Gå til innhold
Hundesonen.no

Flåttmiddel 2008


Lilla

Recommended Posts

Bruker ingenting, og har ikke funnet en eneste flått på noen av mine hunder. Plukket hele fem flått av en annen hund i går, men hun hadde vært på Hitra, og der florerer det visstnok av flått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Får jo først hund nå søndag, så blir litt ot kanskje, men er det noen som har prøvd "Købers hvitløksgranulat" og kan gi tilbakemelding på om det var effektivt eller ei? Slik jeg har forstått det, så kan flåtten bite, men den slipper ganske så raskt, noen som kan bekrefte dette eller ei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Det er sykt mye flått hos oss for tiden :) .

Bare det å gå en liten tur langs veien hvor bikkjene tar turen ned i grøfta for å tisse så blir de overfalt av flått. Begge hundene har fått hver sin dose med Exspot og de har heller ikke badet de siste ukene, men likevel finner jeg flått som har sugd seg fast.

Var i Sverige i forbindelse med WDS og sporprøve - og der er omtrent alle folk vaksinerte mot taigaflåtten (vaksinelageret er tømt). Amigo fikk Exspoten på før vi dro i og med at jeg skulle inn i skogene der det er MYE flått - men likevel har jeg plukket flere av ham som han har fått på seg der borte. Har aldri opplevd maken til flåttår :)

Har akkurat kommet tilbake fra Kil i Sverige og der fungerte ikke Frontline <_< Men det gikk bedre med mine enn dem uten :)

Med over 20 AK som var i samme skog så fungerte Scalibor best, så en dråpe-ting som begynner på B (som en hadde brukt pga nesemidd), så expot og dårligst Frontline. Barnsten var bare søppel...

Men alle hundene fikk Flått uansett hva dem hadde på seg. Ser ut til at det blir Scalibor på meg til neste år (om bare Talli slutter å henge i halsbånd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...