Gå til innhold
Hundesonen.no

Flått!


Ulvinnen

Recommended Posts

Jeg tror hunden min har fått en flått på øyenbrynet. (jeg har nettopp tatt over hunden så jeg har ingen kjennskap til slikt). Jeg ringte faren min og spurte hva jeg skulle gjøre. Han sa jeg skulle vente til den ble litt større, i morgen, og så vri den ut. Nå er den veldig liten bare 1-2 mm i diameter. Hvor lenge bør jeg vente?Er det ubehagelig for hunden? jeg er så redd for ikke å få ut hele flåtten, hva skal jeg gjøre hvis hodet blir sittende igjen ? Venninna mi sa at da gravde den seg lenger innover..

Noen som har noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke ubehagelig for hunden når den er så liten. Jeg ville brukt en pinsett og dratt den ut. Min taktikk er å dra rett ut uten å snurre og slikt. Jeg pleier på den måten alltid få ut hele dyret.

Hvis du ikke får ut alt er ikke det så farlig som folk skal ha det til... det er mer overtro enn sannhet.

Dyret er dødt når du har dratt det ut, selv om hodet sitter igjen. Det som kan være farlig medå ikke få ut alt er at det kan sette seg betenelse i det. Da er det bare å skylle godt og kanskje ha på Basemysin (skrives det sånn?)

(forresten, er du ny her? har du presantert deg i presentasjons forumet?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ask fikk flott mens onkelen min passet han, de oppdaget den ikke før vi kom hjem, og ingen vet hvor lenge den hadde hvert der, men den var steindød allerede før vi trakk den ut. dynket den først i klorhexedin, og trakk den så ut med pinsett før vi renset det lille såret grundig. det går nok så bra så! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hunden min har fått en flått på øyenbrynet. (jeg har nettopp tatt over hunden så jeg har ingen kjennskap til slikt). Jeg ringte faren min og spurte hva jeg skulle gjøre. Han sa jeg skulle vente til den ble litt større, i morgen, og så vri den ut. Nå er den veldig liten bare 1-2 mm i diameter. Hvor lenge bør jeg vente?Er det ubehagelig for hunden? jeg er så redd for ikke å få ut hele flåtten, hva skal jeg gjøre hvis hodet blir sittende igjen ? Venninna mi sa at da gravde den seg lenger innover..

Noen som har noen råd?

Det er ingen grunn til å vente til den blir større. Lettere å få flåtten vekk når den er liten. Tror ikke det er ubehagelig for hunden, virker ikke slik på mine i vært fall. Tror nesten venninna di har tatt en liten spøk til deg, de graver seg ikke innover om hodet står igjen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...