Gå til innhold
Hundesonen.no

Så var man i gang igjen........


Guest Belgerpia

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Vi får vel bli to når det gjelder å følge opp "valpekulldagbok" - for her er jeg så heldig at mammahunden bor hos en eminent fôrvert til daglig. Men begynnelsen har vi vært med på.

Mannen i Dina's liv så jeg første gang i 2006, snaue 9 måneder gammel var han da og gjorde uslettelig inntrykk. Allerede da planla jeg at han - dersom han var sunn og frisk - en gang i fremtiden skulle få bli Dina's utkårede. Når vi planla frøken Dinersens første kull var han for ung, ikke hadde jeg sett nye bilder av han heller - men jeg har holdt øye med internett osv. siden januar 2006.

I våres dukket det plutselig opp nye bilder av kjekkasen hos en annen oppdretter - og jeg var fortapt - han hadde ikke blitt noe mindre vakker med tiden. Mailer ble sendt litt frem og tilbake, og etter at hannhundeier fikk treffe Dina i mai ble det klart at vi fikk bruke den vakre på henne.

Nå kunne jeg nok ha brukt den unge mannen allerede i juni, men fordi jeg ville vite litt om helsestatus på Dinersens første kull før vi hadde kull nummer 2 - valgte jeg å vente. Kanskje dumt - tatt i betrakning av at denne karen - etter å ha vunnet en masse på utstilling - har blitt en populær kar hos de sorte damene. Men jeg må innrømme at for meg så er det bagateller at han nå får ganske mange kull på kort tid. Jeg skulle bruke han og ferdig med det - for ikke bare er han vakker, men han er usannsynlig trivelig også - og han har gått en knall MH.

Vi ventet løpetid på Dinersen nå i desember, mot slutten av desember faktisk - men damen fant ut at hun skulle følge sin datter og kom en måned før tiden. Ikke noe krise det - vi vet nå at i alle fall 4 av seks Dinabarn er HD/AA fri, tre er i tillegg øyenlyst uten anmerkning - så da er jo ikke den biten noen katastrofe.

Tut og kjør - onsdag 12. desember dro jeg og fôrvert Tone til Gøteborg og Dina hadde en date med vakre vakre Emmabourne Moondshadow. To vellykede paringer - og vi satte kursen hjem igjen den 13. - nå er det bare ventetiden igjen. 61 dager and counting.........

Første plan nå er Tone sin, Diners og Tone skal på date med veterinæren på Kløfta å ta ultralyd den 2. januar. Vi krysser fingre for at vi får ett like flott kull som sist vi og blir de halvparten så vakre og greie som sine foreldre så skal vi være svært fornøyd.

aIMG_3894.jpg

Så får vi se da, om damen varter opp med litt morgenkvalme og andre graviditetstegn i jula........ Vi gleder oss. Det blir en hektisk vår her på bruket, for ikke bare ventes svarte valper - vi planlegger også en runde med røde små bamser. Løpetiden er ventet om ikke så brått.

Vi er veldig glade for at vi har Tone, for uten henne så ville det vært vanskelig å planlegge kull i det store og det hele. Med full jobb så er det vanskelig å kunne gi småtasser så mye som man ønsker - men med Tones uvurderlige hjelp skal nok dette gå veldig veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 515
  • Created
  • Siste svar

Så utrolig spennende! Jeg skal innrømme at jeg ble interessert når jeg hørte om han på Hamar, men tror ikke jeg kan ha to unge hunder på en gang gitt :blink:

Lykke til med kullet!

Forresten synes jeg det er litt festlig at han heter Emmabourne Moonshadow... Dina og Emma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig bare meg som synes dette er uetisk og forkastelig?

Töddel hadde gledet seg til å lage Belgiske Bulldogger han. Å være stamfar til en ny rase verdt minst 25.000 spenn liksom?

Pokker heller, dette var jammen lite gjennomtenkt BP. Penger, ære og berømmelse rett i dass liksom. Dina skulle være jenta til den hjernedøde hun.

Ja ja... Jeg får vel bare si lykke til med små svarte pelsdotter! Håper de blir friske, raske og vakre som sine foreldre! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dina har siden vi kom hjem igår kveld fordrevet tiden med å ligge med beina i været og forhåpentligvis bli drektig, avbrutt med en liten pause med spising, hvor hun like gjerne syns hun kunne stjele kjøttet Emma ikke likte og. Like greit å gi henne mye mat nå, er hun drektig (jeg mener, hun ER drektig), kommer hun til å bli kvalm og ikke være veldig sulten om noen ukers tid.

Og, selvsagt må man på ultralyd! Jeg er nysgjerrig, og snakker alt med magen hennes (fjollet? Jeg? Næh!), det er kjekt å vite om det er noe inni der som hører meg, liksom.. hehe

Navnet til pappaen ja.. Dina heter jo Sundown Dancer (derav Dancing-barn), så hun danser da i solnedgang, mens han er måneskygge (bare for å oversette det skikkelig direkte). Litt morsomt :blink:

Er det virkelig bare meg som synes dette er uetisk og forkastelig?

Töddel hadde gledet seg til å lage Belgiske Bulldogger han. Å være stamfar til en ny rase verdt minst 25.000 spenn liksom?

Pokker heller, dette var jammen lite gjennomtenkt BP. Penger, ære og berømmelse rett i dass liksom. Dina skulle være jenta til den hjernedøde hun.

Ja ja... Jeg får vel bare si lykke til med små svarte pelsdotter! Håper de blir friske, raske og vakre som sine foreldre! :lol:

Nå var det vel Emmadyret som skulle pares med Töddel for litt gigantbelger-avl, og hun er nok et år for ung enda :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det vel Emmadyret som skulle pares med Töddel for litt gigantbelger-avl, og hun er nok et år for ung enda :blink:

Ah, jeg skjønte at det var et eller annet jeg hadde gått glipp av. Da blir plutselig lykkeønskninger enda mer oppriktige. :lol:

Og du? Så lenge hun har fått løpetid så er hun gammel nok vettu. If it bleeds it breeds. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg skjønte at det var et eller annet jeg hadde gått glipp av. Da blir plutselig lykkeønskninger enda mer oppriktige. :blink:

Og du? Så lenge hun har fått løpetid så er hun gammel nok vettu. If it bleeds it breeds. :lol:

Det er sant det, synd vi ikke ble enige om det i forrige uke, da var hun skjøgehund så det sang etter her :rolleyes: Men da blir det neste løpetid da, den kommer vel i mai-juni en gang :o hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg skjønte at det var et eller annet jeg hadde gått glipp av. Da blir plutselig lykkeønskninger enda mer oppriktige. :blink:

Og du? Så lenge hun har fått løpetid så er hun gammel nok vettu. If it bleeds it breeds. :lol:

*kuppe tråd* Her gjelder det å få valper på hver løpetid, så at dere ikke har satt igang for lengst skjønner ikke jeg. Dere er virkelig noen dårlige grundere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper parringen var vellykket ^_^

Selvsagt er den det!?! Hun er drektig, sier jeg jo! *nesten fornærma* hehe :blink:

Selv ble jeg litt nyfiken på dette?!

Jeg antar at røde bamser er terver :lol:

Så spennende! Håper det blir et friskt og fint kull :o Og *kremt* MASSE bilder ;)

Det kommer helt sikkert til å bli MASSE bilder! Det er ingenting å bekymre seg for.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nehei vel ? BILDER ?? AV VALPENE ??? Du kødder nå.. :blink:

*ler* Det blir sikkert noen få denne gangen og? Sånn omtrent 500 stk i uka eller noe, bare :lol:

Åh spennende!

En svartingfrøken hadde gjort seg veeeeeeeldig fint som lillesøster til knøtti sier hun.

Ja? Svartingfrøkner er fine lillesøstre, tror jeg :o

Jeg har IKKE sett denne tråden..

Jeg skal ikke minne deg på det heller :angel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja? Svartingfrøkner er fine lillesøstre, tror jeg :blink:

Hihi ganske overbevist om det, men blir nok med tanken denne gangen. Desverre. Det skal en "lille"søster i hus etterhvert, men det må times og tilrettelegges litt mer. Men åååh, de frøknene dine er jo bare så nydelige. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig,veldig glad for at jeg har fått kapret meg ett Dina-barn allerede så slipper jeg å lure meg selv til å tro at jeg liker valper når bildene kommer :blink:

(Forresten så sørger lille malle-krapylet her for å stadig minne meg på at valper er mer stress en de er søte,hehe <_< )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker dere kjempemasselykketil :D .. Har sakt til meg selv tusen ganger at jeg ikke passer belgere.. *sukk* Ellers så hadde det nok kanskje allerede hvert en i hus... Men man kan jo alltids skifte personlighet da :D

Faren hadde utrolig flotte øyne og ører .. Foreldrene ser ut til å passe bra sammen :D .. De ser så stolte ut :D .. Menne ja.

Lykke til :D

PS: Husk å ta masse masse bilde gjenom valpetidene.. Nesten Ingenting er nydeligere en sorte pelsdotter vettu :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...