Gå til innhold
Hundesonen.no

Min ventetråd


Miriam

Recommended Posts

  • Svar 385
  • Created
  • Siste svar

Duuu, hun kan jo bare hete en ting da.. Blondie:D det kommer til å passe som fot i hose.

Ellers, Debbie (Debbie Harry), Lykke Li (Lykke Li Timotei, svensk artist), Bonnie (Tyler), Katie (Melua)... Åh, men Blondie er jo best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes fremdeles Jolene (eller Joleen? begynte plutselig å lure...) er det kuleste,

men se her vilka balla blues-brudar jag fann:

Bessie (litt likt Josie i lyden)

Lucille

Trixie

Sippie

Fannie May

Ellers har du mere moderne kuule damer som

Latifah

Lauryn

Sharleen

Jazzy igjen, er jo vår egen Radka ikke å forglemme,

...

Men de fra istad er bedre, synes jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kommende belgertott, så kjekt! :P Og ikke minst lykke til med navnevalget. Likte Tuppetrolls forslag, med Luca(Tuppetroll, tenker du på Suzanne Vegas sang, "Luka", eller?), men det navnet er mitt! :P

Ja, "my name is Luca. I live on the second floor" *tralle*

Mye tøffe navneforslag her - jeg synes du burde ha et navn som ikke har i ending, siden Josie har det. det blir fort veldig likt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. dette med ending.. Mine hunder er iallefall sånn at dersom jeg roper på en, kommer begge, og uansett vet de veldig godt hvem jeg snakker til sånn elelrs (nå har ikke de SÅ like navn da, ZimZim og Knott er jo lett å skille), og jeg vet det er flere som har flere hunder som har det sånn. Jeg ville heller fokusert på å ha et navn som "ligger godt i munnen", som Blondie, Debbie, Luca (men som er et guttenavn i mitt hode), Molly- you name it.

EDIT: og så lenge du ligger unna navn som Jolene, som begynner med samme lyd, så tror jeg heller ikke det er noen fare altså. Det er stor forskjell på Josie og Blondie, selv om de ender likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dixi eller trixi :P:P:P:P:P

Eller Hundo? :P

Ang. dette med ending.. Mine hunder er iallefall sånn at dersom jeg roper på en, kommer begge, og uansett vet de veldig godt hvem jeg snakker til sånn elelrs (nå har ikke de SÅ like navn da, ZimZim og Knott er jo lett å skille), og jeg vet det er flere som har flere hunder som har det sånn. Jeg ville heller fokusert på å ha et navn som "ligger godt i munnen", som Blondie, Debbie, Luca (men som er et guttenavn i mitt hode), Molly- you name it.

EDIT: og så lenge du ligger unna navn som Jolene, som begynner med samme lyd, så tror jeg heller ikke det er noen fare altså. Det er stor forskjell på Josie og Blondie, selv om de ender likt.

Ja, det er (ikke helt overraskende) det jeg også har tenkt en del på, det må være noe som er enkelt å uttale, lett å huske og gjerne feminint... Og gjerne noe fra en sanger el.l. :P Kresen, jeg? :P

Takker for alle gode forslag :P Tenkte jeg skulle sette opp en "Topp ti"-liste snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, "my name is Luca. I live on the second floor" *tralle*

Mye tøffe navneforslag her - jeg synes du burde ha et navn som ikke har i ending, siden Josie har det. det blir fort veldig likt :P

Den er fiiin :P

Luca er egentlig et veldig fint navn synes jeg. Det er litt "unisex" synes både hanner og tisper kan hete det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å se nurket.

Nå har jeg 3 tispenavn på lur som jeg synes er veldig fine, som ikke står oppført under hundenavn på canis osv og som ingen andre hunder jeg har møtt heter. Men ettersom jeg ikke har helt bestemt hvem av de jeg skal bruke så blir detta litt vanskelig:)

Her er noen forslag på tispenavn som har vært på min liste hvertfall:) Karma, Gaya, Cirka, Enya, Arja, Tindra og Collett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*spent på Topp 10-liste*

Men siden du var litt inne på musikk og ting og tang, har jeg søkt litt på noen jazzartister (av alle ting..) da :P, og kom fram til noe her i hvert fall:

Judy

Mindi

Della

Keely

Jeri

Wesla

Connee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er lista med samtlige navnforslag (tror jeg), noen kommer sikkert flere ganger, og jeg har også satt på kommentarer på (de fleste) navnene til hvorfor jeg velger dem/ikke velger dem til "Topp ti".

Jenna - sorry, det blir for mange assosiasjoner til Jenna Jameson

Rosa - Næh... Ikke helt "meg"

Grace - har jeg veldig lyst til å kalle henne, men BP er sterkt i mot det :P Allikevel kommer den med på topp ti

Perle - Næh...

Glede

Pink

My - hehe, det er en intern spøk fra ungdomsskolen og jeg kan knapt si det uten å bryte sammen i latterkrampe ;)

Etsy - litt for likt "etse" (som i syre) for min del

Lily - ja

Lucy - ja

Gypsie - sigøyner?

Glorie - med min bakgrunn blir det litt "feil"

Google - tja...?

Grete - det er mamma det :closedeyes:

Luca - for likt Lucas

Quila

Keyla

Vila

Lakris - ja

Janis (Joplin) nja...

Diva

Donna

Kate

Michelle

Celine

Dion

Ayla

Tina

Jessica

Lene Alexandra

Sillycone

Aylar

Ilja

Imre

Oda

Støy

Liten

Blåndi

Ally

Nelly

Harry

Smule

Blackie

Blossom

Peanut

Karma

Carmen

Noir (utt: noàr)

Vinter

Luna

Måne

Tinkerbell

Jolene

Nina

Simone

Etta

Axelle

Billie

Velma

Roxie

Empty (eller "MT" med engelsk uttale)

Monkey

Crazy

Dotti

Dotta

Dotten

Punk

Punky

Sol

Alpha

Milla

Millie

Molly - ja

Mandy

Blondie

Debbie

Lykke Li

Bonnie (Tyler) - ja

Katie (Melua) - ja

Bessie

Lucille

Trixie

Sippie

Fannie May

Latifah

Lauryn

Sharleen

Jazzy - ja

Dixi

Trixi

Miel

Ayla

Embla

Tella

Hera

Lara

Tara

Carmen

Lola

Lita

Lizzie

Lettie

Tirna (som i Noir)

Atlanta

Ella - ja

Bonnie

Carly - ja

Christa

Pepsi

Dakota

Sammy

Elena

Enya

Eira

Fame

Toca

Sherry

Gipsy

Edith

Julia

Kaoma

Katie

Kelly

Dirty Diana

Aisha

Laura

Tanita

Texas

Satyra

Tyra

Aprisa (spansk for "kvikk")

Perra (spansk for "tispe")

Kobra el. Cobra

Ora

Karma

Gaya

Cirka

Arja

Tindra

Collett

Judy - for likt Josie

Mindi

Della

Keely

Jeri

Wesla

Connee

Så: Lista, i tilfeldig rekkefølge:

1. Grace (sorry, BP :P)

2. Lily

3. Lucy

4. Lakris

5. Molly

6. Bonnie

7. Katie

8. Jazzy

9. Ella

10. Carly

...hmmm... Jeg føler vel egentlig at det ble en litt annerledes liste enn hva jeg hadde sett for meg som topp ti, men det er nå en gang sånn det er.. Jeg kom også på at jeg helst styrer unna navn som slutter på -a, jeg vet ikke helt hvorfor... Fremdeles er jeg åpen for forslag, og har dere argumenter for hvorfor jeg bør ta med et navn som ikke står på topp ti, så kom med dem :P

Edit: Rettet litt skriveleifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Så: Lista, i tilfeldig rekkefølge:

1. Grace (sorry, BP :P)

2. Lily

3. Lucy

4. Lakris

5. Molly

6. Bonnie

7. Katie

8. Jazzy

9. Ella

10. Carly

...hmmm... Jeg føler vel egentlig at det ble en litt annerledes liste enn hva jeg hadde sett for meg som topp ti, men det er nå en gang sånn det er.. Jeg kom også på at jeg helst styrer unna navn som slutter på -a, jeg vet ikke helt hvorfor... Fremdeles er jeg åpen for forslag, og har dere argumenter for hvorfor jeg bør ta med et navn som ikke står på topp ti, så kom med dem ;)

Edit: Rettet litt skriveleifer

Stemmer sterkt imot Grace *ler*

Stemmer veldig for Lily eller Ella

Stemmer litt imot Molly, har allerede en Mollybelger (søsteren til Kia)........

Bonnie *ler* Bonnie er airdaleterrier *Fnis*

Myggen

Mille

Q (kju)

Har man nevnt Juba?

Dum og deilig Juba jubaaaaaaaaaa

åsså en morsom en fra mitt veldig private reportoar - IKKE

he he he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...