Gå til innhold
Hundesonen.no

Styggeste hunderase?


Car00line

Recommended Posts

Syns det er litt morsomt med stygge hunder jeg :)

Hva syns du er den mindre pene hunderasen av alle? xD

Selv syns jeg Greyhound!

(Ingen så har de rasene som blir nevnt må ta det til seg, er jo bare individuelle meninger:) )

vel, siden det ikke er noen stygge raser, så får jeg vel si mindre pene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 214
  • Created
  • Siste svar

Man blir jo glad i hunden sin uansett hvordan den ser ut.

Men når det er sagt, har jeg aldri syntes hunderaser med lite stopp er noe pene. (ikke direkte stygge, men you know..)

F.eks bull, flatcoat og groendael.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg har sett raser jeg synes er stygge, men kan fort komme et individ jeg ikke syns er strålende vakker.

Det er motsatt med meg. Jeg synes ikke raser med konkav nese er pene (bedlington, bullterrier osv) men kan godt synes at enkeltindivider er pene - men da har det gjerne med personligheten og gjøre også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, den var ikke så enkel å svare på! Jeg liker de aller fleste hunderaser, selv om det nok er noen jeg ikke ville hatt selv da. Men jeg synes kanskje at Engelsk Bulldogg er lite pen. Er heller ikke veldig begeistret for utseende til Bullterrien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. sier alltid.. ingen hunder er stygge.. bare mindre pene..

Prøvde å finne en nå.. men alltid et eller annet som gjør at den blir søt.. synes disse litt rare rasene er litt sjarmerende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus

Uff, det er jeg da som ikke har hjerte til og si at noen raser er stygge. Heller synes jeg det ikke, bare mindre pene som folk her inne sier... Også smelter jeg får rynkete hunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir jo glad i hunden sin uansett hvordan den ser ut.

Men når det er sagt, har jeg aldri syntes hunderaser med lite stopp er noe pene. (ikke direkte stygge, men you know..)

F.eks bull, flatcoat og groendael.

Jeg må spørre jeg: Hva mener du med lite stopp? Ble veldig forvirret når spesielt groendaelen ble nevnt som eksempel.

Ellers har jeg selv en del raser jeg syns er mindre pene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er motsatt med meg. Jeg synes ikke raser med konkav nese er pene (bedlington, bullterrier osv) men kan godt synes at enkeltindivider er pene - men da har det gjerne med personligheten og gjøre også da.

Bedlington og bullterrier har vel konveks nese, ikke konkav :) Og det liker ikke jeg heller. Jeg synes parallelle hodeplan og moderat stopp er penest rent estetisk. Avfallende skalle og ekstrem stopp er ikke pent, sammen eller hver for seg. For lite stopp er heller ikke særlig pent. Ellers er jeg ikke så fan av å "henge ut" raser, de fleste har en viss sjarm ved seg, om ikke utseendemessig, kanskje personligheten er kul og sjarmerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det finnes noe styggere i hele verden enn en VIRKELIG stygg Kinesisk nakenhund.

Jeg elsker rasen jeg,men bare de nyyydelige individene såklart,hehe...med fare for å høres slem ut..Men jeg føler at skillet på dem kan gå fra Gremlins -før vann og Gremlins etter vann,hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedlington terrier tror jeg er det "styggeste". Og sånn med dreads over hele kroppen. Og alt sånn mops og bulldog stil.

Nei, nå må jeg slutte før jeg ramser opp halve raseboken her. Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engelsk bulldog og sånn napolitansk (??) mastiff. Liker ikke sånn type hunder! Engelske bulldogene kan jo knapt gå..

Sloughi liker jeg heller ikke...liker ikke noen av de anoreksia lignende hundene :S

De er jo nyydlige da :)

*Dobbelpost, mod Miriam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite stopp på den hunden. Meget flat nese.

Men de skal jo ikke ha så lite stopp ifølge rasestandarden, liksom? Den skal ha moderat, ikke skylde stopp :)

Her er et vakkert groenendaelhode - om du fortsatt syns det blir for lite stopp, så er det helt greit, men hun ligger nærmere standarden enn eksemplet ditt :)

Dina_050324_6.sized.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase jeg synes er mindre pene:

Engelsk bulldog.

bendlington terrier.

afghansk mynde

basset hound

Bull terrier.

Men, hadde jeg møtt noen individer av disse rasene, hadde jeg nok fort endret mening. Før synes jeg f.eks sheltie, collie og riesenschnauzere var stygge :) Helt til jeg ble kjent med noen hunder av de ulike rasene og falt fullstendig- nå er dette de peneste hundene jeg vet om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de skal jo ikke ha så lite stopp ifølge rasestandarden, liksom? Den skal ha moderat, ikke skylde stopp :)

Her er et vakkert groenendaelhode - om du fortsatt syns det blir for lite stopp, så er det helt greit, men hun ligger nærmere standarden enn eksemplet ditt :)

Se DEN var finere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker generelt ikke raser som har unormal kroppsproposjoner.. F,eks korte bein, stort hode, lang rygg.. osv.. Men syns ikke alle av dem er sygge av den grunn..

Raser som jeg syns er veldig lite pene er disse:

Engelsk bulldog

Bendlington terrier

Basset hound

Bull terrier (litt kule dog)

Chow Chow

Griffon-rasene

Affenpinscher

Selv om jeg har møtt et veldig søtt eksemplar av Affenpinscher, og også en kjempesøt liten griffon-hund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de skal jo ikke ha så lite stopp ifølge rasestandarden, liksom? Den skal ha moderat, ikke skylde stopp :)

Her er et vakkert groenendaelhode - om du fortsatt syns det blir for lite stopp, så er det helt greit, men hun ligger nærmere standarden enn eksemplet ditt :)

Dina_050324_6.sized.jpg

Det var derfor jeg begynte å lure. Er jo sånn jeg har sett groenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv syns jeg Greyhound!

(Ingen så har de rasene som blir nevnt må ta det til seg, er jo bare individuelle meninger:) )

vel, siden det ikke er noen stygge raser, så får jeg vel si mindre pene :P

Sloughi liker jeg heller ikke...liker ikke noen av de anoreksia lignende hundene :S

afghansk mynde

Synes ikke Powder puff er så pen jeg da :)

synes groendal ikke er pen :):P

Jeg kan skjønne det, jeg synes puffen er nyydelig, og jeg elsker de hundene folk nevner ovenifor, folk har FORSKJELLIG smak :P

De er jo nyydlige da ;)

Agree!

Jeg er ikke så glad i hunder som har "flydd på veggen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...