Gå til innhold
Hundesonen.no

I morgen blir det tur til vetrinæren..


Ina

Recommended Posts

Den siste uka har ikke Eso holdt på maten sin. Har diarè, så han greier ikke å holde seg, å har gjort i fra seg inne flere ganger om dagen.

Alt som kommer ut er "gjørme"/vann..

Han har gått på ris og biola i denne uka, men han holder ikke på det heller. Mulig at han rett og slett ikke tåler ris?

Uansett, de vanlige kjerringrådene funker ikke, så i morgen tar vi turen ned til dyrlegen så vi får en stopp på dette.

Han er frisk og fin ellers, like mye energi, og like glad!

Jeg vet ikke helt hva vetrinæren kommer til å gjøre med dette men, han får forhåpentligvis noe "sterkere saker" som stopper dette, også spørs det om de anbefaler at vi prøver å bytte for.

Litt merkelig, han har jo fungert helt fint på Royal Canin fram til nå, plutselig så skar det seg helt.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diaree kan komme av andre ting enn foret/matallargi.. det kan være stress, at han har fått i seg noe rart.. eller lignende...

Jeg bruker sensitive foret til Royal Canine, og det funker kjempebra! :P

Lykke til hos Dyrlegen da! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdags kveld slutta jeg med å gi ham i ris. I går og idag så har han fått vanlig tørrfor i vanlig mengde, avføringa er nesten helt fin igjen :) Så jeg sparte denne vetrinærturen ettersom det ble en så brå "forrandring" på ham :D

Virker rett og slett som han ikke tålte risen, eller at han bare hadde "stress mage" i noen dager. Skal ihvertfall følge med i dagene fremover, er det tegn til at han blir dårlig igjen, så er det bare å reise ned med ham :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdags kveld slutta jeg med å gi ham i ris. I går og idag så har han fått vanlig tørrfor i vanlig mengde, avføringa er nesten helt fin igjen :) Så jeg sparte denne vetrinærturen ettersom det ble en så brå "forrandring" på ham :D

Virker rett og slett som han ikke tålte risen, eller at han bare hadde "stress mage" i noen dager. Skal ihvertfall følge med i dagene fremover, er det tegn til at han blir dårlig igjen, så er det bare å reise ned med ham :D

Ris er et gammelt kjerringråd som ikke funker...

Bløt mage kommer en sjelden gang,og på valper enda lettere - de får i seg masse bakterier som tarmene ikke helt klarer å hanskes med.

Om en hund blir løs i magen - gi vanlig tørrfor, littegranne biola/kulturmelk og hold et øye med varighet.

Fint han er bedre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdags kveld slutta jeg med å gi ham i ris. I går og idag så har han fått vanlig tørrfor i vanlig mengde, avføringa er nesten helt fin igjen :) Så jeg sparte denne vetrinærturen ettersom det ble en så brå "forrandring" på ham :D

Virker rett og slett som han ikke tålte risen, eller at han bare hadde "stress mage" i noen dager. Skal ihvertfall følge med i dagene fremover, er det tegn til at han blir dårlig igjen, så er det bare å reise ned med ham :D

godt å høre han var fin igjen! forresten nå er det lenge siden jeg har sett bilder av Eso! kan du legge ut noen nye?? :D han er så fin gutt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...