Gå til innhold
Hundesonen.no

Agility i Trondheim


ella.sh

Recommended Posts

Noen som kjenner til AG-miljøet i Trondheim? Hvem holder nybegynnerkurs, og evt. hvem bør man velge dersom man har lyst til å fortsette med treninger og kanskje etterhvert konkurranser? Knerten er snart 8 mnd, så vi får ikke begynt helt enda, men vil gjerne se på noen treninger/konkurranser og sette meg inn i det så lenge :rolleyes: Har prøvd oss på litt tunnel, vippe og basis føring, og han elsker å holde på med det,men synes foreløpig det er alt for lite fart i mamma :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondheim hundeskole har kurs for nybegynnere og viderekomne. Flinke instruktører og egen bane der man kan trene gratis (eller for 200 i året for å være nøyaktig) mens man går kurs og etterpå.

Så flott :rolleyes: Hvilken av avdelingene deres har bane? Har gått valpekurs hos Trondheim hundeskole ute ved Ranheim tidligere, og var veldig fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle byens agilitybaner ligger ved Skjetlein/Stavsøra/Klett. Både Trondheim Hundeskole sin, Nidaros Brukshundklubb sin og Schäferklubben sin (og har ikke beardisklubben område der også, Heidi? Med agilitybane eller?).

Jeg gikk helgekurs i agility hos Nidaros, og var overhodet ikke fornøyd med selve kurset. Derimot var det mulighet til å bli med på fellestreninger (de har tre nivå - nybegynner, mellom og videregående) og det er også mulig å trene der så mye man vil når banen er ledig. Pga beliggenhet kommer jeg meg ikke til banen, så jeg får ikke trent (man er avhengig av bil for å komme seg dit, og siden jeg er 17 må mamma/pappa kjøre meg og det er ikke alltid like enkelt å få ordnet så veldig ofte). Det burde helt klart vært en ag-bane på østsida av byen også, tilgjengelig til trening når man vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle byens agilitybaner ligger ved Skjetlein/Stavsøra/Klett. Både Trondheim Hundeskole sin, Nidaros Brukshundklubb sin og Schäferklubben sin (og har ikke beardisklubben område der også, Heidi? Med agilitybane eller?).

Jeg gikk helgekurs i agility hos Nidaros, og var overhodet ikke fornøyd med selve kurset. Derimot var det mulighet til å bli med på fellestreninger (de har tre nivå - nybegynner, mellom og videregående) og det er også mulig å trene der så mye man vil når banen er ledig. Pga beliggenhet kommer jeg meg ikke til banen, så jeg får ikke trent (man er avhengig av bil for å komme seg dit, og siden jeg er 17 må mamma/pappa kjøre meg og det er ikke alltid like enkelt å få ordnet så veldig ofte). Det burde helt klart vært en ag-bane på østsida av byen også, tilgjengelig til trening når man vil!

Uff, det skulle vært noe nærmere sentrum! Vi kommer oss rundt ved hjelp av buss... Vi skulle også ønske det var noe innendørs, da Knerten synes vind og vær ikke er noe særlig, liten chihuahua som han jo er! :wub: Hehe!

Noen som vet hvor jeg kan finne oversikt over konkurranser i området? Hadde vært gøy å dra og se på en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Drar litt i den tråden jeg ..

Den banen på Stavsøra. Må den leies inn? Står utstyr ut? Lurte på om det var mulige at man kunne kjøre opp og prøve litt.

Jeg har nemlig lyst til og prøve litt med bikkja. Men er det lov og dra opp og teste banen? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar litt i den tråden jeg ..

Den banen på Stavsøra. Må den leies inn? Står utstyr ut? Lurte på om det var mulige at man kunne kjøre opp og prøve litt.

Jeg har nemlig lyst til og prøve litt med bikkja. Men er det lov og dra opp og teste banen? :)

Det er sikkert ikke veldig populært nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar litt i den tråden jeg ..

Den banen på Stavsøra. Må den leies inn? Står utstyr ut? Lurte på om det var mulige at man kunne kjøre opp og prøve litt.

Jeg har nemlig lyst til og prøve litt med bikkja. Men er det lov og dra opp og teste banen? :ahappy:

For å benytte banen til Nidaros BHK så krever klubben at en skal være medlem og ha gjennomført nybegynnerkurs. Dette er selvfølgelig for hundens sikkerhet. Agility er gøy, men en kan også pådra hunden skade om en ikke vet hva en gjør.

Noen som er nysgjerrig og se hva dette er - ja da har Nidaros BHK agility stevne på banen på Stavsøra 23. mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
ok :P

Vi har drevet med noe Ag før ja. Gått noen treninger også med ikke hos nidaros..

Skal komme meg på stevne 23 mai og se!

Vil bare tipse om stevnet imorgen på Lundamo. Gauldal hundeklubb som arrangerer. Har også vært stevne idag, men er litt sent å si ifra om det kanskje :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. hvis du kjører forbi Ler så er vel Lundamo neste tettsted og det er skilta fra E6. Men hvis du kjører forbi Lundamo Kro så har du kjørt ca 50 meter for langt :P Stevnet foregår på idrettsplassen/fotballbanen til Lundamo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...