Gå til innhold
Hundesonen.no

Sosialisering av hund på karmøy


Gry83

Recommended Posts

hei hei :P jeg har en border collie blandingstispe på 9 år som absolutt kunne trengt sosialisering med andre hunder.

jeg vil ikke dra på hundetreff der det er mange hunder med henne,da hun blir svært stresset av dette,og jeg vil jo ikke på noen måte gjøre problemene hennes verre enn de allerede er.

hun går greit sammen med andre hunder så lenge hun får tid til å bli kjent med dem,og dem ikke er for "pågående" i lek. blir det for mye,blir det fort halen mellom beina,glefsing og hyling/piping,altså klar beskjed om at dette liker jeg IKKE.

i møtesituasjoner med fremmede hunder kan hun sette i gang å bjeffe ukontrollerbart,og hun tør ikke å hilse på i det hele tatt. dette er jo ikke noe koselig,folk tror sikkert hun er en agressiv hund som vil "spise opp" deres hund,og dem trekker seg fort unna. men olivia er IKKE agressiv,kun usikker,hun har ALDRI angrepet en annen hund el.l,hun kun bjeffer.

jeg vil altså derfor veldig gjerne sosialisere henne med en eller max 2 andre hunder av gangen. trygge,stødige hunder med godt hundespråk. :P er det noen på karmøy som kunne vert til hjelp...? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fins det hundeklubb på karmøy da....? jeg har ikke bil,så er ikke så lett å komme seg frem og tilbake til haugesund... :icon_redface:

aner liksom ikke hvordan jeg skal gå frem heller,hvem jeg skal kontakte, etc. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en rolig og snill hund, som ikke leker så voldsom(han vil helst at noen skal springe etter ham) og bor på karmøy. Kan godt være med og sosialisere hunden din. Hvor på karmøy bor du? Er medlem i karmøy hundeklubb og der er de utrolig dyktige, kan appsolutt anbefale og melde seg inn der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jan: det høres supert ut! hadde vert veldig gøy å møtt dere. :hyper: jeg bor i skudeneshavn... hvor bor du? :lol:

vurderer å melde meg inn i karmøy hundeklubb etterhvert ja,hadde vert topp å få til det. :P litt greit å bli kjent med et medlem der først (deg :P),så jeg ikke føler meg så alene og ny i gjengen. :P hehe... trenger visst litt sosialisering selv også. ;p ler. :P

men altså,utrolig koselig om du + hunden har lyst å møte oss,å finne på et eller annet sammen med meg + hunden. :P fint for hunden min med litt forsiktig sosialisering med en hund først,så tar vi det derfra. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i åkrehamn. Det er jo ikke så langt unna. du får gi meg et vink om hva tid du vil treffes da :) Karmøy hundeklubb er en kjekk klubb. Det går faktisk noen ungdommer med hund der på 14-17 år, så jeg liker meg nå veldig godt :rolleyes: , siden det går folk på samme alder med samme interesse der. hvor gammel er du da? Er 16 selv, hadde jo vert kjekt hvis du var på rundt samme alder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal gjøre det vettu. :heart: akkurat nå er hun "sykemeldt" da,klarte å brekke ene ulvekloa på tur i går. :/ så må nok ta det med ro i nermeste framtid... skal til vetrinæren på mandag,mulig det er best å bare operere bort hele greia. så får bare se når hun er klar til sprell igjen. :D

er litt eldre enn deg jeg da,er 24. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo,kloa begynner å se bra ut nå. :)) den "døde" delen av kloa er i ferd med å dette av,og resten av kloa har grodd fint. ser ikke ut til å være vond heller. :D men blir nok et par "hviledager" til,tar ikke sjansen på at hun skal rive opp såret igjen på noen måte. *hønemor* :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du! så koseliiig å se deg her da! :):o

hehe,jeg er sikker på at dina ser kjempeflott ut,jeg er imponert over hvor flink du er til å klippe,jeg! ser jo helt profft ut,hvertfall i mine øyne. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink og flink fru Blom! ;) Er begrenset hvor fint når man må klippe med saks på en hund som i utgangspunktet HATER å bli klippet! ;) Spesielt når man nærmer seg føttene... Da tror Dina det er verdens undergang og at jeg skal kappe av føttene hennes:) Men hun blei no ganske fin til slutt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun ble jo kjempefiiin! :ahappy: synes du er flink,jeg. :drool:

nesten synd at olivia ikke er en klippe-rase,hun ELSKER å klippe seg! (klipper henne under potene samt noen lange,strie tuster som stikker ut her og der :lol:) hun blir helt hysterisk av lykke hver gang hun ser saksa.haha. :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...