Gå til innhold
Hundesonen.no

Min ventetråd


Miriam

Recommended Posts

  • Svar 385
  • Created
  • Siste svar
Guest Snusmumrikk

Stemmer på Juba jeg. Det er et fint og arti navn som er lett å bruke. Lakris er også et arti navn, men som flere har påpekt ikke så greit å rope og ikke spesielt fint når det blir forkorta. Kan forkorte til Lakki da, men hvis planen er å forkorte navnet kan du jo like gjerne finne på et annet i utgangspunktet.

Jazzy er et fint navn. Hunden min heter det, eller Yazzi skriver vi det da, men uttales nesten likt. Men en liten advarsel. Folk har en tendens til å tro hun enten heter Yatzy eller Yazzir (som i Arafat) <_< . Så hvis du ikke vil at folk skal tro hunden er oppkalt etter Arafat eller måtte forklare hele tida ville jeg gått for Juba :P . Men Jazzy er fint da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal være enig med deg i det med Molly og Bonnie :lol: Lakris er kult, men jeg vet ikke hvor kul jeg kommer til å føle meg når jeg står på Ekebergsletta og roper "Laaakriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis!" *ler*

Du kommer til å føle deg kjempekul:D (*flir* okey, jeg skal slutte å pese deg på godisnavn).

Nooen flere..:

Fenja

Daim

Ally

Vonda (hehe)

Holly

Kelly

Kitty (*knis*)

May

Mie/Mia

.. Ellers liker jeg molly og lucy best av navnene på listen. sånn utenom lakris selvsagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ser det ut på pollen akkurat nå:

Grace [ 0 ] [0.00%]

Lily [ 3 ] [7.89%]

Lucy [ 2 ] [5.26%]

Lakris [ 9 ] [23.68%]

Katie [ 3 ] [7.89%]

Jazzy [ 5 ] [13.16%]

Ella [ 5 ] [13.16%]

Juba [ 11 ] [28.95%]

At dette skal være vanskelig :lol: Selv om jeg synes Juba er knallkult, så kan jeg helt ærlig talt ikke se for meg at jeg kaller henne for det, altså *ler* Heller ikke Lakris (sorry, Ingvild), men det er også et kult navn, just not for me... Så får vi se, det er jo fortsatt seks uker igjen til jeg skal hente henne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemte på Ella jeg. Synes det er pent og passer veldig godt sammen med Josie :P

Jeg liker også Ella, og det passer bra til "temaet" jeg har på hundenavn :lol: Josie er oppkalt etter en sang jeg liker kjempegodt, av et band jeg liker enda bedre *ler* Ella Fitzgerald er jo også en av mine favorittartister :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vill gitt ei svart belgertuppe et mye mer grasiøst navn enn "Ella" eller "Juba".. Synes ikke det passer til en belger, av en eller annen grunn.. De er liksom for flotte for sånne navn :lol:

Jeg liker navn som inneholder bokstaven/lyden -i.

F.eks. Mitzsi, Ally, Tillie osv..

Men nå har du jo Josie, da.. Som likner på den typen navn JEG liker best. :S

EDIT..

Her er også noen belgiske navn:

- Camille (uttales Camill)

- Lea

- Milou (uttales Milu)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Grace - Enig med BP, det er ikke et fint navn :lol:

2. Lily - er fint, men for meg så er det en rød cocker-tispe.. Men det er ikke min hund.. hehe

3. Lucy - in the sky with diamonds, så har du sangen og.. hehe

4. Lakris- Altså! Det er en halvbror av Emma det! Han "heter" Virus Lakristroll..

5. Molly- Det er jo allerede en Molly fra BP. Molly er Molly terven til Elin (helt enig, det er bare en Molly fra BP)

6. Bonnie- Jeg forbinder det navnet med en feit buhundtispe :P

7. Katie- Fint, og jeg syns ikke det er tungt å si :P

8. Jazzy- Ligner for mye på Yatzie, som er en annen mestvinnende groenendaeltispe (vi har ambisjoner ja!)

9. Ella- Ella er fint, syns jeg, men det minner meg sterkt om en dalmistispe jeg kjente.. Hun var forøvrig veldig pen *ler*

10. Carly - Nei, fysj! *flir*

Juba er morsomt, men jeg synes det høres litt "pompøst" og mandig ut :P

Pompøst og mandig? Hallo? Hva er pompøst med juba? Eller mandig? *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med nytt familiemedlem, Miriam:)

Navn ja.. Mange morsomme forslag her.. Ikea... :P

Utrolig bra!

Jolene er jo fantastisk!

Ayla også er flott. Stemmer for Ayla jeg:)

Misty

Girty

Taloola

Meggan

:P

noen tilleggsforslag fra meg, ellers var det jo mange bra her.

Gratulerer igjen Miriam :)

Takker så mye for alle gratulasjoner :P Og for navneforslagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...