Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken rase bruker du i agility?


Kristiin

Recommended Posts

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Har så vidt begynt å trene litt tunnell/ vippe og veldig lave hindre (Han er bare 7 mnd enda). Men vil slå et slag for chihuahua i agility, han er superrask og smidig, og elsker å jobbe sammen med meg på den måten :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har trent med australian sheperd hanhund som ble 5 år, fikk konkurrert noen få ganger.

Nå trener jeg med australian sheperd hanhund på 2 år og håper det kan bli deby i løpet av året.

Mannen har trent med sin australian shperd som nå er snart 9 år, de rakk ingen deby, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener med whippeten min. Vi er nybegynnere,og kommer aldri til å starte konkurranse,men jeg trener for moro skyld:)

Moro å se at du trener med Whippet i agility, går det fint? Jeg vet jo de er utrolig kjappe, men hvordan går det på møne, vippa og lignende?

Trener du i Nidaros?

Jeg har tidligere trent flere år i Nidaros med Dvergschnauzer, kan tenke meg å prøve med vår Whippet etter hvert også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd amstafftispa mi i agility. Første gangen hun prøvde var hun 3 år. Hun tok nesten alle hindere med ei gang, ikke redd for noe, det eneste var pølsa hun ikke skjønte helt med ei gang. Men fikk til det også. Hun er ikke redd for noe. I den tiden var hun litt vanskelig til å få å fokusere på det jeg ville, men med ei gang vi kom på banen så brydde hun seg ikke om dem andre hundene og bare jobbet. Ramlet av vippa ei gang, men ikke redd for å prøve på nytt. Ristet det bare av seg og gikk på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Jeg trener med Whippet! Vi er "videregående" og skal ta bronsemerket snart :)

Hun er utfordrene og trene, for hun kan "koble ut" litt, men når hun går, så går hu som ei kule! Overaskende førerbevist egentlig!

Felthinderne er morsomst da, og hun kan ikke løpe løs mens vi rydder eller noe, for da løper hun over alle felthinderne som står fremme :)

Vi håper å kunne konkurere en gang i fremmtia=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd begge mine (Australsk Kelpie) på kurs. Men fikk vel beskjed om at det ikke var noen førstegangs hunder å løpe med :) I allefall ikke for en fører som aldri har gjort det før...

Så vi får ta opp den hobbyen igjen når jeg har bedre tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går med min Portugisiske vannhund ;) Hun elsker det! Vi har trent i ca. et halvt år, men har masse igjen å lære. Jeg håper vi kommer i gang med konkurranser neste høst i alle fall (det krever nemlig litt mental foberedelse for mor og.. ;)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har drevet en del med min blandingstispe;

Dvergschnauzer hvit

Bichon frisé

Shetland sheepdog

Vi har ikke konkurrert i offisielle konkurranser enda, kanskje til våren. Hun begynner å bli gammel, så det viktigste for oss er å delta, ikke vinne :)

Men vi vil holde på så lenge hun vil og har det artig :)

Har planer om å skaffe meg en Cavalier King Charles Spaniel om ikke veldig lenge, og vi skal bli god i agility :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

For ca. to år siden bestilte jeg ett begynner agility sett fra Canis (: Brukte å trene litt med en golden/setter blanding, men slalom skjønte hun ikke, og hun er ganske treg ;p Men det gikk fint. Nå når jeg går tur med min Vorsteh hopper vi det vi kommer over, ikke noe seriøst. Men hun er mye raskere enn blandingen ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Jeg trener med ei Border Collie tispe :P Skal starte i begynnelsen av februar.

Hun elsker det, og hun er kjempe flink. :P

har også prøvd litt med Border Collie, de syntes det var kjeme gøy ^^

Også brukte jeg å trene blandings hunden min litt da jeg var liten, har litt lyst å lære mere om det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...