Gå til innhold
Hundesonen.no

Min lille Sita :)


Cloudberry
 Share

Recommended Posts

Hei!

Er helt ny på dyresonen, så tenkte å presentere meg og hunden min Sita :D

Jeg er en 23 år gammel student som bor i Trondheim, og Sita er en 6 mnd gammel mops som jeg kjøpte sammen med min samboer i november. Det er første gang med hund for oss begge, så det kan godt hende det kommer endel spørsmål fra denne kanten etterhvert!

Det var ikke helt enkelt å få lastet opp bilde, men prøver:

PC317465.jpg

*Dobbelpost. Vennligst bruk redigeringsfunksjonen. mod. Raksha*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjempe nydelig var hun :ahappy:

jeg har en mops selv, kan jo benytte annledningen til å spørre dere andre med mops om hvor mye hunden deres veide (hvor stor den var) ved 14og16 ukers alder..

Veide min forige uke, da var han 14 uker å veide 2,6 kilo..

Sita var 4 kg da hun var 14 uker gammel, og nå er hun 7 kg. Men hun har hele tiden vært størst i kullet sitt, så utviklingen er sikkert veldig individuell.

Forresten, veier du ham hjemme på badevekta? Da kan det hende den ikke viser helt rett, de er ofte unøyaktige, og særlig ved så liten vekt. Du kan jo prøve å holde ham og stille deg på vekta, og så bare veie deg alene. Kan hende det blir mer korrekt. Vi har veid Sita hos dyrlegen, så regner med den viser riktig. Hjemme bruker vi denne metoden :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sita var 4 kg da hun var 14 uker gammel, og nå er hun 7 kg. Men hun har hele tiden vært størst i kullet sitt, så utviklingen er sikkert veldig individuell.

Forresten, veier du ham hjemme på badevekta? Da kan det hende den ikke viser helt rett, de er ofte unøyaktige, og særlig ved så liten vekt. Du kan jo prøve å holde ham og stille deg på vekta, og så bare veie deg alene. Kan hende det blir mer korrekt. Vi har veid Sita hos dyrlegen, så regner med den viser riktig. Hjemme bruker vi denne metoden :ahappy:

Okei, nei har veiet han hos dyrlegen og i dyrebuttiken.

Men han var liten i kullet sitt da :lol: Så det er sikkert forskjellig som du sier.

Hvor fikk du din nydelige fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Takk, Wheatentass ;)

Idag har vi vært hos veterinæren. Jeg la nemlig merke til at Sita tisset rosa imorges, ikke gult. Ringte dyrlegen og dro på drop-in i ettermiddag. Til min store overraskelse ville Sita faktisk tisse med meg og dyrlegen som ivrige tilskuere, slik at dyrlegen fikk samlet opp nok til en prøve. Hehe, jeg syntes det var litt komisk med den lille koppen og greier. Prøven viste masse bakterier, så nå er lille snuppa mi på antibiotikakur for urinveisinfeksjon. Maskert i leverpostei var det ikke noe problem å få i henne medisinen ;)

Det går forøvrig bedre og bedre hos veterinæren, det virker som det er kjempemoro å gå dit, springer rundt og snuser og kan ikke få nok oppmerksomhet fra de ansatte :P Hun var tilogmed forholdsvis flink til å vise tenner, og det er et stort fremskritt ;)

Forresten glemte jeg selvfølgelig å spørre om man må ta noen forhåndsregler med hund med uvi, så om noen leser her og vet om noe blir jeg takknemlig for info :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...