Gå til innhold
Hundesonen.no

Ulv


trespiser

Recommended Posts

Jeg har lyst på en Ulv. Jeg synes det er kjempeflotte dyr.

Skriver innlegg her på hund for det er jo en slags hund. eller?

Noen som har Ulv?

Eller er det noen som vet hvor man kan få tak på en ekte ulvevalp uten å måtte gå i skogen å fange en drektig ulv?

Skjønner at mange er redd for ulv. kanskje ikke så rart for de er store og kanskje de virker truende og ser skummle ut. Men ulver er jo ikke farlig for mennesker. Spessielt ikke vhvis den er tam.

Takker og bukker for alle svar og tips :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 269
  • Created
  • Siste svar

Sorry, men jeg syns fortsatt det er noe forbaska tull å skaffe seg ulv, eller andre ville dyr.

Som jeg sa i den andre tråden din, så er det en ting å "temme" et dyr og domestisere det. Selv om du har hatt ulven eller gaupa fra den har vært liten, betyr ikke det at ikke den har instinkter som kan gjøre den meget, meget farlig, og de har begge utsikter for å "klikke", som du kalte det selv, lettere enn hunder eller katter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrgud! Denne personen vurderer seriøst å anskaffe seg gaupe!

Okey, for å være litt seriøs.

Du burde ikke anskaffe deg et vilt dyr. Ville dyr er ville, uansett hvor mye du "temmer" dem. Du kan ikke fortrenge instinktene.

Ulver er ikke hunder, bare en fjern slektning. Det samme gjelder gaupe og katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper inderlig at dette er en stor, dårlig, tåpelig spøk!

Får hvis ikke blir jeg seriøst redd, du kan vel virkelig ikke tro at å skaffe seg en ulv går bra, spesielt ikk ehvis du skaffer en gaupe også i samme slengen .. :lol:

Hunder er jo en "ulv" som er temmet i mange tusener av år, og man ser enda hvor mye av instingter og slikt som er her. Det er praktisk talt umulig å temme en ulv til å bli en fin familie "hund"... tviler på dette er seriøst da, får hvis det er det bør du lære litt mer om dyr før du i det hele tatt tenker på å skaffe deg et til.

Edit; hva pokker skal du med en ulv? Det er et vilt dyr, og ville dyr er ville! De hører ikke til her! Det er en grunn til man ikke ser ulver på gata vet du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart dyreplageri å holde ville dyreraser som kjæledyr!

Instinktene er jo der selv om du har hatt den fra den er liten, og selv om foreldrene har blitt holdt som kjæledyr også.

Og du vil aldri kunne gi den et verdig liv hvor den får utløp for instinktene sine og det den trenger når den holdes som et husdyr.

Håper inderlig dette er kødd, hvis ikke er det rett og slett trist. Eller at du er 7 år gammel og nettopp har sett en søt tegnefilm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg mener dette seriøst. Men jeg får ikke mange seriøse svar :lol:

La oss kalle ulven for en hund. Er det noen oppdrettere som har hunder av ulverasen her?

Eller er du jeger og kan skaffe gaupeunger?

Gjør valget enkelt for det: Det er ikke lov til å holde ulv i Norge med mindre du har spesiall tilatelse til det eks: Dyrehage.

Å holde ulv krever ett kunskapsnivå som meget få har. En ulv vil ALDRI bli tam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, kan jeg få en elefant til jul???

Nei, ulver er ville dyr, de skal leve i naturen! Skaff deg heller en helt "vanlig" hund!

Jeg synes at du ikke bør det heller, før du vet bedre...

Kan du svare på dette spørsmålet : Hvorfor skal du ha en ulv? Eller gaupe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om litt over en uke skal jeg ri på kamel! :P

Iiik, ta den med hjem som kjæledyr?? :P

Nei fra spøk til alvor; du burde som det ble nevnt ikke skaffe deg hund før kunnskapene er litt bedre, men en hund er i hvertfall oppnåelig. Det er ikke ulv :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du med det?

Skal det bli et nytt accessories? Tenk om det blir statussymbol å ha ulv, alle de "tøffe" gutta skal ha seg ulv nå, siden pitbull og slikt er ulovelig. Hehe, tenk om det blir tatt opp forbud mot ulv i Norge.

Og er det ikke ganske egoistisk å dra en ulveunge ut av friheten å tvinge den til å leve under forhold som ikke er optimalt for den, kunn for egen vinnings skyld?

Skjønner godt din facinasjon av ulv og gaupe, det er jo en grunn til at mennesker krysset hund og ulv.

Alle burde lære seg og aldri nærme seg dyreverdenen uten et bra formål!

Nei, dette blir for dumt, ulv var slikt jeg ønsket meg når jeg var 5, og da trodde jeg også at jeg skulle bli en schäferhund når jeg ble voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wigdis: Et sted begynte de som starta med hundetemming for første gang. I dag bør det være mulig å få til det samme med andre dyr

FoxyFish: har ikke sett den serien, men det blir nok den neste serien jeg skal se :lol:

Merkelig at det er lov med Sirkus hvis det de gjør er å plage dyrene. De reiser jo rundt med løver, elefanter og gud vet hvilke ville dyr de temmer og lærer opp. Så hvorfor kan ikke jeg ha en ulv?

Tror jaggu jeg skal ta kontakt med et sirkus å forhøre meg om de kan skaffe meg ulv eller gaupe.

Jeg vet godt at jeg ikke kan ha både Ulv og Gaupe men en av delene MÅ jeg ha dersom det er mulig.

Kom akkurat til å tenke på å skaffe meg Gorilla hvis det er så ille med ulv eller gaupe.

Gorilla og aper generelt er jo meget smarte til å være dyr.

Det jeg vil er å ha et dyr som INGEN andre har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Kom akkurat til å tenke på å skaffe meg Gorilla hvis det er så ille med ulv eller gaupe. Gorilla og aper generelt er jo meget smarte til å være dyr.

Jeg tror du bør la det bli med tanken. Første budet er at man er smartere enn de dyrene man skaffer seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...