Gå til innhold
Hundesonen.no

Så var man i gang igjen........


Guest Belgerpia

Recommended Posts

  • Svar 515
  • Created
  • Siste svar
Må innrømme at jeg er pittelitt skuffa allikevel, for veterinæren fant ikke flere enn 3 - noe som selvsagt er bedre enn 0, men litt flere enn 3 håper jeg at det er der uansett.. :)

Gratulerer :P.

Jeg kan jo bare nevne det - sånn for å dempe skuffelsen din litt over at "dere" så bare 3... Da jeg var på UL med Lotta den gangen for mange herrens år siden, så så vi 4 blærer... men det kom jo 14, så... hehehehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy :P Hva er gjennomsnittlig antall på rasen? På sheltie ligger liksom snittet på 3-4, så det hørtes normalt ut i mine ører, selv om jeg vet forskjellene er store fra rase til rase :P

Synes at 3-4 virker så lite jeg. Min hund kommer fra et kull på elleve, og noen venner av oss fikk et kull GS-valper på 17 stk! :):P

Gratulerer med kommende valper! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dejligt med flere hundebabyer

Ja, vi gleder oss til de kommer :P

*mumler noe om at å lese hele setninger er noe dritt*

MEEEN *WEEE* Bebsier!

Jeg unnlot å si noe om dine leseevner jeg :P Men ja, wee.. Snart.. hehe

Hurra! Vakre Dinabeibiser!

Hurra! :P

Så gøy :P Hva er gjennomsnittlig antall på rasen? På sheltie ligger liksom snittet på 3-4, så det hørtes normalt ut i mine ører, selv om jeg vet forskjellene er store fra rase til rase

Snittet er vel på rundt 7? Hun fikk 6 i sitt forrige, han har vel hhv 7 og 8 i sine første kull.

Gratulerer :P.

Jeg kan jo bare nevne det - sånn for å dempe skuffelsen din litt over at "dere" så bare 3... Da jeg var på UL med Lotta den gangen for mange herrens år siden, så så vi 4 blærer... men det kom jo 14, så... hehehehehe.

Ja, jeg håper jo at hun skal ha bomma skikkelig, for å være ærlig. Dina sto ikke akkurat rolig (hun hadde ikke helt sansen for å måtte stå på bordet :rolleyes: ), så det var nok vanskelig å se.. Men allikevel.. Jeg hadde håpet vi så flere jeg!

Har fjerna smiliesene i quotene, for det er jo denne superdupre regelen om max 10 sånne i et innlegg, samme hvor langt og hvor mange quoter det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis...

Egentlig veldig glad det ikke blir flere enn tre jeg, da er det liksom ikke så mange "ledige" som man kan få lyst på.... :P

Når jeg ser bildet av "kjæresteparet" nå, så tror jeg jammen det er Dina som er den "maskuline, flotte hannhunden" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at 3-4 virker så lite jeg. Min hund kommer fra et kull på elleve, og noen venner av oss fikk et kull GS-valper på 17 stk!

Gratulerer med kommende valper!

Nja.. Jeg ser for meg at 17 chi-valper hadde blitt veldig smått? Eller moren veldig svær under drektigheten? hehe

Og takk for det :P

Takk kjære, det var ekstremt vennlig gjort av deg

Jepp, jeg føler meg ekstremt vennlig om dagen *kremt* :P

Grattis...

Egentlig veldig glad det ikke blir flere enn tre jeg, da er det liksom ikke så mange "ledige" som man kan få lyst på....

Når jeg ser bildet av "kjæresteparet" nå, så tror jeg jammen det er Dina som er den "maskuline, flotte hannhunden" :)

*flir* Stakkars yndige, sarte lille Dina?? Maskulin? Skjønner virkelig ikke hva du snakker om! (Det værste er at hun er nesten mer "hannhund" om dagen enn noen annen hannhund jeg har hatt før, med snusing og snøfting og markering i renna.. Ja, og det er viktig å sparke fra skikkelig, enten man har gjort bimmelim eller bommelom, liksom :P Vesle Dronningen til mor det, tenker jeg! hehe) Det kommer forøvrig et tervkull ca 4 uker senere da, hun har forhåpentligvis litt flere i magen hun :P

Hurra! Så gøy! Det er sikkert flere enn 3 der, tipper 9 jeg

Fineste Dina bebisene, da må jeg bare sørge for å holde meg langt,langt borte fra Askim fra februar til april,hehe :P

Jeg har tippa 10 jeg - 6 tisper og 4 hannhunder *flir* Er nok lurt å holde seg langt unna Askim ja, vi skal ikke legge ut noen bilder av dem heller :P

Fjerna smilies i quotene igjen, av samme grunn som sist :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Flere små svartinger - herlig! Så får man bare håpe på en haug med valentinesvoffer :P

*flir* Stakkars yndige, sarte lille Dina?? Maskulin? Skjønner virkelig ikke hva du snakker om! (Det værste er at hun er nesten mer "hannhund" om dagen enn noen annen hannhund jeg har hatt før, med snusing og snøfting og markering i renna.. Ja, og det er viktig å sparke fra skikkelig, enten man har gjort bimmelim eller bommelom, liksom :) Vesle Dronningen til mor det, tenker jeg! hehe)

Det der hørtes merkelig kjent ut du. Skikkelig feminint ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*flir* Stakkars yndige, sarte lille Dina?? Maskulin? Skjønner virkelig ikke hva du snakker om! (Det værste er at hun er nesten mer "hannhund" om dagen enn noen annen hannhund jeg har hatt før, med snusing og snøfting og markering i renna.. Ja, og det er viktig å sparke fra skikkelig, enten man har gjort bimmelim eller bommelom, liksom :) Vesle Dronningen til mor det, tenker jeg! hehe)

Hehe, sånn driver Molle på også :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, grattis!

Åh, det er nervepirrende å gå sånn og vente.. Heldigvis har jo ikke jeg min forhåpentligvis drektige hjemme, så jeg slipper å gå og studere hver eneste bevegelse hun gjør for å se om hun ser drektig ut..

Utralyd i neste uke for vår del..

Og ja - jeg har hatt en tispe som fikk 9 valper, etter at TO veterinærere UL henne og konstanterte henne tom.. Så tom tror jeg ikke på etter en UL undersøkelse, men hvis man bare ser noen, så er det jo bare kos!

Lykke til med begge damene - og alle de 15-18 valpene du kommer til å få! :)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja.. Jeg ser for meg at 17 chi-valper hadde blitt veldig smått? Eller moren veldig svær under drektigheten? hehe

Og takk for det :)

Moren så mildt sagt ut som en ballong. :) Var ikke tvil om at det var valper på gang, nei!

Spennende med så mange "sonenkull" for tiden, og svartinger er jo bare herlige :) Blir gøy å følge med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Flere små svartinger - herlig! Så får man bare håpe på en haug med valentinesvoffer :)

Ja, hadde ikke det vært gøy med valentine-valper? Da hadde det vært synd at det var et E-kull, egentlig.. hehe :P

Det der hørtes merkelig kjent ut du. Skikkelig feminint ja...

Hehe, sånn driver Molle på også :rolleyes:

Fine frøkner skal sikkert gjøre sånt? *flir*

Grattis, grattis!

Åh, det er nervepirrende å gå sånn og vente.. Heldigvis har jo ikke jeg min forhåpentligvis drektige hjemme, så jeg slipper å gå og studere hver eneste bevegelse hun gjør for å se om hun ser drektig ut..

Utralyd i neste uke for vår del..

Og ja - jeg har hatt en tispe som fikk 9 valper, etter at TO veterinærere UL henne og konstanterte henne tom.. Så tom tror jeg ikke på etter en UL undersøkelse, men hvis man bare ser noen, så er det jo bare kos!

Lykke til med begge damene - og alle de 15-18 valpene du kommer til å få! :P

Susanne

Det er håp om at det er flere enn 3 valper der, skjønner jeg :P Så dere mer "erfarne og blaserte" oppdretterene/tispeeierene studerer hver eneste bevegelse de gjør for å se om de ser drektige ut dere og? Trodde sånt var noe man vokste av seg jeg *ler*

Damene kommer sikkert til å klare brasene fint de, foreløpig gleder jeg meg til alle de 15-18 valpene (selv om det begynner å gå opp for meg hvor mye jobb det faktisk blir - det er 4 uker mellom dem og, så man får vel en viss flyt i det kanskje? hehe)

Så gøy at dinersen er drektig da :P Det blir nok noen nye nydelige svartinger vil jeg tro!

Jeg har tenkt meg ned og se på både svartinger og røde teddybjørner jeg da *he he*

Godt at jeg har nok hund i hus!

Ann-Merethe

Kennel Montmorenja

Åh? Skal du ikke ha en eller to til? *ler* Det blir nok noen nydelige svartinger ja! Med veldig vakre hoder - det er jeg helt overbevist om! :P

Moren så mildt sagt ut som en ballong. :) Var ikke tvil om at det var valper på gang, nei!

Det tror jeg på! Nesten så man syns litt synd på stakkaren.. hehe

Spennende med så mange "sonenkull" for tiden, og svartinger er jo bare herlige :) Blir gøy å følge med!

Ja, det er veldig mange "sonenkull" for tiden.. Et par av dem kommer vel til å bli konkurrenter i BIG-bedømmingen og, tenker jeg (ja, man kan ønske seg det vel?) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Vel, siden det er planlagt litt røde her også så kan det jo kanskje være greit at de holder antallet på ett moderat nivå. Vi vil jo ikke at Tone skal få altfor mye å gjøre *ler ondt* :rolleyes:

Vel, jeg håper det er ett par mer enn 3 - men jeg behøver ikke 10 liksom, tror det blir nok bebiser her utpå vårparten. Men jeg gleder meg, og jeg gleder meg veldig........ belgerbebiser er skrekkelig skrekkelig søte.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo men tenk hvilken dröm, 15-20 svarte og röde smådjevler som henger i beina på dere :)

Ville ikke det värt ... eh... sjarmerende???? Forstår ikke hva dere mener med at det er mye å gjöre med belgervalper.

Zorro melder seg frivillig som lekeonkel om dere trenger en sånn som kan läre dem alt han kan og alt som de (ikke) bör gjöre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Jo men tenk hvilken dröm, 15-20 svarte og röde smådjevler som henger i beina på dere :)

Ville ikke det värt ... eh... sjarmerende???? Forstår ikke hva dere mener med at det er mye å gjöre med belgervalper.

Zorro melder seg frivillig som lekeonkel om dere trenger en sånn som kan läre dem alt han kan og alt som de (ikke) bör gjöre.

Tja.... jeg tror kanskje dobørsten (aka ett stykk Parson terrier) kan lære de langt mer av hva de (ikke) bør gjøre enn en belger *ler* Den har skikkelig dårlig innflydelse på svartinger i alle fall. Vi er nå de "lykkelige" eiere av en svarting på nesten 30 kilo som tror han er bitteliten og veier 9 og dermed forserer sofaer, sofarygger, bord og annet møblement i hæla på liten hvit dobørste med den største selvfølgelighet *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men hvorfor gå runt saker når man kan gå over? Det väre seg sofafygger, andre hunder, folk som av en eller annen grunn sitter på golvet, man kan like gjerne hoppe over de. Venter bare på den dagen han skal hoppe over stuebordet for det har värt näre noen ganger.

Og den (u)skyldige selv, han forstår ingen ting. Ta hensyn?? Hva er det? Han er jo bare en liten pappilon i litt for stor kropp ;P

At vi mennesker ser han som en blanding mellom bulldozer, kenguru, smådjevel og gravemaskin er en hel annen sak. Han er omtrent like elegant som et kjöleskap

Eller at vi har tenkt å ta en alvorlig diskusjon med oppdretteren og spörre om det ikke finnes en smule retriever, riesen og pitbull i ham.

For Zorro har ikke riktig lest rasestandarden til belgeren, eller fått med seg om hvordan belgere bruker å väre sånn mentalt..... :)

Jaja, en ting er sikkert man har det aldri kjedelig med en belger eller ti i huset.

Er litt sugen på en liten svart smådjevel igjen, men det får vente noen år. Har liksom hendene fulle med den jeg har nå. Han har nok aldri tenkt til å bli voksen. Vi hadde en liten diskusjon - mor og sönn prat - på vei ut til hundegården om det å komme på inkalling. Men han bare gapskrattet av meg og syntes at jeg hang meg opp i småsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer damen! Så artig at det er minimum 3 bebiser! Ja, for nå har jeg sugd til meg alt de andre har skrevet om tisper som ble sagt var tom og fikk allikevel- Så da antar jeg at Dronningen leverer med iaf 7 bebiser!

Så gøy at dinersen er drektig da :lol: Det blir nok noen nye nydelige svartinger vil jeg tro!

Jeg har tenkt meg ned og se på både svartinger og røde teddybjørner jeg da *he he*

Godt at jeg har nok hund i hus!

Ann-Merethe

Kennel Montmorenja

*knis* Og når ble det et hinder?? *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, siden det er planlagt litt røde her også så kan det jo kanskje være greit at de holder antallet på ett moderat nivå. Vi vil jo ikke at Tone skal få altfor mye å gjøre *ler ondt* :rolleyes:

Vel, jeg håper det er ett par mer enn 3 - men jeg behøver ikke 10 liksom, tror det blir nok bebiser her utpå vårparten. Men jeg gleder meg, og jeg gleder meg veldig........ belgerbebiser er skrekkelig skrekkelig søte.......

Av hensyn til meg, så trenger det ikke å bli mange valper, liksom? *ler*

Jo men tenk hvilken dröm, 15-20 svarte og röde smådjevler som henger i beina på dere ;)

Ville ikke det värt ... eh... sjarmerende???? Forstår ikke hva dere mener med at det er mye å gjöre med belgervalper.

Zorro melder seg frivillig som lekeonkel om dere trenger en sånn som kan läre dem alt han kan og alt som de (ikke) bör gjöre.

Jeg syns jo det høres litt sjarmerende ut jeg da.. hehe

Gratulerer damen! Så artig at det er minimum 3 bebiser! Ja, for nå har jeg sugd til meg alt de andre har skrevet om tisper som ble sagt var tom og fikk allikevel- Så da antar jeg at Dronningen leverer med iaf 7 bebiser!

Ja, 7 bebiser er visst perfekt hører jeg disse oppdretterene sier, så da er jeg vel fornøyd med det og? hehe

Sånn ellers så er frk. Dinersen fortsatt i fin form, hun prøvde å overbevise Belgerpia om at hun holdt på å dø av sult og MÅTTE få kake her igår, stakkars dyret som aldri får mat :ahappy: Hun var ikke videre imponert over pelsstell-, kloklipp- og tøffelfriserings-seansen da, sånn behandler man ikke drektige Dronninger, syns hun.. *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har tydeligvis "sovet i timen" denne gangen, for jammen har hun ikke plutselig blitt drektig, gitt! At det skal være bare 3 valper der, sliter jeg litt med å tro, frøkna har "mista" både underlinje og midje - ser egentlig ut som en halvfeit labrador med ståører og lang pels, og går under tilnavnet "Tjukka" (hun kommer og vettu.. Godt hun ikke veit hva jeg egentlig kaller henne?).

Hun har og blitt veldig drektig inni hodet sitt, tror jeg? Ikke det at hun er noen rønner sånn til vanlig, men på det føret som er nå (tidvis speilblank is) for tiden, tjokker hun avgårde som ei gammel kjerring som har glemt å ta på piggene sine :lol: Hun mener fortsatt at jeg sulter henne ihjel, så kvalmen varte ikke like lenge nå som sist. Man ligger ikke så mye PÅ magen lenger, og det syns jeg er litt morsomt, for hun ligger som regel som en liten sfinx.. Det er tydeligvis ikke så behagelig lenger, hun velter over på siden raskere enn datteren sin nå (og hun velter konsekvent over på siden, lille kjøterfrøkna).

Jur har hun og fått - ja, JUR ja.. Jeg syns det var tidlig jeg, men det er visst ikke det (igjen, jeg har "sovet i timen" - forrige gang gikk tiden såååå sakte og jeg fikk med meg det minste lille snev av forandring, denne gangen syns jeg tiden har gått superfort og at jeg nesten ikke har fått med meg noe!).

Det er bare 2 uker til vi skal til Askim nå. Vi ja, Belgerpia får hele pakka hun, både Dina, Emma og meg.. hehe - Det er jeg egentlig litt sjokkert over, jeg har hele tiden følt at vi har så god tid, men det har vi jo strengt tatt ikke lenger. Men vi gleder oss fortsatt! Det bare kom litt bråere på enn jeg hadde belaget meg på.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...