Gå til innhold
Hundesonen.no

Sosialt samvær i Lillestrøm?


LeneG

Recommended Posts

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar
Dere får ta med stol dere og, da :P hehe. Og kaffe og kaker. Så kan vi ha kaffeslabberas. *fnis*

Jeg krysser fingrene for fint vær! Det er meldt strålende sol på søndag.. <_<

Jeg så det <_<

Edit: Så på detaljert kart på Yr.no at regnet forsvinner kl:12.00 på lørdag. Håper det stemmer.

Forresten så var jeg inne på tanken å ta med en kaffeskvett før du nevnte det :lol: (uhelbrederlig kaffekjerring)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Vi kommer gjerne, vi! Har fri hele helgen og sitter bare her og venter på at dere skal bli enige om et eller annet..

For OSS spiller det ingen rolle hvor og når det er - jeg finner bare fram kartboken og kjører etter beste evne dit dere har avtalt.

Guttene mine tåler all slagsvær, føre og underlag, de. (Det er værre med meg!)

Men det er meldt SOL og 7 grader varmt - så jeg skal nok overleve jeg også, da..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Vi kommer gjerne, vi! Har fri hele helgen og sitter bare her og venter på at dere skal bli enige om et eller annet..

For OSS spiller det ingen rolle hvor og når det er - jeg finner bare fram kartboken og kjører etter beste evne dit dere har avtalt.

Guttene mine tåler all slagsvær, føre og underlag, de. (Det er værre med meg!)

Men det er meldt SOL og 7 grader varmt - så jeg skal nok overleve jeg også, da..

Susanne

Så koselig :)

Regner med du ser lenger opp i tråden hvor det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey bare sånn at jeg har alt klart: Stikkvei inn fra Rolf Olsensvei jorder ++ Hvor de kan løpe løs (følger vei beskrivelse fra gulesider jeg,) kl. 13.00 imorgen, lørdag? Det var riktig ikke sant :closedeyes:

Kunne noen sende en PM med en tlf nr til noen som vet hvor det er jeg kan ringe hvis jeg kjører meg bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey bare sånn at jeg har alt klart: Stikkvei inn fra Rolf Olsensvei jorder ++ Hvor de kan løpe løs (følger vei beskrivelse fra gulesider jeg,) kl. 13.00 imorgen, lørdag? Det var riktig ikke sant :closedeyes:

Kunne noen sende en PM med en tlf nr til noen som vet hvor det er jeg kan ringe hvis jeg kjører meg bort?

Helt riktig :ahappy: Jeg har sendt deg PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en ganske sølete og kald fornøyelse - men veldig, veldig hyggelig for både to- og firebente!

6 hunder der, og selv om det var litt variasjon på lekingen deres, så tror jeg nok de hadde det riktig så kjekt der i søla - sølebad skal jo være fint for huden sies det!

Og slik som flere av oss to-bente så ut etter alle disse hoppende hundene - ja, vi kommer til å være bebymyke og skinne i ukesvis nå...

Flott tiltak, Bessie!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en ganske sølete og kald fornøyelse - men veldig, veldig hyggelig for både to- og firebente!

6 hunder der, og selv om det var litt variasjon på lekingen deres, så tror jeg nok de hadde det riktig så kjekt der i søla - sølebad skal jo være fint for huden sies det!

Og slik som flere av oss to-bente så ut etter alle disse hoppende hundene - ja, vi kommer til å være bebymyke og skinne i ukesvis nå...

Flott tiltak, Bessie!

Susanne

Signèrer alt du har skrevet over Susanne. Har en veldig fornøyd langbeint gutt liggende i soffaen her, etter å ha vært en tur innom badekaret seff :) Som det rant av søle...Alle de flotte poteavtrykkene fra Chess midt oppå ryggen ble dessverre også borte :) Tenkte på dere andre med mere pels enn meg, stakkars dere.

Og så koselig det var da Bessie sto og ventet på oss og ønsket alle velkommen, deretter trakk hun seg litt til siden og overlot arenaen til de lekelystne, men hun passet på at alle hygget seg :)

Dette gjør vi gjerne igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig treff, dette må gjentas! De tre små grisene (det vil da si Norma, Orry og meg selv :)) hoppet i dusjen når vi kom hjem, og ser heldigvis mer eller mindre presentable ut igjen :)

Norma storkoste seg (M & M var kule lekekamerater altså :)), og jeg tror nok Orry var fornøyd han også. Selv om han synes det er fryktelig kjedelig at menneskene bare står stille (man må GÅ må vite!), og ikke hjalp det å bjeffe seg til godis heller. Stakkars *flir*

Gleder meg til bilder av gjørmedyra! Og igjen, takk for skyss Tøfflus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...

Tror faktisk Orry skulle ta en liten prat med M&M (Mac og Moses) angående hvordan man får ristet ut godbiter fra eiere - DET skjønte ikke noen av gutta' mine noe som helst av, men jeg så at Orry i alle fall greide å riste ut noen av flere...

Og ja - Norma var superkul ifølge gutta' her! Så "løpete" - totalt ufarlig på alle måter, og baaaare morsom!

"Langbein" til Tøfflus var jo BARE slitsom når han vel satte igang å løpe - han MÅ (til neste gang) skjønne at han dels må løpe i mindre runder, og i tillegg veldig mye saktere...

Bessie var jo baaare supersøt, og så utrolig deilig å kose med, da... Så varm, myk og god!

Hun ble kanskje fraløpt, men jeg håper innerlig at hun hadde et par fine timer der hun også.. Og eieren hennes SLIPPER jo all denne gjørme, da! (for en luksus!)

Chess tror jeg ikke at mine gutter engang oppdaget... HUN hadde jo bare to ønsker - enten inn i bilen, eller løpe etter "Langbein", og that's it, liksom..

Men ja takk, neste gang: LITT mindre gjørme og søle, please?

Men når det er sagt, vi hadde vi møtt opp i morgen også vi...

Litt søle har da aldri drept noen (tror jeg), og det er så absolutt VERDT det når man ser hvor deilig slitne hundene er etter et slikt treff!

Som vi også snakket om - VI også treffer stort sett bare rase-venner på slike hundetreff.

Men det er faktisk mere moro, og mye mere lærerikt for hundene, å få komme på treff og lære seg å omgås med andre hundetyper/raser.

Så bilder av gjørmebryterne ser vi gjerne, ja...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi takker for hyggelig treff vi også! :) Chessea er rimelig utslått, så det passer helt utmerket for en krpøling som meg å få luftet henne på den måten. Og hun som har fått seg en ny saluki-loverboy.

Vi blir gjerne med flere ganger, kanskje også på en gåtur? Forhåpentlig vis tørker jordene litt fremover slik at vi med dottehunder får en litt enklere jobb etterpå. Hundene koser seg nok uansett.

Jeg må si jeg digget gutta til Susanne. Det var moro å se Beardiser i et litt annet miljø enn i utstillingsringen. Og for ikke å snakke om Norma, som var så liten og valpene. Forøvrig likte jeg godt alle hundene som deltok, og det er jo absolutt en fordel. Det var overhode ikke noen ulempe at det var andre raser enn vannhunder med på treffet. Jeg tror Chessea har godt av å omgås andre raser. Om ikke leke med de, så i alle fall oppdage at det finnes annet enn portiser liksom. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...

Tror faktisk Orry skulle ta en liten prat med M&M (Mac og Moses) angående hvordan man får ristet ut godbiter fra eiere - DET skjønte ikke noen av gutta' mine noe som helst av, men jeg så at Orry i alle fall greide å riste ut noen av flere...

Som sagt så synes Orrisen det er kjedelig at de tobente står stille, så han har funnet ut at det å bjeffe litt fører til at han får godis for og holde kjeft *kremt* :)

Og ja - Norma var superkul ifølge gutta' her! Så "løpete" - totalt ufarlig på alle måter, og baaaare morsom!

Norma elsket gutta dine, hun synes nemlig det er såååå stas å bli løpt etter. Og det er jo bare gøy å bli knøvla i gjørme også *ler* Forresten synes jeg at Moses (det er han bruneste sant? Jeg surrer nemlig litt...) hadde utrolig pene øyne, når de først tittet fram bak all luggen. Jeg fikk forresten et helt annet syn på rasen etter å ha sett dem i dag! Jeg har jo bare sett dem i utstillingsringen før og ikke merket meg dem nevneverdig, men FY, for en herlig rase :) Flotte, flotte hunder du hadde med altså!

Ellers synes jeg Chessea var herlig, hun hadde en skikkelig "fisefin" aura over seg *ler* Bessie var jo også helt herlig, og håper hun fikk noen positive erfaringer ut av dagen.

Herr Saluki var jo et syn for seg selv, den rasen er så elegant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå angrer jeg skikkelig på at jeg ikke ble med på Lillestrømtreff altså... <_<

Høres ut som om dere hadde en topp dag, og jeg gleder meg til å se bilder fra gjørmebading... :)

Scilos vil også gjerne leke i gjørma. Fibi var svært fornøyd med skogstur med Snorre i dag hun, selvom Snorre heller ville vært i Lillestrøm. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer veldig for å få besøk av en greker i lillestrøm! Nå vet jeg ikke hva Chessea ville sagt, men jeg tror ganske sikkert at mor ville blitt temmelig forelska.. :)

Call on me, og jeg er med på nytt treff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lurer på om dette er løsningen? Rett og slett at jeg gjør det selv  - Nå fikk jeg noe å tenke på. Takk for tips 👍😊
    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...