Gå til innhold
Hundesonen.no

Legge inn bilder [photobucket]


Recommended Posts

Nå har ikke dette noe med hund å gjøre egentlig, men jeg vet ikke hvor jeg skal poste dette innlegget..

Hvordan legger man inn bilder i innleggene her på sonen? Er ikke noe datageni, så jeg hadde satt pris på om noen kunne fortelle meg det punkt for punkt, altså med teskjeer, hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Her kommer ihvertfall den enkleste måten jeg vet om, for å legge ut bilder.

Først bør du registrere deg i Photobucket.

Når dette er gjort, går du inn på det som heter "My album". Det ser slik ut:

myalbum.jpg

Nå skal du laste opp bilder, da retter du oppmerksomheten hit:

myalbum2.jpg

Dersom du har veldig mange bilder, trykker du her:

myalbum3.jpg

Da kan du laste opp opp til 20 bilder om gangen.

Her ser du hvor langt du har kommet i prossessen:

myalbum4.jpg

Husk at det kan ta laaaang tid.

Man kan se både hvor mange bilder som er lastet opp, hvor mange som er igjen, og hvor mange prosent det er:

myalbum5.jpg

Når bildene er ferdig opplastet, ser det slik ut:

myalbum6.jpg

Nå er det på tide å forminske bildene. Da trykker du på mini-versjonen av bildet.

bilde1.jpg

Da kommer du til en side som ser slik ut:

bilde2.jpg

Trykk på den fanen som heter "Resize":

bilde3.jpg

Så skal du trykke på "Message Board", siden det er det samme som "forum":

bilde4.jpg

Når bildet er forminsket, ser det sånn ut:

bilde5.jpg

Hvis du nå ser på siden, til høyre, så kan du enten trykke på "back" eller "next" alt ettersom i hvilken ende du begynte, slik at du kan forminske flere bilder. Dersom du ikke har flere bilder å forminske, så kan du se litt lenger nede, der står det blant annet IMG Code. Denne kopierer du og limer inn i forumet dersom du vil poste bildet, men dette kommer jeg tilbake til:

bilde6.jpg

La oss nå si at du har lastet opp og forminsket bildene du ønsker å legge ut, gå så til "My album" igjen. Så ser du mini-versjonene av bildene dine, og under disse, ser du forskjellige koder. Det er IMG Code du bør konsentrere deg om:

bilde7.jpg

Dersom du trykker på selve koden, kopierer den seg som oftest automatisk, da ser det ut som på bildet. (Dersom du ikke gjør det, finner du knappen på tastaturet som heter "Ctrl", den befinner seg nederst i høyre og venstre hjørner. Hold inne denne samtidig som du trykker på "C". )

bilde8.jpg

Nå er du nesten ferdig, bare flytt deg over til Dyresonen, og der du skal legge inn bildene. Så velger du "Skriv svar" som vanlig, og limer inn koden du fikk fra Photobucket. Dette kan du gjøre ved å trykke "Ctrl", holde den inne, og trykke "V" samtidig.

bilde9.jpg

Når du har lagt inn kodene til bildene du ønsker, er du klar til å poste bilder og vise resten av verden (eller ihvertfall oss på sonen). :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hey, eg har fått til å forminske bildene no og legge til profilbilde.. men klarer ikkje å opprette album!

Eg går inn på kontrollpanel og videre opprett nytt album.. skriver inn navn på album og tema, trykker ok.

Men så blir det ikkje oppretta noe album, men eg kjem til framsida på dyresonen...

Hva skjer? fins det en annen måte eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hey, eg har fått til å forminske bildene no og legge til profilbilde.. men klarer ikkje å opprette album!

Eg går inn på kontrollpanel og videre opprett nytt album.. skriver inn navn på album og tema, trykker ok.

Men så blir det ikkje oppretta noe album, men eg kjem til framsida på dyresonen...

Hva skjer? fins det en annen måte eller?

Det er visst en liten bug eller noe, for det er ikke bare du som har problem med det, dette gjelder nok alle desverre.. Kan jo ta en titt i Bildegalleri-tråden.

Her er tråden:

Bildegalleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Photobucketen min er blitt anderledes den, Camilla! :D Det går bare an å laste ned et og et bilde og jeg får bare redigert på den nye treige varianten og du skal hjelpe! :D Dessuten så jeg at du prata med Miriam på msn mens du lagde den veldig fine" hjelpe noen gjennom photobucket" bildeserien. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Photobucketen min er blitt anderledes den, Camilla! :D Det går bare an å laste ned et og et bilde og jeg får bare redigert på den nye treige varianten og du skal hjelpe! :D Dessuten så jeg at du prata med Miriam på msn mens du lagde den veldig fine" hjelpe noen gjennom photobucket" bildeserien. :D

Ser din også sånn ut :

post-3327-1208802835_thumb.jpg

Vet du hvordan du får lagt det ut på sonen.no ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser din også sånn ut :

post-3327-1208802835_thumb.jpg

Vet du hvordan du får lagt det ut på sonen.no ?

JA, men Camilla kan en lurere variant. Slik jeg gjør nå er:

o Last ned bildet

o Velg edit

o Velg rezice

o Formisk til nest største, eller den et hakk mindre

o Gå tilbake til album

o Oppdater

o Kopier (høyreklikk) på den nederste av de beige linjene under bildet

o Lim inn på innlegget du skriver på hundesonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Photobucketen min er blitt anderledes den, Camilla! :D Det går bare an å laste ned et og et bilde og jeg får bare redigert på den nye treige varianten og du skal hjelpe! :D Dessuten så jeg at du prata med Miriam på msn mens du lagde den veldig fine" hjelpe noen gjennom photobucket" bildeserien. :D

Ja, skal vise deg hva man gjør, to sek bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn lite tips...:

Har du mulighet så endrer du størrelsen på bildene FØR du laster dem opp i photobucket. Det går mye raskere. Resizing kan f.eks. gjøres i Microsoft Office Picture Manager (standardprogram i Office-pakka), og her kan du gjøre alle bildene mindre på en gang (om noen trenger forklaring, rop ut).

Dessuten trenger man ikke å kopiere og lime inn en og en bildekode. Om man krysser av i den lille boksen under bildet når man er inne på denne siden:

bilde7.jpg

(den hvite boksen ved filnavnet (f.eks. "myalbum7.jpg))

... og gjør det med alle bildene man vil legge ut, for så å bla nedover på siden til en liten knapp omtrent nederst hvor det står "Generate HTML and image code" så sparer man seg for masse arbeid! Her kan man nemlig kopiere den typen kode man skal ha - på dyresonen.no bruker man %7Boption%7D-koder, og når du klikker i den ramma hvor disse kodene står blir de automatisk kopiert (hvis ikke: marker alt og trykk på ctrl + c). Deretter går man inn på "Skriv nytt innlegg" i den tråden man skal legge inn bildene i, og trykker på ctrl+v/høyreklikk -> lim inn. Utrolig kjekt om man skal legge inn f.eks. tjue bilder (enten her eller i blogg eller et annet sted).

Og ja, jeg er litt latere enn soppen, så jeg gidder ikke å lage bildeforklaring. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først skal de forminskes. Da klikker man slik:

1-2.jpg

Så skal det lastes opp, og da holder man inne Ctrl-knappen mens man klikker på de bildene man vil laste opp slik:

2-2.jpg

Her ser man hvor langt man er i prossessen av å laste opp alle bildene (svart markering), og hvor langt man er kommet på hvert enkelt bilde (rød markering):

3-3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
FØLGENDE FEIL BLE FUNNETBeklager, men det er ikke tillatt med dynamiskesider i %7Boption%7D-taggen

Når jeg skriver innlegget, vises bildet, men når jeg prøver å legge det ut kommer bare koden, og jeg får feilmeldingen jeg skrev øverst. Noen som kan forklare hva som er galt? :icon_redface: Bildene er forsøkt kopiert direkte fra bloggen, kan det være det som er problemet? I bloggen er det "direckt link" fra photobucket som er benyttet.

Du må ta bildene rett fra fotobøtta, ikke fra bloggen (evt ta bort det som kommer bak .jpg hvis du kopierer adressen fra bloggen). Adressen fra bloggen er slik: http://i19.photobucket.com/albums/b177/buh...pg?t=1223462800

Ta bort "?t=1223462800" så blir det ikke lenger en dynamisk side, og vips så skal det fungere fint å legge ut bilder igjen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...