Gå til innhold
Hundesonen.no

Passerings trening...?


alisha

Recommended Posts

Jeg er ikke kjent i bergen, er lange skogen og alle de stedene dere snakker om langt fra bystasjonen, føybanen og den blå steinen?

Langeskoven ligger på Fjøsangervejen mellem Bergen centrum og Bønes, hvorimod de 2 steder jeg har nævnt ligger i gåafstand af bystasjonen, Det ligger lige ved Klostergarasjen eller der er mulighed for at tage gratisbussen dertil fra bystasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar
De jeg snakker om er, den plads/parkeringsplads med lys er ved hurtigruteterminalen, der hvor danskebåden lagde til kaj før, der plejede biler at vente på at køre ombord.

Den anden er den hvor Jonsvoll kvartalet lå før, men der er ikke belysning.

Aha, der ja. Det er jo et genialt område å trene på sikkert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langeskoven ligger på Fjøsangervejen mellem Bergen centrum og Bønes, hvorimod de 2 steder jeg har nævnt ligger i gåafstand af bystasjonen, Det ligger lige ved Klostergarasjen eller der er mulighed for at tage gratisbussen dertil fra bystasjonen.

Åh ja, bønes har jeg hvert, men husker ikke helt hvem vei det var hehe..:hyper: er det langt fra bergen bystasjon og gå til langeskogen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh ja, bønes har jeg hvert, men husker ikke helt hvem vei det var hehe..:hyper: er det langt fra bergen bystasjon og gå til langeskogen?

Uhmm ja, jeg har aldrig prøvet på at gå til Langeskogen, jeg plejer at tage bus dertil, og det tager 10-15 minutter fra bystasjonen.

De 2 andre steder jeg har nævnt ligger i sentrum, og er i gåafstad fra bystasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh ja, bønes har jeg hvert, men husker ikke helt hvem vei det var hehe..:hyper: er det langt fra bergen bystasjon og gå til langeskogen?

Det er drøye ti minutter med buss. Korteste vei å gå fra bystasjonen er til danmarksplass, gjennom hele Fjøsangerveien (om man ikke velger å gå småveiene opp mot Løvstakken) - og inn til Krambua.

Samme retning som flyplassen fra sentrum.

Kart på Gule Sider - drøye sju km å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men noen som blir med på å møtes i netse uke? Kan trene fra mandag til fredag neste uke, kan møtes ved bystasjonen mot den blå steinen ved det vannet, vis noen er med hvor jeg mener?

Nr mitt er 93241670 om noen vil ha tak i meg eller noe, vis noen blir med på å treffes mandag å trene så må vi finne ut når vi skal møtes og hvor det eventuelt går ann å trene og måtes et sted alle vet hvor er:)

*Dobbelpost, mod Miriam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tror jeg at jeg kan være med uansett hvor dere finner på å treffes...... må bare rydde litt timeplan:) Hva klokken tenker dere?

Må næsten prøve at høre med Alisha, da det er hende der kommer længst væk fra, og skal nogenlunde passe med hendes bus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt tidligere så har jeg parkeringspladserne her, og garagebussen/gratisbus kører lige til stedet fra bystasjonen, så det er nemt at finde + at der er lys :P

Tenkte på neste uke, har ikke nett hjemme (eller pc). Men vil dere møtes tidlig eller? 8-9 tiden? 10-11? jeg skal sjekke når bussene mine er i bergen sentrum. Kan vi møtes et sted jeg vet hvor er?;P Men er det ikke best vis vi trener et sted med en vei på en måte? Vi skal jo passere hverandre på en vei, går det ann gå rundt det vannet ved bystasjonen? Eller er det masse folk og sånt der i hverdagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BLe litt ivrig der, så tenkte i dag hehe...

Ellers så har jeg og Max (største, med mest hannhunaggresjon) vært en runde i langeskogen nå nettopp.... og vi klarte å treffe rundt syv hunder uten at han prøvde å spise noen av dem:) Vi trener oss på å sitte pent, og vente når vi treffer andre hunder. Han har en tendens til å gjøre utfall uansett.. for det KAN jo være det er en hannhund.... jeg blir så fortvilt! Men i dag var han kjempeflink:)) Vi var heldig å traff bare tisper først.. og så to hannhunder, og det gikk bra! HURRA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan alle dager neste uke så lenge det ikke er så altfor sent.. Mellom kl 17 og kl 20? Så da må vi bare finne en dag. Jeg kan være ganske fleksibel i og med at jeg bor i sentrum og derfor har mulighet til å komme meg kjapt nedover.

Vi kan jo treffes ved den blå steinen og evt gå til egnet treningsplass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på neste uke, har ikke nett hjemme (eller pc). Men vil dere møtes tidlig eller? 8-9 tiden? 10-11? jeg skal sjekke når bussene mine er i bergen sentrum. Kan vi møtes et sted jeg vet hvor er?;P Men er det ikke best vis vi trener et sted med en vei på en måte? Vi skal jo passere hverandre på en vei, går det ann gå rundt det vannet ved bystasjonen? Eller er det masse folk og sånt der i hverdagen?

Der er mange mennesker der hele dagen, så det er nok ikke så godt et sted, hvis nogle af hundene skulle larme lidt.

Det er fint hvis du finder ud af hvornår dine busser går, og er fremme ved bystasjonen.

BLe litt ivrig der, så tenkte i dag hehe...

Ellers så har jeg og Max (største, med mest hannhunaggresjon) vært en runde i langeskogen nå nettopp.... og vi klarte å treffe rundt syv hunder uten at han prøvde å spise noen av dem:) Vi trener oss på å sitte pent, og vente når vi treffer andre hunder. Han har en tendens til å gjøre utfall uansett.. for det KAN jo være det er en hannhund.... jeg blir så fortvilt! Men i dag var han kjempeflink:)) Vi var heldig å traff bare tisper først.. og så to hannhunder, og det gikk bra! HURRA!

Heheh ok.

Var ærgeligt du ikke mødte os, vi har været på tur i Langeskogen i 3 timer idag, mødte André der da han kom ud med Xeena, André og Charlie fik leget lidt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halv tre var jeg der....... sikker på du ikke var en av dem jeg hilste pent på?? :P Nei... det er vel såpass stort at det ikke alltid blir treff selv om det er på samme tid. Dessuten har jeg det med å tulle meg innover i skogen uttforbi allfarvei deler av turen:) Ikke mange jeg treffer på der.. for jeg har selvsagt forsket frem de minst fremkommelige områdene med tilsvarende liten sjanse for å treffe på andre hunder og mennesker hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halv tre var jeg der....... sikker på du ikke var en av dem jeg hilste pent på?? :P Nei... det er vel såpass stort at det ikke alltid blir treff selv om det er på samme tid. Dessuten har jeg det med å tulle meg innover i skogen uttforbi allfarvei deler av turen:) Ikke mange jeg treffer på der.. for jeg har selvsagt forsket frem de minst fremkommelige områdene med tilsvarende liten sjanse for å treffe på andre hunder og mennesker hehe..

Traff en airdaleterrier og en welsh springer... og en annen hvit terriersak, dett var dett. Stakk til skogs jeg også og over løvstakken, kjedelig å gå tur i kø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

welsh springeren hilste jeg og på.. ellers var det labradordagen i skogen i dag... og bare tisper. var jo julaften og lykkeland på en gang for max sin del:) Nå kommer jeg til å glane veldig neste gang jeg treffer folk i skogen hehe.... kanskje det er en av dere her inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traff en airdaleterrier og en welsh springer... og en annen hvit terriersak, dett var dett. Stakk til skogs jeg også og over løvstakken, kjedelig å gå tur i kø.

jeg mødte også airdaleterrieren, hvis det da er den samme :P

Mødte den lige da vi havde passeret Langegården.

Kender ikke Langeskogen så godt at vi kan lave afstikkere fra stierne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor jo noen meter fra skogen. så det blir kanskje feil å si det er veldig lett å finne frem her..... men det ER det;) Går du oppover..... og snur før toppen, så kommer du ned igjen ca samme plass... det var min filosofi da jeg flyttet hit. Nå er det ikke flere busker igjen å utforske;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor jo noen meter fra skogen. så det blir kanskje feil å si det er veldig lett å finne frem her..... men det ER det;) Går du oppover..... og snur før toppen, så kommer du ned igjen ca samme plass... det var min filosofi da jeg flyttet hit. Nå er det ikke flere busker igjen å utforske;)

Nu bor jeg jo ikke lige i nærheden, så kommer der kun på træf, og når vi har behov for at komme væk fra byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...