Gå til innhold
Hundesonen.no

Turkamerat


Bambings

Recommended Posts

Hei! Jeg har begynt å gå lange turer hver dag, ca to timer. Noen ganger blir det kjedelig å gå alene, så jeg lurer på om det er noen der ute som også kunne tenke seg noen å gå tur med? Har ingen venner med hund :/

Jeg bor på Raveien rett ved Byggmakker Carlsen, og går derfra og som oftest i retning Haukerød/Lasken/Bugården, noen ganger går jeg også ned mot byen/mosserød/Breidablikk/hasle/lahelle

Edit: Fortelle litt om gutten og meg

Buster er en sheltie på litt over et år, snill, glad, tillitsfull og spretten type. Liker både tisper og hanner, har ikke forstått dette med å yppe ennå. Håper han aldri gjør :lol: Har aldri hatt noe problem med andre hunder, og har møtt alle typer(til og med de vettskremte og illsinte)

Sol er ei jente på 25 år, ikke like tillitsfull men like snill! Interesserer meg for hund, natur og selvfølgelig jobben min som trafikklærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Amerikansk Bulldog tispe valp(5mnd) som gjerne vil sosialisere, men ikke gå så lange turer som 2 timer enda...

Hun elsker forsåvidt alle hunder og hun er godt sosialisert.,

Har også ei Border Collie på over året, hun er med på lange turer men hun er sær, leker ikke med di andre(skal helst løpe langt foran) og sier i fra hvis di andre hundene plager henne men oppsøker aldri di andre hundene for å bråke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, jeg kan jo si litt om oss og:

Baghera er en bullmastiff på godt over seks år, som innbiller seg at han er en dachs. Han har bra språk, liker små hunder, og går bra sammen med stort sett alt, bortsett fra overdominerende hannhunder. Han kan oppfattes som innpåsliten på hunder han liker, noe han ikke kan fatte, for det er da helt naturlig å henge på som en igle! Tror han. Han oppsøker ikke bråk, og hører derfor etter om/når en annen sier ifra til han.

Han er ikke den aller sprekeste (dog sprekere enn Bergis på Hundeskolen), men når han er sammen med andre sprekere hunder, blir han retriever (eller noe) i hodet, og hopper over stokker jeg aldri kunne innbilt meg å spørre han om å hoppe over. Han digger mennesker, det er det beste som fins, og hunder er ganske kule de og.

Jeg heter Camilla og er 18 år. Jeg liker meg i skog og mark, land og strand, kall det hva du vil - jeg liker det (vel, jeg kan med glede unngå store gjørmehull man nærmest må svømme i for å komme over, men det jobber jeg med å fortrenge). Jeg har kondis som Bergis i Hundeskolen (vel, noe rundt der :P ) men er mer enn villig til å gå timeslange turer for å gjøre noe med det.

Der ja, det var dagens lille kontaktannonse, håper vi kan gå tur sammen alle sammen!

Og ja, forresten, skal noen av dere på utstilling i morgen? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette høres jo superbra ut! :lol: Har store håp for min tur-fremtid nå! Jeg har ofte gått forbi Åbol...så det er ikke langt unna nei

Er kondisen min som jeg prøver å gjøre noe med også, i tillegg til at Buster er veldig fornøyd med min ny geskjeft... Er det noen spesielle dager som passer?

Og Josephine - jeg kommer gjerne bare for å sosialisere jeg, Buster har ikke vondt av å leke litt :P

Han har fortsatt mye valp i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette høres jo superbra ut! :lol: Har store håp for min tur-fremtid nå! Jeg har ofte gått forbi Åbol...så det er ikke langt unna nei

Er kondisen min som jeg prøver å gjøre noe med også, i tillegg til at Buster er veldig fornøyd med min ny geskjeft... Er det noen spesielle dager som passer?

Og Josephine - jeg kommer gjerne bare for å sosialisere jeg, Buster har ikke vondt av å leke litt :P

Han har fortsatt mye valp i seg.

Alle dager passer! På tirsdag og torsdag er jeg hjemme seinest tre, fredag seinest litt over halv ett, mandag og onsdag har jeg fri, og i helgene har jeg også fri. :P

Jeg blir også gjerne med bare for å sosialisere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går arbeidsledig nå, men driver å innreder det nye huset så er der på dagene til 2-3 tia men det kan jeg bestemme som jeg selv vil... Ellers er det hundekurs på tirsdager og torsdager på kvelden ca fra 6 tia og utover...

Jeg er forresten 20 år...

Har bil og lappen så kommer meg rundt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fri i morgen, så når som helst her også :P Jeg går gjerne bort til deg jeg, er ikke så langt det. Var det ikke du som postet et bilde av det nydelige treet i enden av bottensletta en gang? er det i nærheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fri i morgen, så når som helst her også :P Jeg går gjerne bort til deg jeg, er ikke så langt det. Var det ikke du som postet et bilde av det nydelige treet i enden av bottensletta en gang? er det i nærheten?

Jeg veit ikke hva det heter der, men om det er det treet som står ved jordene der man kan kjøre inn "ovenfra" og ned til det boligfeltet på Åbol, så var det meg, ja. Og ja, det er rett i nærheten. :P

Jeg tar forresten mer enn gjerne med kamera også.

Edit: Skal vi ta det i morgen da? Sånn et sted mellom 11 - 14? Eller tidligere/seinere. Spiller egentlig ingen rolle for meg, bare greit å ha en tid. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å gå inn den veien til høyre ved det treet, for det er det mindre biler... Syns det er litt ekkelt akkurat på det stykket bort til frisøren! Kanskje du kan stå et sted i nærheten av den veien? Altså der man kjører til Åbol "ovenifra" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med, men hvor skulle dere møtes??

Jeg må forøvrig parkere bilen et sted...

Veien jeg går inn heter Åbolveien... Det er rett ved det store bygget til Smith's venner, på andre siden av veien for det, og litt nærmere Åbol. Jeg vet ikke hvor kjent du er? Men det går vel an å parkere et sted i gaten der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med, men hvor skulle dere møtes??

Jeg må forøvrig parkere bilen et sted...

Du kan parkere hos meg om du vil, hvis du sender pm, så kan du få veibeskrivelse.

Veien jeg går inn heter Åbolveien... Det er rett ved det store bygget til Smith's venner, på andre siden av veien for det, og litt nærmere Åbol. Jeg vet ikke hvor kjent du er? Men det går vel an å parkere et sted i gaten der...

Håh, nå er jeg IKKE med. ;)

Aner absolutt ikke hvor det store bygget til Smith's venner er? ;)

Uhm dere, har dere msn? Jeg ser for meg at alt hadde vært mye lettere over msn. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camilla, vi møter dere gjerne en gang. Ser ut som en passende størrelse for Mona nemlig :P

Haha, vi møter dere også mer enn gjerne! Men jeg kommer meg ikke tilVerdal da, men jeg har hørt rykter om at du kommer tilbake? Baghera (smartingen) tror han er dachs, så han liker små hunder veldig godt, men han har da hilst på en sværing en gang eller to på utstilling, så det er bare koselig med sværinger som han (les: jeg, som er hysterisk) ikke trenger å være sånn innmari forsiktig med. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...