Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilder på minstall.no


Mirai

Recommended Posts

  • Svar 314
  • Created
  • Siste svar

Jeg håper ikke jeg er en liten fjortiss unge :) (11 år). Har vært medlem på minstall en stund.. Jeg synes det var kjempemorsomt. Jeg har aldri tatt bilder akkurat. Jeg har brukt mine egne av Nikita og alltid hatt en person jeg hadde tilatelse fra. Så sluttet jeg når jeg inså hvor dumt det var! Fult av folk som stjeler bilder, de setter seg helt inn i det som det er ekte. Prøver å selge som bare f***! Glad jeg slutta. Det med rasene er også rart "/ Jeg har for min del vokst opp med hunder og kan rasene sånn passe :) Har aldri opplevd at noen har stjålet fra min side, men ikke så mange som har sett den siden min da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den mest kreative løgnen jeg har sett på lenge :)

Kreativ ja. Bare se hva hun har skrevet selv:

Foto: Tonje (tanta mi) og det er 100% copyright så tar du det så er det rett til staben!! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg rapportere selvom jeg ikke aner hvem som har tatt bilde? Men jeg er 100% sikker på at det er Aysha. Hun har samme bånd, navne tag og halsbånd på bildet, og er prikk lik. Og hun som har bildet skiriver at det er hennes kjære hannhund Felix <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg rapportere selvom jeg ikke aner hvem som har tatt bilde? Men jeg er 100% sikker på at det er Aysha. Hun har samme bånd, navne tag og halsbånd på bildet, og er prikk lik. Og hun som har bildet skiriver at det er hennes kjære hannhund Felix <_<

Trur du faktisk må ha tatt bildet selv. Trur ikke hunder går under den loven som folk gjør, at du ikke kan publisere bilder av folk uten deres tillatelse uten at det er av allmenn interesse.

Ang å trekke tilbake tillatelse aner jeg egentlig ikke om er tillatt i følge lovverket, men egentlig noe "usportslig" må jeg innrømme. Det går jo an å la det bli med det bildet, og ikke tillate de å bruke fler bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å søke opp navnet på oppdrettere? Jeg fikk en forespørsel om bruk av bilde fra ei for en stund siden, og siden hun sendte mail til meg fikk jeg det fulle navnet hennes. Jeg svarte at hun ikke fikk lov til å bruke bilder fra siden min, men jeg har på følelsen av at hun har gjort det allikevel. Jeg aner ikke hva oppdretternavnet hennes kan være, men veit altså hennes fulle navn i virkeligheten. Kan jeg på en eller annen måte få søkt henne opp da? Syns det var litt komplisert og uforståelig system der, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur du faktisk må ha tatt bildet selv. Trur ikke hunder går under den loven som folk gjør, at du ikke kan publisere bilder av folk uten deres tillatelse uten at det er av allmenn interesse.

Ang å trekke tilbake tillatelse aner jeg egentlig ikke om er tillatt i følge lovverket, men egentlig noe "usportslig" må jeg innrømme. Det går jo an å la det bli med det bildet, og ikke tillate de å bruke fler bilder.

Det er faktisk ikke tillatelse på et konkret bilde?

EDIT; Dårlig skrevet. Hun spurte aldri om tillatelse på et konkret bilde. Og i hvertfall ikke til å si at det er tantas hund og at den er stilt ditt og datt her og der etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å søke opp navnet på oppdrettere? Jeg fikk en forespørsel om bruk av bilde fra ei for en stund siden, og siden hun sendte mail til meg fikk jeg det fulle navnet hennes. Jeg svarte at hun ikke fikk lov til å bruke bilder fra siden min, men jeg har på følelsen av at hun har gjort det allikevel. Jeg aner ikke hva oppdretternavnet hennes kan være, men veit altså hennes fulle navn i virkeligheten. Kan jeg på en eller annen måte få søkt henne opp da? Syns det var litt komplisert og uforståelig system der, jeg.

Hvis hunden og bildene er solgt fra noen andre (f.eks en oppdretter) kan du finne den infoen under tidligere eiere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om det hadde vært ho som tok bildet av Aysha, så hadde ho vel ikke skrivd at det er en hannhund ved navn Felix?

Man ser helt tydelig at det er en tispe. Man ser pattene (?) hennes. Men det må jo være noen jeg kjenner som har tatt det. Siden det er på min hytte, og alt utstyret på hunden er mitt. Og den hunden på bilde er ingen hannhund ved navn "Felix" Skal se om jeg får zoomet inn på tagen, for der står nemlig nr mitt. Ehm, litt desperat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aris er da blitt tispe og -

"Anjastasia

Anjastasia er ei veldig flott Flat Coated tispe. Hun har hatt 2kull, det ene var skuspiller-kullet som var på 5valper, men den ene døde. Det andre kullet var S-kullet. Der var det også 5valper, men alle der levde. Anjastasia heter faktisk Anjastasia og ikke Anastasia, det er tanten min sin hund, og det er hun som har skrivd navnet her for at det skulle bli riktig skrivd. Anjastasia kom på 5plass i en hundeutstilling på Starum i 2006 i Mai. Det var med 67 Flat Coated hunder så hun fikk en veldig bra plass i følge meg...hehe...I love you, Anjastasia...<33

Fakta:

Fulltnavn: Anjastasia

Kallenavn: Anjastasia

Alder: snart 5år

Født: 2. April 2002

Mor: Aramelja

Far: Timpen

Søsken: vet

STO0OR klem fra eieren og Anjastasia..."

Man kan vel strengt tatt rapportere for at hun setter bilde av MIN hund med denne teksten under?!?

EDIT; Nytt spml. Dersom jeg har gitt en person tillatelse kan hun da "selge" videre? Det er jo en annen person som nå bruker bildet enn hun jeg ga tillatelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 bruker(e) leser dette emnet xD Dette var styr dette, gikk inn på minstall nå får å søke etter noen hunder jeg kjenner/vet om. kanskje det blir slutt på det siden så mange bryr seg her på sonen? Det gjelder jo kaniner, hester og katter også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om det hadde vært ho som tok bildet av Aysha, så hadde ho vel ikke skrivd at det er en hannhund ved navn Felix?

Men veit du hvem som har tatt bildet? Du, en venn, en i familien din, en som har vært tilfeldigvis et sted du har vært? Det kan jo være at den som har tatt bildet av din hund har gitt tillatelse til henne å bruke det faktisk.

Det er faktisk ikke tillatelse på et konkret bilde?

EDIT; Dårlig skrevet. Hun spurte aldri om tillatelse på et konkret bilde. Og i hvertfall ikke til å si at det er tantas hund og at den er stilt ditt og datt her og der etc.

Trudde hu hadde spurt om å få tillattelse til å bruke et bilde og du hadde svart ja og nå angrer deg.... Har de ikke spurt om tillatelse kan du rapportere det inn ja.

Husk at mange av disse er små barn som faktisk ikke forstår copyrightloven. De kan søke bildet opp på google el.l., så da regner det med at de kan låne de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen 13 - 17 år gamle "unger" skal jo for f forstå at de ikke skal ta andres bilder! Spesielt når det står slike ting "bilder lånes ikke ut til minstall etc."

Sendt mail til noen av de folkene som har tatt mine bilder nå. Venter spent på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...