Gå til innhold
Hundesonen.no

Lisa


charlotte

Recommended Posts

  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Hehe, nei men hun ser jo ikke ut som en rasetypisk labrador heller da. Er ikke så greit for folk flest å se hva slags rase det er, med den kroppsfasongen :) Men så er hun et arbeidsjern da, selv om hun aldri kommer til å score på utstilling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, syns hun ligner mer på en gul Flat enn en labbis :) Men det gjør ikke noe når det er bruks hund du skal ha!! (må jo inrømme at hun er myyye finere enn mange av labbisene i ringen!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde dere skulle si hun var rar og at jeg måtte fete henne opp jeg, hehe :) Ble litt overrasket nå.

Jeg synes bruksegenskapene er så mye viktigere, det er derfor jeg valgte meg en rein-avla jakt-labb i stedet for en utstillingslabrador. Jeg trener jo kun apport og feltsøk, og da nytter det ikke med en svær, feit hund som mister pusten etter en halv dag på jakt. Dessuten er jakt-labben topp å bruke i agility, spor, redning og selvfølgelig populær bombe/narkotika hund. Myye lettere og mer utholdende. En negativ ting (kan være neagtiv hvertfall) er at de ofte har BC- hjerne, særlig den engelske jakt-labben som jeg har. Den svenske og norske er litt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, absolutt. Hun er reinavlet jakthund, så hun er svært arbeidsvillig og lettlært. Har super hukommelse og rask og effektiv i arbeidet sitt. Hun er knall i apport, vannapport, feltsøk, spor, lydighet osv.

Synes hun var kjempeflott jeg!!! Slank og fin! Gode bruksegenskaper da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var unormalt stresset og hyperaktiv, delvis pga linjene hennes og delvis pga min tøffe oppdragelse. Hun hadde sinnsyke drifter, og jeg var litt for streng med henne i valpetiden noe som gav et dårlig resultat for min trening. Begynte å trene rundering (redningshund) og apport men hun bare stresset seg gjennom treningene. Jeg så ikke noen fremgang med henne siden jeg visste at jeg ikke ville få tid til passivitetstrening pga jobben min, og visste at hun kunne få det bedre. Derfor omplasserte jeg henne til noen kjempesnille mennesker i Tromsø som lar henne trekke og kløve og bruke seg ordentlig, i en mer positiv retning enn det jeg klarte. Jeg var så sliten av henne, og hun hadde det nok ikke noe særlig bedre. Så det var nok til det beste :P

Grattis med "krutttønna" da!! :wink: Kjempe fin!!! :P  :)  

Leste et annet sted at du har omplassert Dobberen din, hvorfor det egentlig...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...