Gå til innhold
Hundesonen.no

Så var man i gang igjen........


Guest Belgerpia

Recommended Posts

Nå har det ikke skjedd så mye på en uke, men jeg er skrekkelig flink til å late som, og se tegn som kanskje ikke er der, så jeg er hellig overbevist om at hun er drektig. At jeg var hellig overbevist om at hun kom til å bli drektig før vi dro til Shadow, er det vel egentlig ikke noe poeng i å nevne? hehe

Men altså, hun har ikke blitt kvalm enda, snarere tvert i mot, hun er alltid sulten. Nå er hun bestandig alltid sulten (så sant hun ikke er kvalm, selvsagt, da vil hun ikke ha mat), men nå om dagen syns jeg hun er ekstrem. Hun tror at alt som holdes i hender er mat, og at all mat er til henne. Hun har glemt at hun egentlig er veloppdragen og tigger mat ved å se pen ut - hun er god på å se pen ut - nå stuper hun på folk som holder noe i hendene som kanskje kan være mat. Men, for alt jeg veit så kan hun ha funnet ut at denne taktikken er like funksjonabel som det å se pen ut er, og det KAN jo være at jeg bare ser det jeg vil se ang matlyst?

Jeg syns og hun sover mer enn hun pleier, men akkurat det er litt vanskelig å si for sikkert det og. En ting skal Dina ha for, det er ikke mye stress i henne, så når det ikke skjer noe, så ligger hun gjerne langs en vegg med beina i lufta. Så, er hun egentlig trøttere enn vanlig, eller ser jeg det jeg vil se?

Det sies at tisper blir mer "verdige" når de blir drektige, at de oppfører seg mer modent og rolig - og det blir jo og litt vanskelig å si noe om, hun ER jo rolig og til tider overmoden. Selv når hun tar av, er hun behersket og verdig, som regel.

Jeg prater alt med magen hennes da, jeg ER fjollete må jeg innrømme :P Klapper henne over magen og sier sånt som "har du fine bebiser inni her" og sånt kliss. Hun syns jo at all sånn oppmerksomhet er henne vel unt, så hun legger seg over på siden eller ryggen og lar meg klå på henne. Jeg har prøvd å se på juret om det er forandret, men jeg sjekker tydeligvis sånt for sjeldent når det er normalt, så om det har blitt "rosa og svampaktig" skal jeg ikke uttale meg om. Jeg syns dog at brystvortene (det føles teit å si det om hund) er "lengre" og derfor mer utstående enn de er til vanlig, men igjen - jeg piller ikke så altfor ofte der utover det å sjekke om juret er friskt, for å si det sånn. Det irriterer meg selvsagt i dag, jeg skulle gjerne visst om det er rein innbilning eller om det faktisk er forandringer der.. hehe

Enn så lenge har jeg ikke økt matmengden utover det jeg begynte med før hun ble drektig. Vi øyenlyste mandag i forrige uke, da veide jeg henne samtidig, og hun veide ikke mer enn 22 kg - normalvekt for henne er 24-25 kg - så dagsdosen er økt noe, dog ikke fordi hun er drektig, men fordi jeg syns hun er litt for tynn. Hun markerer fortsatt som en hannhund på tur, sparker og graver og GÅR og tisser (yndige frøkna, liksom ^_^ ), men jeg kan ikke se at hun har noe utflod å snakke om - dog er hun flink til å vaske seg, MED lydeffekt :glare:

Så, konklusjon en uke etter parring er at det fortsatt er altfor lenge til 2 januar og ultralyd - jeg har ingen anelse om hun er drektig, for å være ærlig. Jeg tror jo at hun er det, men som nevnt, det trodde jeg jo hun kom til å bli allerede før vi dro og parret henne *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 515
  • Created
  • Siste svar

Det høres så utrolig spennende ut å vente valper! Jeg har bestemt meg for å overlate det med valper til de som kan det, jeg har nemlig forstått at valpeproduksjon innebærer noen flere momenter enn en kurv full av plysjbamser.

Derfor er det så herlig å kunne følge med på sånne tråder som dette! ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er en kurv full med plysjbamser (i form av levende valper) ganske så søte, da.. I hvertfall når de sover!

Problemet er bare at de spiser, bærsjer, bjeffer og ikke minst vokser seg til store mer eller mindre bustetroll som krever massevis av sine eiere..

Kan ikke skjønne at man orker å ha slike, egentlig. (Likevel kom jeg hjem i går fra en tur i Sverige for å nettopp parre hund.. )

Lykke til med neste Tjukkas-gjeng!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er en kurv full med plysjbamser (i form av levende valper) ganske så søte, da.. I hvertfall når de sover!

Problemet er bare at de spiser, bærsjer, bjeffer og ikke minst vokser seg til store mer eller mindre bustetroll som krever massevis av sine eiere..

Kan ikke skjønne at man orker å ha slike, egentlig. (Likevel kom jeg hjem i går fra en tur i Sverige for å nettopp parre hund.. )

Lykke til med neste Tjukkas-gjeng!

Susanne

Jeg har kapasitet til å følge med på en tråd om det kullet også jeg Susanne! ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som Dina har den kule personligheten :lol:

Dina er kul hun, vesle godsnuppa til mor ^_^

Det høres så utrolig spennende ut å vente valper! Jeg har bestemt meg for å overlate det med valper til de som kan det, jeg har nemlig forstått at valpeproduksjon innebærer noen flere momenter enn en kurv full av plysjbamser.

Derfor er det så herlig å kunne følge med på sånne tråder som dette! ^_^

hehe - Det er ikke jeg som har valper på henne, jeg bare blander meg og bryr meg og koser og steller og fraskriver meg nesten alt ansvar :D Det er moro, og slitsomt, og møkkete.. Men moro.. ;)

Kan ikke skjønne at man orker å ha slike, egentlig. (Likevel kom jeg hjem i går fra en tur i Sverige for å nettopp parre hund.. )

Lykke til med neste Tjukkas-gjeng!

Susanne

Jeg syns det vanskeligste med å være oppdretter, må være å finne riktige eiere til riktige valper, derfor er jeg bare wannabeoppdretter. Men jeg vil være med på prosessen, det er jo spennende å hilse på hannhunden, se hvordan han og tispa går overens, litt spente på hvordan parringen går, om det blir noen valper av det, hva slags valper kommer det, og til slutt se at de blir bittesmå hunder.. Det er jo gøy, sånn egentlig ;)

Men "vi" får valper omtrent likt vi da! Lykke til selv :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen dobbelposting nei, det er 6 dager siden sist :D

Noen nevnte at jeg burde skrive i dag og, siden det er 14 dager siden parring. Nå har det vel ikke skjedd helt de store forandringene siden sist jeg skreiv her, hun er fortsatt hai når hun tror det er mat i nærheten (du veit, sånn haisommer-hai? Jeg får litt sånne assosiasjoner når jeg ser henne sirkle rundt etter noe å spise, og når hun førstes værer noe hun tror kan være mat, så stuper hun bort og kaster seg opp akkurat som når haien bryter vannflata for å spise folk), men hun spiser litt saktere nå, og raper og gulper etterpå, så jeg tror hun begynner å bli kvalm (vi skal ikke se bort fra at dette er et av de symptomene jeg TROR jeg ser heller *ler*)

Jeg syns jo at puppene (vortene) hennes har blitt større, men som jeg skrev tidligere her, jeg tar tydeligvis altfor lite på de kroppsdelene til hundene mine, for jeg er ikke helt sikker.

Av atferdsmessige forandringer, så har hun blitt strengere med vesla her, uten at jeg skal påstå at det er noen sammenheng, ei heller at det ikke er fortjent. Vesla har fått være valp til nå hun, de dagene er tydeligvis over. Man får ikke lov å bremse i Dronninger mer, ei heller leke drakamp med manken, jakte på eller hoppe på henne :closedeyes: Tidligere resulterte sånt i at Dronningen ble passiv og latet som veslefrøkna ikke eksisterte, mens nå får hun se på tannebisser og høre hvor dypt mor kan knurre fra langt ned i magen - sånt imponerer småfrøkner, så mer enn det er ikke nødvendig :D

Nå er det bare en uke igjen til ultralyd da, så neste uke så vet jeg forhåpentligvis at det er små nurk inni der :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare en uke igjen til ultralyd da, så neste uke så vet jeg forhåpentligvis at det er små nurk inni der :whistle:

Hehe, "at" faktisk. :D Hai-sammenligningen din var forøvrig veldig god, og Dina er ikke den eneste svarte hunden som kan beskrives sånn.

Men nå gleder jeg meg til det kommer bilder av svarte ulldotter, jeg! Jeg har jo overhodet ikke lyst på gronnisvalp fra før av, så det blir nok ikke noe problem å bli bombadert med valpebilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, "at" faktisk. :brr: Hai-sammenligningen din var forøvrig veldig god, og Dina er ikke den eneste svarte hunden som kan beskrives sånn.

Nå gikk det ikke helt sånn da, selv om vi har vært på UL i dag - forklaring lenger ned :lol: Hun er fortsatt hai da, frk. Dinersen.. Nesten så jeg gleder meg til hun blir kvalm, faktisk, hun dør ikke av sult selv om hun tror det selv!

Men nå gleder jeg meg til det kommer bilder av svarte ulldotter, jeg! Jeg har jo overhodet ikke lyst på gronnisvalp fra før av, så det blir nok ikke noe problem å bli bombadert med valpebilder.

Nei, valpebilder blir det nok ikke mange av :rolleyes: *ler*

Vi har jo vært på ultralyd i dag vi.. Jeg er egentlig litt irritert over det.. hehe - Jeg ringte jo og bestilte time når vi kom fra Sverige, og jeg sa jeg skulle ha time så tidlig som det gikk an å fastslå om hun var drektig, og fikk beskjed om at det kunne de gjøre fra dag 19.. Og det kan de sikkert, men det er ikke LETT å fastslå om de er drektige så tidlig, og det er ikke SIKKERT de kan fastslå at de er drektige da.. Og dette VET jeg jo, sånn egentlig, men jeg tenkte ikke på det i all min iver - og vi er "bare" på dag 21 i dag :lol:

Nå er det ikke fastslått at hun IKKE er drektig, altså, det er jo akkurat det som er poenget, vi vet like lite i dag som vi gjorde igår. Vi TROR hun er drektig, veterinæren sa at hun trodde mer at hun var enn at hun ikke var, og at hun TROR hun kjenner fosterblærer og at hun TROR hun så det på UL, men kvalifisert gjetting kan vi jo drive med selv, vi skulle på UL for å VITE vi, ikke TRO! Og vi veit ingenting enda..

Men vi skal tilbake om en uke da, for å få bekrefta at det veterinæren tror i dag stemmer.. Så om en uke VET vi AT hun er drektig (jeg er fortsatt overbevist om at hun er det, men litt bevis hadde vært kjekt.. hehe), kanskje til og med hvor mange det er (sist så veterinæren 6 fosterposer på 28. dagen, og det var jo veldig korrekt!)

- Jeg skal late som at jeg er tålmodig inntil da.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh...frustrerende da! Men, men, tålmodighet er en dyd og så videre...?

Jeg har aldri vært spesielt tålmodig når det gjelder sånt, dessverre :glare:

Nåh, litt irriterende - men da håper vi på at det blir avklart om ei uke i stedet, da...! :brr:

Det SKAL være avklart om en uke! hehe

Fins det flere enn meg som blir helt desperate. Jeg fikk ikke lov til å komme til time før dag 28 jeg <_<

Får håpe det er små Bebiser der da :lol:

Men jeg prata ikke med Cathrine jeg, så jeg fikk ikke beskjed om det.. :glare: Men jeg håper og tror at det er bebiser der! Hun virker drektig i følge disse oppdretterfolkene som har sett på henne og (som nevnt, det er ikke mangel på kvalifisert gjetting, men jeg vil VITE jeg.. hehe)

min vet kjente blærer dag 29... og gurimeg om det er blærer her nå...

Vi er bare på dag 21 enda vi, så det var bare tåpelig å få time alt nå egentlig.. Jeg bare var litt i overkant ivrig :lol: Det er slim fra vulva, hun har hovne patter, hun sover og koser mye (men det gjør hun jo til vanlig og, så om det er MER enn vanlig eller som vanlig, er jeg litt usikker på). Vi må vel bare vente og tro og gjette en uke til, så vet vi om en uke.. Håper jeg! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kunne jeg vel strengt tatt ventet med noen oppdatering her til onsdag, da skal vi jo på UL igjen, men.. Jeg lurer på om ikke den sorte haien har fått svangerskapskvalme. Hun har ikke vært like sulten igår og i dag som hun har vært tidligere, hun spiser maten igjen istedetfor å støvsuge den, og hun spiser sakte.. Hun er ferdig seinere enn Emma, og det har aldri skjedd før.. hehe

Men, nå er det bare 35 timer eller noe til vi forhåpentligvis SER at det er valper der (eller, veterinæren ser, jeg ser bare skygger på UL-skjermen jeg :P ). Vi gleder oss :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kunne jeg vel strengt tatt ventet med noen oppdatering her til onsdag, da skal vi jo på UL igjen, men.. Jeg lurer på om ikke den sorte haien har fått svangerskapskvalme. Hun har ikke vært like sulten igår og i dag som hun har vært tidligere, hun spiser maten igjen istedetfor å støvsuge den, og hun spiser sakte.. Hun er ferdig seinere enn Emma, og det har aldri skjedd før.. hehe

Men, nå er det bare 35 timer eller noe til vi forhåpentligvis SER at det er valper der (eller, veterinæren ser, jeg ser bare skygger på UL-skjermen jeg :P ). Vi gleder oss :icon_fun:

du er hakket illere enn ei annen jeg kjenner...

hu syntes jeg var klin gal som ikke har gjort noe sånn hihi :P

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er hakket illere enn ei annen jeg kjenner...

hu syntes jeg var klin gal som ikke har gjort noe sånn hihi :P

lykke til:)

Ja, jeg har hørt folk sier det :P Jeg er en utålmodig sjel, og har vært forholdsvis sikker på at hun har blitt drektig hele veien, så jeg har ikke lyst til å vente flere uker til før jeg veit helt sikkert - til det er jeg for nysgjerrig! Dessuten har jo drektige damer krav på noen ekstra goder og forståelse, da er det jo viktig å vite sånt *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi hjemme fra ultralyd nr 2, sist uke var veterinæren nesten sikker på at Dina var drektig, men ville ha oss tilbake for å konstatere at det var riktig.. Og det var det - her ventes det svartingbarn på Valentines Day! :P

Må innrømme at jeg er pittelitt skuffa allikevel, for veterinæren fant ikke flere enn 3 - noe som selvsagt er bedre enn 0, men litt flere enn 3 håper jeg at det er der uansett.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*WEEE* Bebiser! :)

Men hvordan kunne hun bare være nesten sikker når hun så tre...?

Hun var nesten sikker for en uke siden, og i dag var hun helt sikker på at det var minst tre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...