Gå til innhold
Hundesonen.no

Jaktsesong !


Calina

Recommended Posts

Nå som b.l.a jaktsesongen nærmer seg, er det på tide å tenke på foring!

Det nytter ikke å begynne samme dag som bikkja skal ut å prestere, man må være ute i god tid. :lol:

Og nå har eukanuba fått et suverent tilbud til alle som forer Performance - kjøp en 15 kg sekk,og få 7.5 kg med på kjøpet!! :D

-og bare så det er sagt, så er ikke dette KUN et for til evt jakthunder, men et for til de fleste - små hunder med høy forbrenning, mellomstore og store hunder som trenger litt ekstra fett til å holde god pels, til å legge litt på seg, og til mødre med valper!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg så at de hadde fått mye slikt for(bare det var Royal sitt da) i dyrebutikken vi bruker, lurte på om jeg skulle sette Småen på det siden hun er blitt så "liten" og pelsløs etter at hun fikk valpene.

er det bedre å bruke det en valpefor på henne eller skal jeg bare fortsette med valpefor og masse nam i som vom og slikt?

hva mener du Calina?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begynner tilbudet?? Jeg som ikke blir sponsa lenger må jo ta tak i det som finnes av tilbud :D

Nå som b.l.a jaktsesongen nærmer seg, er det på tide å tenke på foring!

Det nytter ikke å begynne samme dag som bikkja skal ut å prestere, man må være ute i god tid. :lol:

Og nå har eukanuba fått et suverent tilbud til alle som forer Performance - kjøp en 15 kg sekk,og få 7.5 kg med på kjøpet!! :D

-og bare så det er sagt, så er ikke dette KUN et for til evt jakthunder, men et for til de fleste - små hunder med høy forbrenning, mellomstore og store hunder som trenger litt ekstra fett til å holde god pels, til å legge litt på seg, og til mødre med valper!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det bedre å bruke det en valpefor på henne eller skal jeg bare fortsette med valpefor og masse nam i som vom og slikt?

hva mener du Calina?

Nå som hun fremdeles har valpene, er det best å gå på valpefor, for deres del. Men jeg hadde satt henne rett på Performance med EN gang de var ute av huset! Hu trenger det ekstra fettet til å bygge og holde pels!

Et Performance for er ikke KUN til jakthunder - en aktiv jakthund har Performance som basis,og så tilsettes det faktisk enda mer fett.

En vanlig hund kan godt gå på Performance og bli vanlig mosjonert, så lenge man har det i bakhuet at man har en hund,og ikke en rullepølse.. :wink:

Min forrige dobber gikk kun på Performance,og var ikke et gram for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som hun fremdeles har valpene, er det best å gå på valpefor, for deres del. Men jeg hadde satt henne rett på Performance med EN gang de var ute av huset! Hu trenger det ekstra fettet til å bygge og holde pels!

Et Performance for er ikke KUN til jakthunder - en aktiv jakthund har Performance som basis,og så tilsettes det faktisk enda mer fett.

En vanlig hund kan godt gå på Performance og bli vanlig mosjonert, så lenge man har det i bakhuet at man har en hund,og ikke en rullepølse.. :wink:

Min forrige dobber gikk kun på Performance,og var ikke et gram for mye.

da skal jeg prøve det for nå er jo det snart tomt for valpefôr igjen(så det har gått 30kg med valpefôr denne gangen, hvis jeg husker rett) så da kan jeg vell bare kjøpe en sekk til henne så får vi se om hun legger litt på seg igjen(har aldri sett henne så tynn før som hun er nå :-o ) og ikke minst får litt mere pels.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

hmm vel økonomien tilsier at troll er et fint hundeforvalg for meg. Det var også det jeg fikk beskjed av oppdretter å bruke. Ga han en stung labb, men pelsen ble dårlig å han hadde konstant løs mage å var tynn. Jeg startet med troll sport, men hehe det viste seg fort at troll sport var sommerfor for han. Til jakt å trekk (som setter inn for fult først i år) så bruker jeg troll ekstrem. Jeg vet ikke hva andres erfaring er men jeg er veldig fornøyd. Pelsen er fin å blank å jag synes ikke han er for tynn lenger.

I fjord var jeg i en jaktlinje å vi drog på ukesturer i slangen bandt annet til svarige å til troms på jakt. Dette var turer hvor hunden gikk hele dager i en uke. Første turen foret jeg på labb, å da var han mager å sliten når vi kom hjem. Etter at jeg begynte med troll beholdt han vekten selv om det var like harde dager. I tillegg har de slike bokser med nå ekstrem gugge, å dette var go knall. Jeg å ei venninne skal imidlertid starte med noe nytt foropplegg, noe frysefor som kommer i 20 k sekker. Hun skal i alle fall det, jeg skal se det litt ann ettersom jeg er såpass fornøyd med det jeg har nå. For mye forbytte er jo ikke vids. Men vi får nå se, er noe ganske utradisjonelt så kan jo komme med tilbakemelding om hva jeg syns^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...