - at hun ødelegger hele "livet" sitt fordi ting går ut over alle grenser av en eller annen grunn vi her inne ikke har oversikt over, og at det til slutt blir selvoppfyllende at "alle er ute etter henne", slik det står å lese på forumet. Det er kanskje snakk om en "personlig tragedie", slik man ynder å si om bøndene som går på en mental murvegg og slutter å fôre dyrene sine på fjøset.

Men kanskje må drastiske virkemidler til, når ideene blir for fikse - og det går utover hundenes helse og gemytt og livsvilkår, slik Mattilsynet hevder. Det er vel forøvrig kanskje viktig å skille mellom om man synes dårlig om vedkommendes hundehold og metoder/måte å drive oppdrett på/personlighet/politiske oppfatninger/oppfatning av renhold, og mellom hva som rent faktisk er vanskjøtsel og uforsvarlig og ulovlig dyrehold.

http://www.tvedestrandsposten.no/lokale_ny...icle3202064.ece

Her står det om en agronomutdannet økobonde som ble fradømt retten til husdyrhold for alltid, og blant forholdene som pekes på er "Dette viser at siktede ikke er villig til å rette seg etter og akseptere vurderinger og pålegg fra de offentlige myndigheter som har ansvaret for å følge opp kravene til et forsvarlig dyrehold, men utelukkende følger sin egen oppfatning".

Domstolene later forøvrig til å gjøre det tidsbegrenset. Her en sak hvor det skjedde.

http://www.noblad.no/apps/pbcs.dll/article.../1005/NONYHETER

Men det krever jo oppfølging da. Og det er jo her det svikter, at ting ikke følges opp - og en flytting til en annen kommune kan være nok. Eller bare å ture frem...

http://www.glomdalen.no/nyheter/article3195808.ece

Det "ideelle" hadde vel vært å fått satt antallsbegrensning på hunder, at retten til å registrere valper ble fradømt i noen år til ting beviselig hadde bedret seg, og at det ble foretatt jevnlig oppfølging - med muligheten til å ha riset bak speilet og true med total nekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner om at saker skal diskuteres i generelle termer, der personvernet ivaretas.

retningslinjene:

§1.11

Personangrep, sjikane, banvning og annet støtende blir slettet umiddelbart. Dette gjelder også angrep/sjikane mot firmasider, nettbutikker, oppdrettere osv. Synsinger og rykter skal ikke fremstilles som fakta. Når personer omtales negativt så skal dette skje i generelle termer der personvernet ivaretas. Det er ikke lov å poste opplysninger som kan identifisere vedkommende med mindre det er en sak i media om dette,

Det gjelder også generelt i saker som likner denne. :icon_redface:

Mod Miriam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Noen som vet hva mer som skjedde i denne saken?

Jeg kan ikke tro at jeg har misforstått fullstendig angående hvem dette gjelder. Isåfall er hjemmesiden oppdatert 06.05 med planer om parring.

For dette er den jeg tror det er? Eller..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva mer som skjedde i denne saken?

Jeg kan ikke tro at jeg har misforstått fullstendig angående hvem dette gjelder. Isåfall er hjemmesiden oppdatert 06.05 med planer om parring.

For dette er den jeg tror det er? Eller..?

Kan da umulig være noen andre? Isåfall har jeg gått glipp av en ting eller to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel slik at oppdretteren skulle politianmeldes av Mattilsynet, og nå melder Østlendingen at saken etterforskes.

http://www.ostlendingen.no/article/2008050...HETER/866727808

Da er det tydeligvis "fritt frem" i mellomtiden for denne såkalte "oppdretteren", som tydeligvis nekter å ta til seg noe som helst - i motsetning til den andre, parallelle saken, der vedkommende iallfall prøvde å gjøre noe med forholdene ved å selge unna noe. Hvem er "verst" liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det tydeligvis "fritt frem" i mellomtiden for denne såkalte "oppdretteren", som tydeligvis nekter å ta til seg noe som helst - i motsetning til den andre, parallelle saken, der vedkommende iallfall prøvde å gjøre noe med forholdene ved å selge unna noe. Hvem er "verst" liksom?

Takk for link.

Og ja, noen prøver iallefall å ta ansvar når de får påpekt sine feil. Æreverdig på sitt vis.

Geeze Louise, jeg blir litt matt jeg. Håper det blir fortgang i saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Yuhu! Valpen min er litt småskeptisk til fremmede og det er noe vi jobber mye med. I stad var det en som fikk hilse på han, satte seg på huk og lot Melvin komme bort for å si hei på eget initiativ. Jeg så at han var litt usikker (halen), men han gjorde alt på eget initiativ og hadde all mulighet til å trekke seg unna når han følte for det. Mannen satt helt stille. Plutselig så trekker han seg bakover og bjeffer til som bare det. Da hadde han hilst og fått kos av denne mannen i en gooood stund, luktet rundt og virket ok med situasjonen. Mannen nevnte at han hadde hund selv og at det sikkert luktet av klærne. Kan lukten av en hund være grunnen til at han plutselig bråsnudde sånn? Han er ikke slem på noe vis, bare bjeffer og trekker seg unna. Han er også usikker på andre hunder og dyr, noe vi også jobber mye med. 🫠
    • Nå må jeg faktisk klage litt. Tiden går jo alt for fort 🥲 Jeg synes ikke det er mer enn noen uker siden jeg hentet hjem den lille krabaten min jeg, og nå er han snart 10kg tyngre og 30cm høyere 😂❤️ Melvin, 5,5mnd gammel ❤️
    • Gratulerer med valp! Vær forberedt på en fantastisk, men også veldig krevende tid 🤭 Jeg hentet min valp ca. 3,5t unna. Han lå i fanget hele veien hjem, og fikk ingen tissepauser faktisk. Han sov store deler av veien, så det var ikke nødvendig 😄 Planen var at han skulle få sitte i sele, men ingen av selene jeg hadde med passet. Helt unødvendig: engangs-kladder! Kjøpte en stor pakke med kladder, men jeg tror jeg brukte 1 eller 2. Jeg ville ikke forvirre han med at det var OK å bruke "tøy" innendørs som toalett, så jeg tok heller hyppigere turer ut med han så han fikk gjort fra seg ute. Det ble noen uhell i starten, men han var så og si renslig ved 3mnd alder. 😃 Noe jeg har brukt mye: GJENBRUKBARE tisseunderlag!! Disse har jeg brukt i bilen (han satt i sele i baksetet til han var ca. 4,5mnd) og i buret på jobb. (Der har han et ullunderlag jeg ikke vil at han skal tisse på, det kan ikke vaskes). Disse har vært helt supre, og har han tisset på de så har jeg bare hevet det i vaskemaskinen. Kan f.eks. brukes hvis hunden lett kaster opp i bilen. For vår del så var både bur og inngjerding helt bortkastet. Han er ekstremt klistremerke og takler ikke at burdøra lukker seg. Han har et stort bur på jobb som alltid er åpent, der kan han gjerne gå inn og legge seg. Ellers så nekter han bur 🤭 Kjøp deg også en sele med masse justeringsmuligheter! Jeg har Musti sin feel active padded sele i SMALL, og den har jeg brukt fra han var ca. 5kg til nå hvor han er ca. 12-13kg. Jeg tror jeg fint kan bruke den til han er voksen hvis han ikke plutselig vokser masse 😆 MASSE LYKKE TIL, og husk at det er lov å ha blandede følelser når valpen kommer i hus! Jeg var i ekstase mens jeg ventet, men hadde det helt fryktelig når valpen min først kom i hus. Har i etterkant lest meg opp på noe de kaller "puppy blues", og jeg var veldig preget av det. Nå ville jeg ikke vært uten! ❤️
    • Nå er jeg (enn så lenge) såpass heldig at jeg ikke betaler strøm der jeg leier, så det kan jeg leve med! 🤭 Takk for alle svar! 😃 Det er jo tydelig at vom er "råbillig" kontra tørrfôr+vomkuler, så da har vi en fremtidsplan. Nå skal vi først bruke opp den 12kg sekken og 6kg SMAAK jeg kjøpte før jeg begynte å regne på dette 🤪
    • Ååh..lille Odin!! Vi savner han💖
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...