Gå til innhold
Hundesonen.no

Ulv


trespiser

Recommended Posts

  • Svar 269
  • Created
  • Siste svar

Hvorfor ikke la gauper/ulver/gorillaer/andre ville dyr leve i fred i sitt rette element? Det er nemmelig en grunn til at ingen har disse dyrene?

Tror du kan spørre alle her, og de fleste kommer til å si at sirkus er dyreplageri, men hvis du vil være på lik linje med de så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirkus er dyreplageri ja! Men tror du virkelig at du kunne hatt en ulv, jeg mener, tror du at du hadde klart å oppdratt den til å bli et familiemedlem som du kunne ha med på turer, leke med og få trygg og grei i hverdagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste jeg mangler er status og den eneste måten jeg vil ha mer status på er å ha et dyr som ingen andre har. De færreste er nok i stand til å holde ulv og gaupe men det finnes folk som kan det og jeg er en av de.

Gjentar det andre har sagt: egoistiskegoistiskegoistisk

Hvordan vet du at du er det? Har du prøvd? Føler du at din(e?) maine coon har gitt deg den erfaringen som trengs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste jeg mangler er status og den eneste måten jeg vil ha mer status på er å ha et dyr som ingen andre har. De færreste er nok i stand til å holde ulv og gaupe men det finnes folk som kan det og jeg er en av de.

Beklager, men jeg kan ikke gjøre noe annet enn å le.

Hvorfor ikke rane en bank, og få status som forbryter? Det er nemlig ulovlig og holde slike dyr her til lands (og heldigvis for det). Og litt av en selvtillit du har :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter svaret mitt i din andre tråd "Eksotiske katter" inn her siden dette virker som "hovedtråden"

Så hvis jeg forstår deg rett skal du skaffe deg ca. 50-60 kaniner, og ha dem i hagen. Få en jeger (som burde være passe dust for å være villig til gå ut i skauen og hente en gaupe liksom.) Denne jegeren skal altså gå inn i den koselige lille stua til gaupemoren spørre pent om han/hun kan få en unge. Gaupemoren rekker ham pent en søt liten unge og han stikker avgårde med en gaupeunge under armen, og gir deg den med en sløyfe rundt halsen til jul? Kanskje han skal pakke den inn også?

Og samtidig som du har denne nusselige lille instinktløse gaupeungen skal du ha en liten nusselig like instinktløs ulveunge også? De skal spise de 50-60 kaninene som kanskje varer noen få uker? De to nusselige instinktløse villdyrene du har hjemme kommer til å oppføre seg som en god familiehund, og dere vil leve i sus og dus. Når de blir store skal de nok passe godt på huset ditt, og kanskje dere kan starte i IPO? De vil nok bli strålende der, men det er en viss sjanse for at de velger å bite over strupen din istedenfor å bite i den dumme armen.

Skjønner du hvor utrolig idiotisk dumt det høres ut? Hvis dette ikke er en elendig dårlig spøk håper jeg du skjønner hvor ut i natta dumt det er!

Ville dyr hører hjemme i naturen. Punktum. Og det er D Y R E P L A G E R I å ha en kaninfarm dyrene dine kan jakte på. Og med mindre du ikke vet hva dyreplageri er kan du sjekke på www.dyrebeskyttelsen.no der er det noen saker om grovt dyreplageri. Litt sånn som du planlegger.

forresten: Hahahahaha, unnskyld, men jeg må le :lol: En Gorilla ...Jeg vil ha et beltedyr! JEG VIL JEG VIL!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
eneste jeg mangler er status og den eneste måten jeg vil ha mer status på er å ha et dyr som ingen andre har. De færreste er nok i stand til å holde ulv og gaupe men det finnes folk som kan det og jeg er en av de.

Flir. Jeg forstår deg såååå godt. Det er ingen god følelse å vandre gjennom livet som det ene av to binære enheter,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du, mens du er igang. Fortell oss litt da...

Om du nå hadde fått deg en ulvevalp, åssen hadde dagene sett ut da? Hvordan har du tenkt å oppdra den? Hvilke treningsmetoder mener du passer for en ulv? Bo inne eller ute? Miljøtreninger, tatt den med på valpekurs;) ? (haha)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du, mens du er igang. Fortell oss litt da...

Om du nå hadde fått deg en ulvevalp, åssen hadde dagene sett ut da? Hvordan har du tenkt å oppdra den? Hvilke treningsmetoder mener du passer for en ulv? Bo inne eller ute? Miljøtreninger, tatt den med på valpekurs;) ? (haha)

Nordenstam, helt til den er så stor at den lett spiser deg opp, da må man begynne med klikkertrening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trespiser: Kan du ikke fortelle oss om din selvfølgelige fantastiske plan om hvordan du skal oppdra din kommende ulvevalp? Nå dere har gått noen kurs og ulven din har blitt ca. 1 år kan dere ikke begynne på agilitykurset vårt? Jeg har alltid lurt på hvordan en ulv gjør det i agility :lol:

Spørsmålet blir: Er du helt seriøst alvorlig med dette? Eller er det en elendig spøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye man kunne tenkt seg her i livet eller ha lyst på :rolleyes: jeg får min del drømmer jo om en spekkhogger som venter på meg nede ved vannkanten om morgenen, som kan ta meg med på ryggen ut på svømmetur en varm sommerdag.

Eller en slik grisslybjørn i stuen hadde gjort seg! tenk den deilige kosebamsen man kan legge seg inntil om kvelden når bamsen ligger og hviler ut midt på hele stuegulvet! Også kunne sønnen min på 2 år gått rundt og rundt bjørnen og sunget * bjørnen sover,bjørnen sover... * :P

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å holde ulv som kjæledyr i Norge er ikke lovlig. Men der finns alternative hunderaser for de som ønsker noe "ulvete".

Se nærmere på raser som Sarloos Wolfhond, Tsjekkoslovakisk Ulvehund bl.a. Disse rasene er mye ulv i, og lovlig å holde i Norge :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Men der finns alternative hunderaser for de som ønsker noe "ulvete". Se nærmere på raser som Sarloos Wolfhond, Tsjekkoslovakisk Ulvehund bl.a. Disse rasene er mye ulv i, og lovlig å holde i Norge :rolleyes:

Kremt. Er du nå helt sikker på det? Personlig ville jeg anbefalt Alaska Husky eller noe deromkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...