Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar - NV-07


Caroline

Recommended Posts

Silkyen til kusinen min fikk siste certet og ble nuch ;) Veteran silkyen jeg stilte fikk hp så den var litt sur menmen :D Stilte også dogo canario som fikk gul noe jeg ikke syntes han fortjente menmen han er bare 18 mnd så vi gir han ett år å vokse på også prøver vi igjen ;) Stilte også Pepper i avlsklasse (riktig Guro?)

Alt i alt kjempefornøyd med helgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Fredag stilte jeg agility lag med Merethe, frøkna gikk som en drøm, lydhør og kvikk, glemte bare å svippe innom et mønefelt :rolleyes:

Sklei et par ganger, men hentet seg raskt inn igjen. Hun har aldri gått innendørs før!

Og det beste av alt: ingen riv :icon_fun:

Dessverre så disket resten av laget så det ble med ett løp.

Lørdag var Birk i utstillingsringen og det endte med

1 KVAL, 1 KONK, CK, 1 BHK, BIM **CACIB** og tittelen Norsk Vinner `07 banana

BIR ble vakre Hob-Nob`s Folie Bergere, totalt var det 6 poil long i ringen og 2 face rase.

Dommeren stakkars var ikke så veldig stødig i engelsk og da skriveren ikke var stødig i tysk ble kritikken som dette:

Very typical dog. Good prop. / pigments. Perfect coat.

Correct topline, good angulated.

Correct tail, good front.

Correct moving and correct teeht.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silkyen til kusinen min fikk siste certet og ble nuch ;) Veteran silkyen jeg stilte fikk hp så den var litt sur menmen :D Stilte også dogo canario som fikk gul noe jeg ikke syntes han fortjente menmen han er bare 18 mnd så vi gir han ett år å vokse på også prøver vi igjen ;) Stilte også Pepper i avlsklasse (riktig Guro?)

Alt i alt kjempefornøyd med helgen ;)

Hvis veteranen ble klassevinner ble den allikevel BIR-veteran og du skulle gått i bis-veteran, om han ble det da ;)

NM i juniorhandling ble Martina Dahl Aspevik ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag stilte jeg dalmiser. Den yngste ble nr 2 m/HP. Lykkelig over det!:D Den andre tispa mi skulle oppdretteren min stille ettersom jeg fikk spørsmål om jeg kunne stille en annen tispe i samme klasse. Tispa mi fikk rød, den andre fikk rød og ble nr 4 i klassen. 1 plass bak CK:P

Så var jeg så heldig så jeg fikk stille Pepper til Guro;) Der ble jeg først hivd inn i avlsklasse (noe jeg ikke visste påforhånd) og ble da beste avlsklasse. Så skulle vi i oppdretterklasse (det var jeg forberedt på) og ble nr 5. Takk Guro for at jeg fikk stille Pepper!!!;)

Og igår fikk jeg en rød på collien til colliegirl. En god helg med andre ord:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble 3JKK med HP i en klasse med 13 juniortisper, så er kjempefornøyd ^_^ Fikk også stille i avlsklassen som ble BIS, så det var kjempegøy ;)

Du har jo allerede skrevet det, men jeg var altså den bakerste i den gruppa som la opp til en flott galopp langs langsiden :rolleyes:

Har noen hørt resultatene fra NM i JH?

Martina Dahl Aspevik

Joachim Balken

Adrianne ??

1,2,3 plass i NM i JH.

Aris var mindre samarbeidsvillig enn på lenge, og var fra før veldig klar for null plassering :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilte også Pepper i avlsklasse (riktig Guro?)

Så var jeg så heldig så jeg fikk stille Pepper til Guro;) Der ble jeg først hivd inn i avlsklasse (noe jeg ikke visste påforhånd) og ble da beste avlsklasse. Så skulle vi i oppdretterklasse (det var jeg forberedt på) og ble nr 5. Takk Guro for at jeg fikk stille Pepper!!;)

Ikke for å være kverulant eller ufin, men hvor mange var det som stilte Pepper i avlskasse? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være kverulant eller ufin, men hvor mange var det som stilte Pepper i avlskasse? :D

Hihi, to forskjellige, en i rasering og en i storring! ;)

Stilte saluki i dag, og vi ble BIS3 avlsgruppe ;) Ellers var det ikke dagen for oss i salukiringen, men men. Gratulerer så mye til Martina som ny norges mester i juniorhandling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tequila fikk blått som ventet, hun har en meget ustabil bakpart, dette vet jeg jo og det er derfor helt greit. Men eller på fremparten fikk hun en strålende kritikk, så og si bare utmerket. Dessuten sa dommeren at hun er en perfekt modell for rasen.

Felix vant juniorklassen og fikk HP, fikk ikke noe mer fordi han ikke er ferdig utviklet enda, noe jeg også vet og er fornøyd med. Han er jo tross alt bare 11 mnd og (i går faktisk).

Dommeren vår var og veldig glad i blått så alt i alt er jeg veldig fornøyd. :D

Til våren slår jeg og Felix til tenker jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis veteranen ble klassevinner ble den allikevel BIR-veteran og du skulle gått i bis-veteran, om han ble det da ;)

NM i juniorhandling ble Martina Dahl Aspevik :D

Men det var jo ikke krysset av på bir? De jeg snakket med sa at reglene var forandret, inkludert eieren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å det gikk over alle forventninger min hann hund som nettop er fylt 9 måneder vant juniorklassen fik ck og 2 bhk! Jeg er råfornøyd og han var sååå flink. til daglig er han redd alt redd fremmede redd når båndet strammer osv osv . men i går gikk han som en drømm og det var hans alle første utstilling og dommeren sa han var en av de fineste hann ene han hadde sett.

Så var det tispen min som var høyløpsk. Hun ble ck og 4 btk! Det neste negative komentaren var at hun var litt svak i ryggen (ikke rart hun krummet seg bare jeg rørte ved henne høyløpsk og masse hannhunder rundt :lol: )

Det eneste negative med dagen var at den som ble bir var tydelig farget. Vi ble veldig skuffet da domeren satt den som bir. Og ja ikke ond propaganda den var virklelig farget. Hadde helt gjevn blå farge over hele uten en eneste lyesere eller mørekere hårstrå og det finnes ikke. Det var en fra russland. Så jo jeg ble skuffet. De andre opdretterne fortalete at i blant annet i usa var det helt vanlig å farge den blå fargen i pelsen. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til alle vinnere :wub:

Her gikk det over all forventning.... Lille Roma ble 4BTK m/CK slått av 3 veldig vakre Championtisper (2BTK stilte i Championklasse men var kun Ch i utlandet, så hun fikk siste Certet og ble NUCH på Hamar).

Kritikken hun fikk var vel oppimot det beste hun noen gang har fått, så her er vi MEGET fornøyd!! :lol:

Det var ikke lite konkurranse i terv-ringen denne gang, for å si det sånn.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med så mange flotte resultater alle sammen! :wub:

Sjøl ble jeg norgesmester i hundekunnskap, haha

Var forresten koselig å møte mange kjente, men tror ikke jeg møtte så mange soniser jeg ikke har møtt før? hm

Glemte å gratulere deg da. Har vel ikke møtt meg før? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med så mange flotte resultater alle sammen! :wub:

Sjøl ble jeg norgesmester i hundekunnskap, haha

Var forresten koselig å møte mange kjente, men tror ikke jeg møtte så mange soniser jeg ikke har møtt før? hm

Gratulerer :icon_fun: Satt å så på deg når du kom inn..

Du har ikke møtt meg før heller, tror jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med så mange flotte resultater alle sammen! :wub:

Sjøl ble jeg norgesmester i hundekunnskap, haha

Var forresten koselig å møte mange kjente, men tror ikke jeg møtte så mange soniser jeg ikke har møtt før? hm

Gratulerer igjen :icon_fun:

Du har forresten ikke møtt meg før heller... ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var jo ikke krysset av på bir? De jeg snakket med sa at reglene var forandret, inkludert eieren?

Jeg har aldri stilt veteran så jeg er noe usikker, men jeg vet at wheaten terrieren som hadde blit konk1 i bergen i år med hp fikk beskjed om å gå inn i bis-veteran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenris stillte som unghund for første gang og fikk 1 kval, 1 konk, CK, 5bhk

"Vel bygget, prima hode og uttrykk. Korrekt bitt. God hals og overlinje. Velvinklet, vel annsatt hale. Bra masse i kropp og benstilling. Tipp topp farge og pels. Beveger seg godt"

Veldig fornøyd med den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenris stillte som unghund for første gang og fikk 1 kval, 1 konk, CK, 5bhk

"Vel bygget, prima hode og uttrykk. Korrekt bitt. God hals og overlinje. Velvinklet, vel annsatt hale. Bra masse i kropp og benstilling. Tipp topp farge og pels. Beveger seg godt"

Veldig fornøyd med den!

Tipp topp farge! Den likte jeg! :lol: Flott kritikk, Line! Og så bra han har nok masse, kanskje han skjønte at han var unghund, og ikke utvokst? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipp topp farge! Den likte jeg! :P Flott kritikk, Line! Og så bra han har nok masse, kanskje han skjønte at han var unghund, og ikke utvokst? :lol:

Hehe, ja det var en morsom kommentar på pelsen hans, men den ER herlig og nydelig da :P Fikk jo sett mange andre unghunder, og Fenris var ikke så spinkel faktisk :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...