Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi har fått valp:) og nå har det kommet en til:)))


millis

Recommended Posts

  • Svar 216
  • Created
  • Siste svar
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Tusen takk :ahappy:

Kan jeg få spørre hvorfor de 2 var fra akkuratt Spania? Jeg tenker da på siden de er blandingshunder, hvorfor hente i fra Spania?

Her kommer den lange versjonen :lol:

Dexter og hans søster lå ute på finn.no.

Vi hadde lenge sett etter en blandingshund og var først nå magefølelsen nærmest skrek at dette er den rette!

Dexter som vi da fikk først hentet jeg i Oslo, visste ikke at han var fra spania før dagen jeg hentet ham. At han var fra Julie Rescue fant jeg ut da jeg fikk med valpebilder med adressen til hjemmesiden på. Rare damen hadde hentet seg hund der selv og tatt med seg to valper som hun ville omplassere her i Norge. For meg spilte det ingen trille hvor han kom fra. Fikk med pass og hundemat. Rare damen igjen gav meg en uåpnet stor sekk med valpemat for storehunder? men jeg tok i mot jeg var jo bra vetrinærfor som jeg gav vidre :D

Hun hadde ikke tatt ham med ut for det likte han vist ikke? bodde i blokk med barn og katter. Dette var bare tull for her var det ingen problem ute?

Så vi startet helt på scratch med en 4mndr gammel valp som hadde en fortid vi ikke vet noe særlig om og han kunne absolutt ingen verdens ting av kommandoer osv.

Dexter trengte vaksine og jeg ønsket en helsjekk av ham også. Tynn liten gutt full av gamle loppebitt og forferdelig pels ellers 100% frisk. Er jo bare noen mndr siden vi var på kontroll sist og gav ny vaksine og han er perfekt. Absolutt totalt perfekt ;) Vi har jobbet mye med selvtilliten hans også. Han var lenge Eldars lille utvekst :D

Nå er han ca 1,5år og jeg hadde gjordt det hele om igjen selv om det har vært mye jobb med å få ham slik han er.

At han var en adoptivhund/omplasseringshund kommer bare som et stort pluss ;)

Da jeg fikk med valpebildene av Dexter med adressen på ville jeg selvfølgelig inn der å se. Der var det jo en liten filmsnutt av ham også. Så ble jeg sittende å se på alle de andre hundene som også trengte nye hjem. Etter ca 6mndr kom det opp en sos der noen hunder var blitt reddet fra å bli avlivet og en av dem var lille Titus. På nytt fikk jeg denne magefølelsen at han skulle bli min. Jeg tok kontakt og gubbeluren min tok flyet ned å hentet ham. Gratis tur siden han tok med hunder til andre her i Norge som ventet på hundene sine. Titus var nesten på dagen 3mndr da han kom hjem. Han er tøffere enn toget selv om han er minst i størrelse. En kjeft med 4bein :D Alikevel er han tidenes største koseklump. Vil helst sitte på fanget og sove der, ja og bli bært rundt på. Var med han til helsesjekk også da han kom og han var også helt frisk, men med nesten samme matte fæle pelsen. På mandag (20april) blir han 1år :D

Små gutta mine er to sjarmerende gutter og det er flere som har ønsket seg samme rase? som dem. Sommergjester som har lyst å kidnappe dem med seg hjem :lol:

Så jeg har to Norske og to Spanske hunder, jeg er like glad i alle sammen og ville ikke byttet dem bort for alt i verden.

Vet det er flere som syns jeg er helt dust som ikke tok til meg norske omplasseringshunder men det gir jeg beng i, jeg følger magefølelsen min og dette var det rette for meg. Jeg angrer ikke et sekund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, kjempekoselig å høre :blink:

Godt det er flere som ser det samme som meg :)

Ellers så:

GRATULERER MED DAGEN, GRATULERER MED DAGEN, GRATULERER KJÆRE TITUS GRATULERER MED DAGEN!

Bursdagsbarnet er 1år i dag. Koser seg med griseøre nå :)

picture857mindre.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Sofus hadde besøk av mamma`n sin forrige helg :wub:

picture011btq.jpg

Like lange tunger? :wub:

picture015rxt.jpg

picture013eib.jpg

Vi skulle egentlig på valpetreff med alle søskene hans, men jeg ble syk og mannen var i Italia, typisk :whistle:

Ser ned på deg:

picture105d.jpg

VANN! Woohoooo..

picture839.jpg

Teamwork graving:

picture876.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...