Gå til innhold
Hundesonen.no

Nytt kull på gang


Ricco

Recommended Posts

Ja da har prinsessen min "reist" fra meg... Men ikkje for lang tid :P Min mann og ho reiste i dagtidlig til Tyristrand for parring.

Så nå får vi krysse fingrene for at alt går bra og at det blir valper.

Her er hannen vi skal bruke på henne, Nilo van Heralmborg.

nilo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 315
  • Created
  • Siste svar
Ja da har prinsessen min "reist" fra meg... Men ikkje for lang tid :P Min mann og ho reiste i dagtidlig til Tyristrand for parring.

Så nå får vi krysse fingrene for at alt går bra og at det blir valper.

Her er hannen vi skal bruke på henne, Nilo van Heralmborg.

nilo.jpg

Så flott han var da.

Da blir det bare til å vente i spenning igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja då er ho parra, første gang onsdagskveld. I dag har dei vore på Vetrinærhøgskulen for blodprøve og utstryk. Sikreste tidspunk for parring er når blodprøven viser mellom 20 og 40, og hos Alexis var den 37 i dag. :) Nå er og parring nr to unnagjort og dei hang ca en halv time denne gangen og. Det blir ei parring i morgen tidlig og so kjem dei heim.

Her er bilde fra onsdagskvelden.

niloo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Men hvorfor er ikke det ene kullet reg?

Har sjekka det opp no, og grunnen er ganske enkel... 2 februar i år fekk oppdretter regnr på valpene som vart fødde 26 mars i fjor! Så det er nok NKK på sitt beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekka det opp no, og grunnen er ganske enkel... 2 februar i år fekk oppdretter regnr på valpene som vart fødde 26 mars i fjor! Så det er nok NKK på sitt beste.

Høres i grunnen rart at at det tar over 10 måneder å få registreringsnummer. Som oppdretter hadde i hvert fall jeg purret opp tidligere, og undersøkt om det var noe jeg hadde glemt å sende inn...

Men for all del, det er lettest å skylde på NKK...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres i grunnen rart at at det tar over 10 måneder å få registreringsnummer. Som oppdretter hadde i hvert fall jeg purret opp tidligere, og undersøkt om det var noe jeg hadde glemt å sende inn...

Men for all del, det er lettest å skylde på NKK...

Ofte så ER det NKK sin feil og :) Og hva vet du om det er purret eller ikke? Det er lett å se flisa i andres øyne, og overse tømmerstokken i sitt eget :P

Kullet til lille blå har ENDA ikke fått opp øyelysningsresultatene sine som ble sendt inn i januar 2007, og ja det ER purret på og nei det er ikke noe som ikke er sendt inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres i grunnen rart at at det tar over 10 måneder å få registreringsnummer. Som oppdretter hadde i hvert fall jeg purret opp tidligere, og undersøkt om det var noe jeg hadde glemt å sende inn...

Men for all del, det er lettest å skylde på NKK...

Hehe, hvorfor ble jeg ikke overrasket over at det kom en sånn kommentar...? :ahappy: Men sånn er det vel å uttale seg om noe man ikke vet...

Oppdretter HAR purret, og det er ingenting han har glemt å sende inn.

Skylde på NKK, tja er nå ikke bare vi som har venta lenge på å få alle papirene til valpekull. La nettopp på telefonen nå etter å ha snakka med en som eier en Dobermannvalp på 6 mnd, han har heller ikke fått regnr. på valpen, han har snakka med sin oppdretter som igjen har snakka med NKK og fått beskjed om at det er ikke sikkert papirene kommer før valpene er ca 9 mnd... (så ja, vi får bare legge skylda på oppdretterne i steden for NKK som jobber så raskt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg bare få spørre om de var forhåndsregistrert? For da får man reg.nr. med en gang.. Mine ble forhåndsreg. da de var 3-4 uker og da fikk jeg papirer med reg.nr. på. Det er jo også en nødvendighet å ha dette når man øyelyser valpene og det skal sendes inn til NKK. Forøvrig vet jeg godt at å få selve stamtavla kan ta tid. Med Saeta sitt kull tok det ihvertfall 4 mnd. fra alle papirer var innsendt (men de var også forhåndsreg. og jeg hadde dermed reg.nr.). Øyeres. derimot tok et ÅR å få inn på dogweb enda papirene ble sendt fra dyreklinikken samme dagen som de ble lyst. Så det er tydeligvis fryktelig varierende dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg bare få spørre om de var forhåndsregistrert? For da får man reg.nr. med en gang.. Mine ble forhåndsreg. da de var 3-4 uker og da fikk jeg papirer med reg.nr. på. Det er jo også en nødvendighet å ha dette når man øyelyser valpene og det skal sendes inn til NKK. Forøvrig vet jeg godt at å få selve stamtavla kan ta tid. Med Saeta sitt kull tok det ihvertfall 4 mnd. fra alle papirer var innsendt (men de var også forhåndsreg. og jeg hadde dermed reg.nr.). Øyeres. derimot tok et ÅR å få inn på dogweb enda papirene ble sendt fra dyreklinikken samme dagen som de ble lyst. Så det er tydeligvis fryktelig varierende dette her.

Er ikkje sikker på kven du stiller spørsmålet til, for min rase øyenlyses ikke, men om dei var forhåndsreg veit eg ikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg vet det, men det var snakk om at de ikke hadde fått reg.nr., derfor spurte jeg :ahappy: Bare lurte på om de var forhåndsreg. og oppdretter ikke hadde fått papirene med reg.nr. heller, for de fikk jeg veldig kjapt. Det var egentlig bare for å poengtere at det varierer fryktelig hvor lang tid ting tar fra NKK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg vet det, men det var snakk om at de ikke hadde fått reg.nr., derfor spurte jeg :lol: Bare lurte på om de var forhåndsreg. og oppdretter ikke hadde fått papirene med reg.nr. heller, for de fikk jeg veldig kjapt. Det var egentlig bare for å poengtere at det varierer fryktelig hvor lang tid ting tar fra NKK.

Ok. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte så ER det NKK sin feil og :lol: Og hva vet du om det er purret eller ikke? Det er lett å se flisa i andres øyne, og overse tømmerstokken i sitt eget :)

Kullet til lille blå har ENDA ikke fått opp øyelysningsresultatene sine som ble sendt inn i januar 2007, og ja det ER purret på og nei det er ikke noe som ikke er sendt inn...

Øyelysning har NKK forklart at har vært en mangel i datasystemet, så det blir jo noe annet enn registrering av valpekull.

Det virket som om vedkommende hadde ventet med hendene i fanget - dermed hørtes det rart ut. Og det høres fremdeles rart ut at det tar ti måneder, skulle tro at intens mas og purring skulle gi kjappere saksbehandling enn som så. Men det er helt sikkert ting vi ikke vet, både her og der. Jeg bare tenkte høyt.

Nei jeg vet det, men det var snakk om at de ikke hadde fått reg.nr., derfor spurte jeg :ahappy: Bare lurte på om de var forhåndsreg. og oppdretter ikke hadde fått papirene med reg.nr. heller, for de fikk jeg veldig kjapt. Det var egentlig bare for å poengtere at det varierer fryktelig hvor lang tid ting tar fra NKK.

Det jeg skulle til å si også. For jeg skjønner ærlig talt ikke noe når folk sier det har tatt så og så lang tid, siden jeg aldri har opplevd det samme selv - uansett hva jeg har sendt inn eller trengt hjelp til. Og jeg har heller ikke hørt andre innenfor mine raser eller raser i mine omgangskretser komme med tilsvarende personlige erfaringer - med unntak av en som "aldri" fikk stamtavlene på valpekullet sitt, men så viste det seg at NKK hadde sendt et purrebrev som personen klarte å tro at "ikke var så nøye" - dermed satt begge parter og ventet på den andre.

Jeg har dog snakket med valpekjøpere som har fortalt at de ikke har fått stamtavle, og som maser på oppdretter. Ut fra hva valpekjøper forteller, kommer det fram at ikke oppdretter har gjort alt den skal/sendt inn det som skal til. Men likevel skylder de på NKK - for det er lettere enn å si at man har tabbet seg ut. Oppdretter har sagt ting som at "NKK vil ikke registrere kullet før hunden er HD-røntget, men den er jo røntget i hjemlandet, så jeg gidder ikke røntge om igjen" - så er det jo tydelig at "noen" har glemt å sende inn resultatet til NKK. Når oppdretter snakker om at NKK krever altfor mye penger, så er det tydelig at "noen" ikke har betalt kullregistreringen. Når oppdretter sier at stamtavla har NKK rotet bort før de skulle sende de til valpekjøperne, er det tydelig at "noen" ljuger, for stamtavlene sendes til oppdretter.

Men NKK har skylda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyelysning har NKK forklart at har vært en mangel i datasystemet, så det blir jo noe annet enn registrering av valpekull.

Det virket som om vedkommende hadde ventet med hendene i fanget - dermed hørtes det rart ut. Og det høres fremdeles rart ut at det tar ti måneder, skulle tro at intens mas og purring skulle gi kjappere saksbehandling enn som så. Men det er helt sikkert ting vi ikke vet, både her og der. Jeg bare tenkte høyt.

Det jeg skulle til å si også. For jeg skjønner ærlig talt ikke noe når folk sier det har tatt så og så lang tid, siden jeg aldri har opplevd det samme selv - uansett hva jeg har sendt inn eller trengt hjelp til. Og jeg har heller ikke hørt andre innenfor mine raser eller raser i mine omgangskretser komme med tilsvarende personlige erfaringer - med unntak av en som "aldri" fikk stamtavlene på valpekullet sitt, men så viste det seg at NKK hadde sendt et purrebrev som personen klarte å tro at "ikke var så nøye" - dermed satt begge parter og ventet på den andre.

Jeg har dog snakket med valpekjøpere som har fortalt at de ikke har fått stamtavle, og som maser på oppdretter. Ut fra hva valpekjøper forteller, kommer det fram at ikke oppdretter har gjort alt den skal/sendt inn det som skal til. Men likevel skylder de på NKK - for det er lettere enn å si at man har tabbet seg ut. Oppdretter har sagt ting som at "NKK vil ikke registrere kullet før hunden er HD-røntget, men den er jo røntget i hjemlandet, så jeg gidder ikke røntge om igjen" - så er det jo tydelig at "noen" har glemt å sende inn resultatet til NKK. Når oppdretter snakker om at NKK krever altfor mye penger, så er det tydelig at "noen" ikke har betalt kullregistreringen. Når oppdretter sier at stamtavla har NKK rotet bort før de skulle sende de til valpekjøperne, er det tydelig at "noen" ljuger, for stamtavlene sendes til oppdretter.

Men NKK har skylda.

Må fortsatt le litt jeg "Emma". Beklager men jeg forstår ikke helt hvor du vil hen med dette, (kanskje annet enn å prøve å ødelegge min "glede seg til å få valper" tråd..?)Hvilket du ikke klarer. Som jeg skreiv lenger oppe så har oppdretter IKKE "glemt" å sende inn noen ting, purring er foretatt, og det er faktisk andre oppdrettere fra andre raser som og har og har hatt samme problem med dette. Og alt du rører sammen her som grunn for sen papirgang har ikke noe med mine valper/oppdretter å gjere heller. Og hvor kommer det fra at NKK krever for mye penger...?? Nei, fortsett din diskusjon i debattkjelleren du, er kanskje bedre det. Jeg skal i vertfall fortsette å vente og glede meg til valpene som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyelysning har NKK forklart at har vært en mangel i datasystemet, så det blir jo noe annet enn registrering av valpekull.

Det virket som om vedkommende hadde ventet med hendene i fanget - dermed hørtes det rart ut. Og det høres fremdeles rart ut at det tar ti måneder, skulle tro at intens mas og purring skulle gi kjappere saksbehandling enn som så. Men det er helt sikkert ting vi ikke vet, både her og der. Jeg bare tenkte høyt.

Det jeg skulle til å si også. For jeg skjønner ærlig talt ikke noe når folk sier det har tatt så og så lang tid, siden jeg aldri har opplevd det samme selv - uansett hva jeg har sendt inn eller trengt hjelp til. Og jeg har heller ikke hørt andre innenfor mine raser eller raser i mine omgangskretser komme med tilsvarende personlige erfaringer - med unntak av en som "aldri" fikk stamtavlene på valpekullet sitt, men så viste det seg at NKK hadde sendt et purrebrev som personen klarte å tro at "ikke var så nøye" - dermed satt begge parter og ventet på den andre.

Jeg har dog snakket med valpekjøpere som har fortalt at de ikke har fått stamtavle, og som maser på oppdretter. Ut fra hva valpekjøper forteller, kommer det fram at ikke oppdretter har gjort alt den skal/sendt inn det som skal til. Men likevel skylder de på NKK - for det er lettere enn å si at man har tabbet seg ut. Oppdretter har sagt ting som at "NKK vil ikke registrere kullet før hunden er HD-røntget, men den er jo røntget i hjemlandet, så jeg gidder ikke røntge om igjen" - så er det jo tydelig at "noen" har glemt å sende inn resultatet til NKK. Når oppdretter snakker om at NKK krever altfor mye penger, så er det tydelig at "noen" ikke har betalt kullregistreringen. Når oppdretter sier at stamtavla har NKK rotet bort før de skulle sende de til valpekjøperne, er det tydelig at "noen" ljuger, for stamtavlene sendes til oppdretter.

Men NKK har skylda.

Hvis du på død og liv skal diskutere NKK´s fortgang i arbeidet de gjør så synes jeg du bør starte en egen tråd for dette og ikke ta det opp i "vi venter kull på tispen vår tråden her".

Har selv vært ute for merkeligere ting en det som står her, men gidder ikke å rippe opp i dette i en tråd som Ricco lagde for å vise sin glede til kommende kull.

Lag en egen tråd for slike diskusjoner som dette, da dette begynner å bli veldig OT i forrhold til hva som står i starten av tråden(hvor ble moderatoren av her da?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...