Gå til innhold
Hundesonen.no

Det værste som kan skje?


Recommended Posts

Hjerteorm!!

Så et program om det på tv en gang. En innvollsorm, hvit og klissete og lang, som er ihjertet, og vokser og vokser slik at hjertet blir deformert og lite effektivt... tilslutt slutter det å virke!

HELDIGVIS fins det ikke slikt i Norge!!

Eller så syns jeg det er grusomtmed hunder som blir påkjørt, og ikke dør momentant, og må derfor fraktes til dyrlegei smerte hel**te, og så avlives... for en slutt på livet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det værste må være magedreining og Wobbler i mine øyne.. Snakk om panikk hvis hunden får magedreining! og så her som det ikke er dyrleger tilstedet så ofte. Uff.. for et senario.. Og wobbler.. stakkars hund!

Og HD er nok sikkert ikke så godt nei det heller.. Går rundt og har vondt av å bevege seg..

Ja at hunden blir pluselig skadet og knekker noe eller noe sånnt må være skrekkelig! Jeg håper jeg ikke får oppleve noe alvorlig ulykke med hunden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt så kan gjør at bebien min får vondt.. *Grr*

er med på den!

en ting jeg er veldig redd for er på ferga når jeg skal hjem til mamma.. den er på ca 1 time og det er totalforbudt å ha me hunden opp. da tenker jeg ofte på: hva om vi grunnstøter o.l.. hva med hunden da... er vel ingen sjangs om å få hente hunden heller.. huff det syns jeg er skremmende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det værste må være magedreining og Wobbler i mine øyne.. Snakk om panikk hvis hunden får magedreining! og så her som det ikke er dyrleger tilstedet så ofte. Uff.. for et senario.. Og wobbler.. stakkars hund!  

Og HD er nok sikkert ikke så godt nei det heller.. Går rundt og har vondt av å bevege seg..

Ja at hunden blir pluselig skadet og knekker noe eller noe sånnt må være skrekkelig! Jeg håper jeg ikke får oppleve noe alvorlig ulykke med hunden..

Den siste Schäferen min hadde magedreining, hun holdt på å dø.. Kom til vetrinærhøyskolen og ble opperert m en gang, kirurgen hodt på å gi opp under operasjonen, men HELDIGVIS fortsatte han og hun klarte seg!!!! :P Han sydde fast magesekken hennes i bukhulen sånn at det ikke skulle skje igjen. Hun fikk 2 dilitasjoner (som det heter på fagspråket) oppblåsninger for oss normale dødlige.. :wink: Det samme skjer som i en dreining men magen dreier seg ikke, "bare" blåser seg opp.. Helt jævelig og smertefult for hunden.. :P Hun fikk begge 2 i løpet av samme uke.. En på søndag og en på onsdag.. Var HELT sikker på at jeg kom til å miste henne da, fy f... det var grusomt, men hun levde i ca 3/4 år etter det. Ikke noen tvil om at det tok på kroppen hennes, hun ble gammel etter det.. 10 1/2 år ble hun... Savner henne... :)

Så jeg tror det må være det mest grusome jeg har opplevd med hundesykdommer..

Nei huff, denne tråden var ganske negativ syns jeg.. Vil heller fokusere på alt det som gleder meg med hunden min jeg da... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det lyder ganske så skrækkeligt. Stakkels hund og stakkels dig.

Jeg ved ikke rigtig hvad det værste der kunne ske er.... bliver helt utilpas bare ved tanken, men hjerteorm måske, kender til nogen, der mistede deres hund fra den ene dag til anden p.g.a. det. Eller forgiftning kanske, hvor hunden har det rigtig vondt. Uff, bliver helt trist nu. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det værste må være magedreining og Wobbler i mine øyne.. Snakk om panikk hvis hunden får magedreining! og så her som det ikke er dyrleger tilstedet så ofte. Uff.. for et senario.. Og wobbler.. stakkars hund!  

Og HD er nok sikkert ikke så godt nei det heller.. Går rundt og har vondt av å bevege seg..

Ja at hunden blir pluselig skadet og knekker noe eller noe sånnt må være skrekkelig! Jeg håper jeg ikke får oppleve noe alvorlig ulykke med hunden..

Hva er Wobbler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det værste ville nok vært rabies.... Det er en fæl, fæl sykdom!  :P

Ja, tenkte på det samme! Rabies må være en av de aller verste!!! :P

Hunden blir vel helt forandra, gjør ting det ellers ikke ville gjordt, og etter hvert dødd av sykdommen, pluss at den ville være en stor frae for andre både mennesker og dyr... *grøsse* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wobbler er (kort fortalt i stikkord) en nervesykdom (nerver i klem) som gjør at bla.hunden kan få problemer med å bevege seg orntilig. De kan virke "fulle" og sjangler omkring. Noen må også bæres ned trapper ol. Lammelser i bakpart og bakbein eller generellt lammelse. Har bare sett ille tilfeller av dette, og det så helt fælt ut. Finnes forskjellige grader av det da, og noen ser man det bare litt på hunden. Det er ikke mye man kan gjøre med dette hvis hunden har blitt rammet. andre må bare tilføye hvis det er noe. Fant ingen liker om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...