Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor kan jeg finne kurs?


Maria

Recommended Posts

Dette er samme reglene vi har i vår klubb, men poenget er at vi krever som et minimum at et nybegynnerkurs betyr at man ihvertfall har vært innom alle hindrene ( for ellers vil instruktøren måtte bruke for mye tid på en ekvipasje for å lære bort grunnleggende hindersikkerhet og innlæring og det vil jo gå utover de andre på samme fellestreningen). Dette er et kurs man kan ta aventuelt FØR man tar et vanlig nybegynnerkurs i en hvilken som helst klubb eller hundeskole for å begynne å trene agility. Med andre ord kan man ikke komme på vanlige treninger før man har tatt et kurs til. Men mulig man ikke krever like mye andre steder. <det vet jeg ikke.

Åh, beklager. Jeg har ikke fått med meg at dette klikkerkurset ikke var som et "vanlig", fullverdig nybegynner kurs. Men ja, da er det godt mulig at det kunne blitt problemer hos oss også. Det er jo klart at ekvipagen skal ha kjennskap til alle hinderne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg deltatt på kurs hos Oslo og omegn dressurklubb dersom jeg ikke har bronsjemerket da, Tonje?

Ja, det er ikke krav om bronsjemerke i lydighet for å delta på agilitykurs i OODK.

Vi pleier å ha kurs en helg i mai pga vi ikke vil holde agilitykurs på asfalt og må vente til gressmatta på Brekke er sterk nok. Det kommer på hjemmesiden etterhvert når vi vet når snøen forsvinner.

Vet ikke om noen konkrete agilitykurs som inneholder hinderinnlæring før det (utenom Kongsberg sitt som Martine har nevnt)

Jeg ser poengene deres ved nærmere ettertanke, helt klart. Men en ting som frister med det kurset er dette med slalåm. Det har jeg veldig lyst til å lære hunden min på klikkervis, gå sakte fram, og lære det ordentlig inn før jeg starter konkurranser. Vet ikke om andre som lærer inn slalåm på den måten. De fleste bruker jo lokkemetoden, og den vil jeg ikke benytte meg av, i alle fall ikke på slalåmen. De andre hindrene er det ikke så viktig med.

Vi trener inn slalåm ved å bruke allè. Da får en fart, fremdrift og riktig inngang med en gang om det gjøres riktig. Men en kan selvfølgelig trene den på hvilken måte man vil (vi har hjelpe- innstruktør som er utdannet klikkerinstruktør i canis). . Uansett så er det viktigste at agility trenes positivt for hunden.

Håper du finner noe i nærheten som passer for deg :yawn: Kanskje Nannestad eller Nes hundeklubb har noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skulle vente og se om ikke jeg får plass på kurs hos OODK i mai?

EDIT: Nei, fader... Når jeg tenker meg om er det midt i russe- og eksamenstiden, så det passer dårlig. Dilemma dette.

Jeg ser at du, Simira, sliter med det samme som meg (ser du skriver på et annet forum). Ikke sant det er vanskelig?

Det blir nesten litt sånn at jeg har lyst til å heller ta et blodsporkurs/sporkurs eller runderingskurs. Agilty er så himla lite utbredt foreløpig (i hvertfall kurs). Men så er det jo dette med treningsmetoder også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått beskjed om at jeg må ha bronsemerke i lydighet for å gå det kurset hos OODK, men det er mulig det er feil. Dessuten kan jeg som nevnt på et annet forum ikke trene med de om vinteren, siden det tar så lang tid å komme seg dit.

Mai er også lenge til...

Men i tillegg så vil jeg helst trene med Thomas og Fanny, og siden de flytter til Vestby uten særlig god offentlig kommunikasjon, så er dette siste sjansen for meg til å trene med dem. :yawn:

Det er jo mange agilitykurs, problemet er bare at de krever bronsemerket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Da gjelder det bare å finne kurs som faktisk finnes. Hehe. Jeg synes ikke akkurat at det florerer av valgmuligheter når det gjelder agilitykurs i nærområdet.

Har du funnet deg noe kurs?? OODK har ikke lagt det ut på nettsiden ennå, men de skal arrangere nybegynnerkurs 3-4. mai på Brekke i Maridalen. Kursdeltakerne får da også tilbud om å trene med de samme instruktørene hver torsdag frem til 19. juni (da arrangeres det bronsjemerkeprøve). Ansvarlig instruktør: Kirsten Bjørnelykke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du funnet deg noe kurs?? OODK har ikke lagt det ut på nettsiden ennå, men de skal arrangere nybegynnerkurs 3-4. mai på Brekke i Maridalen. Kursdeltakerne får da også tilbud om å trene med de samme instruktørene hver torsdag frem til 19. juni (da arrangeres det bronsjemerkeprøve). Ansvarlig instruktør: Kirsten Bjørnelykke :P

Godt gjort... jeg trodde de pleide å ha det en av de to siste helgene i mai. De to første er jeg bortreist. :P

Er halvveis i grunnkurset, og begynner å få dreis på handlinga føler jeg, men kan ikke noe særlig hinder enda, og ganske kresen på hvem jeg går kurs med...

Hvilke metoder og handlingsystem brukes på kurset til OODK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt gjort... jeg trodde de pleide å ha det en av de to siste helgene i mai. De to første er jeg bortreist. :D

Ja, da "traff" vi jo rett helg. Problemet med de to siste helgene i mai er at den ene er 17. mai og den andre er det dobbeltstevne i agility på Nordkisa (og alle instruktørene ska dit for å delta)

Er halvveis i grunnkurset, og begynner å få dreis på handlinga føler jeg, men kan ikke noe særlig hinder enda, og ganske kresen på hvem jeg går kurs med...

Hvilke metoder og handlingsystem brukes på kurset til OODK?

Jeg er også kresen på hvem jeg går kurs med. Instruktørene på dette kurset har både trent frem norgesmestere/landslagsdeltakere og/eller landslagsdeltakere eller stått på pallen i NM i agility. Alle har oppnådd resultater med hundene sin. Kirsten Bjørnelykke er NKK trinn 3 instruktør og agilitydommer. Hun har holdt på med agility sålenge den har eksistert i Norge. Kirsten er opptatt av at agility skal være gøy for fører og hund og at sporten skal utføres på en sikker måte.

Det brukes kun positive treningsmetoder. Vi benytter handlinssystemet fra Sarah Lorentz bla.

Fint at det går så bra med handlingen deres :) Lykke til videre :P

Det ser forøvrig ut til at jeg får plass på et kurs hos Stovner i april :P

Så bra. Da kommer dere endelig igang :)

*Dobbelpost, bruk redigerings- og siteringsfunksjonen. Mod Miriam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt bronsjemerket i AG, og kanskje jeg kan høre litt om kurs jeg evt kan gå videre? Noen som vet om noe? (lite vits å lage ny tråd).

Hva slags kurs ønsker du? kurskvelder over en periode? helgekurs? ukeskurs?

Flere hundeklubber som har faste treninger med instruktør som man kan være med i om man vil videre ihvertfall. (vet ikke hvor du har tatt kurs og trent tidligere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags kurs ønsker du? kurskvelder over en periode? helgekurs? ukeskurs?

Flere hundeklubber som har faste treninger med instruktør som man kan være med i om man vil videre ihvertfall. (vet ikke hvor du har tatt kurs og trent tidligere).

Kurskvelder over en periode. Eller ukeskurs/helgkurs i sommer?!

Har gått et kurs hos Geir Grefstad og Ann-Karin ???. Og besto bronsjemerket etter det. Er medlem i Stovner, så¨mulig jeg lir med på medlemstreningene der etterhvert, men hadde syntes det hadde hvert interessant med noe utenom Stovner også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurskvelder over en periode. Eller ukeskurs/helgkurs i sommer?!

Har gått et kurs hos Geir Grefstad og Ann-Karin ???. Og besto bronsjemerket etter det. Er medlem i Stovner, så¨mulig jeg lir med på medlemstreningene der etterhvert, men hadde syntes det hadde hvert interessant med noe utenom Stovner også :)

Hund i Sentrum skal ha to helgekurs, et i mai og et i juni tror jeg. Dette er med en veldig flink instruktør såvidt jeg har hørt, og er både for nybegynnere og viderekomne :) Jeg har vurdert å melde meg på med Norma, men tror rett og slett ikke at tiden strekker til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurskvelder over en periode. Eller ukeskurs/helgkurs i sommer?!

Har gått et kurs hos Geir Grefstad og Ann-Karin ???. Og besto bronsjemerket etter det. Er medlem i Stovner, så¨mulig jeg lir med på medlemstreningene der etterhvert, men hadde syntes det hadde hvert interessant med noe utenom Stovner også :)

Kongsberg hundeklubb pleier å være flink til å sette opp diverse helgekurs. Follo-uka kan også være et alternativ å bli med på.

Hørte også at det skulle arrangeres et ukeskurs i agility i Fredrikstadsområdet til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund i Sentrum skal ha to helgekurs, et i mai og et i juni tror jeg. Dette er med en veldig flink instruktør såvidt jeg har hørt, og er både for nybegynnere og viderekomne :) Jeg har vurdert å melde meg på med Norma, men tror rett og slett ikke at tiden strekker til...

Jeg tror de kursene er fulle ++, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom med på kurs hos Stovner :icon_confused: Wohoo! Da blir det kanskje agility på oss framover, da! Får håpe jeg får trene på fritreningene etter dette kurset.

Hvem har du vært i kontakt med der? Sendte epost for flere uker siden, men har ikke fått svar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...