Gå til innhold
Hundesonen.no

Nytårs raketter!!


Heidi

Recommended Posts

Ja da nærmer rædselsdagen sig for mange hunder :lol:

Dette blir Rockys første nytårsaften, for sin første nytårsaften var han bare 2 uker gammel så han mærket det sikkert ikke. Så vi er veldig spent på hvordan han reagerer :roll: :?

Hvordan reagerer deres hunde på raketterne?? Mange hunder logrer jo med halen og vil fange raketterne og er ikke redd i det hele tatt.

Håper ikke det blir store problemer med Rocky :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir den første nyttårsaftenen til min hund også. Hun er utrolig selvsikker og viser omtrent aldri tegn til redsel,men jeg tror nok at hun kommer til å bli litt nærvøs når rakketene skytes opp. Jeg kommer uansett til å sitte inne sammen med henne og prøve å roe henne ned og få henne til å forstå at dette er ikke farlig. Håper det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det bare en hund som ikke har opplevd nyttårsaften før men regner ikke med at han reagerer noe på det.

det er nemmelig noen som har sendt opp raketter her i nærheten allarede mens vi har luftet hundene og han har ikke brydd seg om det i det hele tatt. :lol: og han har heller ikke reagert på skudd så tror ikke han reagerer noe særlig. uansett så skal hundene få være på rommet sitt når det værste holder på (de har eget lite rom uten vinduer og lufteluker så de hører ikke så my utenifra der inne), også kommer vi til å spille musikk til dem så de ikke får med seg så mye av det som skjer på utsiden. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aro var ikke redd i fjord... Er litt spent på om det blir slik i år også... Håper det...

Lurer på om det er noen som vet om hunder som er skuddredde er redde for raketter og? Eller omvent, viss de er redde for raketter om de er redde pistolskudd? Altså om de oppfatter det som samme lyden? Eller om de kan være redde for den ene tingen og ikke den andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer mye ann på oss eiere hvordan vi styrer med de på nyttårsaften.

Vær som vanelig og ikke reager når dere hører raketter ute.

Her har de skutt opp raketter lenge og det hender Chicka stopper opp os ser seg rundt, men da går jeg bare videre akkurat som om smellet var en selvfølgelighet.

Vi må huske at vi er ledere og viser vi usikkerhet så blir hunden det også.

Chicka får en sene å tygge på rett før tolv og mer hysteri skjer ikke hos oss. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke vi heller skal ha noe særlig med raketter. gubben kjøpte to rakett greier på europris til 15,- for 2, så får vi klare oss med heller å se innover til byn(håper på fint vær, for blir det det så går vi bare opp på terassen til husverten og står å ser på). 8) :lol:

selv så liker ikke jeg raketter heller har hatt noen nesten ulykker med det to ganger så tar ikke sjangsen lengre. [-X

vi skal heller kose oss med god mat og drikke (som da blir brus he he he vi har jo to unger her hjemme som vi må ta hennsyn til).

:lol::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det smalt en rakett rett ved pappa og Tinka da de var ute siste gangen i stad, men Tinka ignorerte den totalt. Pappa mente hun burde bli bombehund, men så kom han på at de helst skal være der FØR det smeller, så da spilte det kanskje ikke så stor rolle at hun ikke var redd for pang-pang. :wink:

Men da naboen fyrte opp noe pang-pang-hyyyyyl-lysglimt-ting rett utenfor huset måtte Tinka opp og se. :wink:

Men tror det går greit, kanskje kommer det et nyttårsbjeff, men herregud, hun er jo en hund, så klart hun må få gi litt lyd ifra seg når alle andre bråker sånn.. :wink:

IKEA (som ellers lyser opp hver eneste kveld for oss med utelysene sine) har faktisk slokket alle lys (nesten da). :-o Men folk ser ikke ut til å ha fulgt råd, de smeller og smeller og smeller opp raketter rundt omkring hele tiden her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aro ligger og på sofaen å sover... Har på tven litt høyere idag og ha trukket for gardinene... Han titter litt mot døra når de nærmeste rakettene er, men ellers egen reaksjon =D>

Var ute med Amy og Kathrine i 2 timer idag så han er god å sliten :wink: Jeg selv er syk og hev innpå et par parasetter før turen, kjente når jeg kom hjem at jeg var veldig sliten... Men det er altid gøy å gå tur med Amy og Kathrine :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset gjikk det kjempebra, som forventet da :wink:

Reagerte bare litt når det stod på som værst, men da var det at ho skulle ut å se hva det var.. :-o

Amy var og kjempesliten etter turen med anne og aro, kjempegøy å få være med dere på tur =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var så heldig å få "barnevakt" til speedy ett par timer i går jeg slik at jeg kunne være m min samboer på festlighetene(edru og bil kjørende så klart)

men jeg var ute m speedy leeenge før jeg gikk og da smalt de raketter hos noen av de husene vi ruslet forbi og han bare spisset ørene nysgjerrig og skjønte ikke så mye av det:) og bare ruslet videre.. og da jeg ringte til mormor kl 12.00 lå han og sov og kunne ikke brydd seg mindre om rakettene.. tok ham m ut når jeg kom hjem igjen litt over halv ett og da også gikk han bare på do og snuste og brydde seg ikke:)

så det er jeg jo meget godt førnøyd med da!

:D:D:D:D:D Banana Banana Banana Banana Banana Banana Banana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ozzie var stort set ligeglad med fyrværkeriet, hun sov det meste af aftenen, fordi jeg havde gået en lang tur med hende om eftermiddagen. Kl 00.00 da det rigtig bragede løs udenfor løftede hun hovedet og så ret irriteret på mig som om hun sagde "mor, vil du ikke lige få dem til at dæmpe sig lidt" men så lagde hun sig ellers ned igen og sov videre. =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rocky var ligeglad med raketterne. Han stod på balkongen sammen med os kl 24. Så hoppede han op med forpoterne på altanen og stod og kiggede på raketterne sammen med os :D

Virkelig dejlig og vite at man har en hund som ikke bryr seg om det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...