Gå til innhold
Hundesonen.no

går du kløv med hunden din?


MarieR

Recommended Posts

Jeg har Palisades pack11 til Loke...Brukte den mye på Pan den siste våren og sommeren hans før jeg fant ut at han hadde forkalkninger i ryggen :)

Ikke særlig lurt å kløve da...men jeg hadde altså røntget han flere ganger tidligere uten funn og han virket som han syntes det var stas så...

Loke skal begynne å kløve med engang våren nærmer seg tenkte jeg,gitt at ryggen hans er fin igjenn da :)

Det er viktig å ha en kløv som passer hunden..Jeg ville ikke spart inn penger på en kløv.En kløv som ligger feil kan lage store skader.Fordelen med Palisades er at den er justerbar og at man enkelt kan demontere den fra selen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj oj dere må IKKE tenke pris fremfor kvalitet når det gjelder kløv' date=' kjøp en med skikkelig kvalitet, det er mange dritt kløver ute på markedet med dårlig kvalitet. :wink:[/quote']

Er i prosessen å kjøpe kløv, og er forvirret.

Kom gjerne med en mer utfyllende liste med kvalitetskløver og dritt kløver. :wink::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg merke til om kløven ser solid ut, at den ikke har skarpe kanter mot hundens hals (eller andre steder). Den bør være lett å sette på og ta av. I tillegg er det viktig at den ligger godt inn mot nakken på hunden (ikke langt bak på ryggen) se derfor etter kløv med regulerbar halsåpning. Pass også på at den ikke stikker dypere enn hundens albuer (gjør den det er den for stor) og at bukreima ligger bak det dypeste på brystet (ligger den slik at den glir opp i armhulene når hunden bøyer seg ned og snuser i bakken blir resultatet gnagsår i armhulene). Materialet inn mot hundekroppen bør være glatt så det ikke gir for mye friksjon. En god kløv er forresten så og si vanntett og med forsterkninger under og nede på sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg merke til om kløven ser solid ut' date=' at den ikke har skarpe kanter mot hundens hals (eller andre steder). Den bør være lett å sette på og ta av. I tillegg er det viktig at den ligger godt inn mot nakken på hunden (ikke langt bak på ryggen) se derfor etter kløv med regulerbar halsåpning. Pass også på at den ikke stikker dypere enn hundens albuer (gjør den det er den for stor) og at bukreima ligger bak det dypeste på brystet (ligger den slik at den glir opp i armhulene når hunden bøyer seg ned og snuser i bakken blir resultatet gnagsår i armhulene). Materialet inn mot hundekroppen bør være glatt så det ikke gir for mye friksjon. En god kløv er forresten så og si vanntett og med forsterkninger under og nede på sidene.[/quote']

Takk for tips! =D> :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hester frks. blir jo ikke sterkere i ryggen' date=' men mr og mer svaie...[/quote']

Det stemmer nok ikke :) Det kommer an på hvordan hesten blir ridd det. De fleste rir jo hesten helt feil, med hodet opp eller bak bittet og ryggen ned, da blir de svaie i ryggen. Rir man derimot riktig, med ryggen opp og hodet ned, så bygger de muskler i ryggen og blir sterke, ikke svaie. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rideskolehester og hester som blir ridd feil- mye- blir svaie i ryggen. hester som blir ridd og stilt korrekt får en sterk rygg. Når hesten hever ryggen og setter bakbeina godt under seg, blir sen sterkere. Westernsal er også ofte bedre for en hesterygg enn europeisk sal. Har ikke brukt kløv på Puma enda, men tenkt ejeg skulle begynne i det lille nå. tom kløv en stund fremover, og når han nærmer seg to, så begynner vi å belaste litt mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hvordan er den på undersiden (inn mot huden/pelsen), glatt/ stoff/sømmer osv? ;) Ser etter en kløv som ikke gnager til stor nakenhund. ;)

Det er stoff som det grønne på undersiden , helt neders er det en liten søm, men den er ikke tykk.

Jeg spurte dette om gnag i butikken når jeg kjøpte den og de sa at den er i såpass bra kvalitet og så lenge man strammer den til hundens pass form så skal det ikke blir gnag. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...